Μάθημα : A' Γυμνασίου ΙΣΤΟΡΙΑ

Κωδικός : 5204020286

5204020286  -  ΛΕΜΟΝΙΑ ΡΟΔΗ

Μάθημα

Καλωσήρθες στην ηλεκτρονική τάξη!

Εδώ μπορείς να βρεις εκπαιδευτικό υλικό σχετικό με το μάθημά μας.

 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Κάνε κλικ στον τίτλο κάθε ενότητας για να δεις το περιεχόμενό της.

 

Ενότητες

 

Τί ονομάζουμε ιστορική πηγή;

Σε ποιες κατηγορίες χωρίζονται οι ιστορικές πηγές;

Πώς σχολιάζουμε μια γραπτή πηγή;

 

Διάβασε εδώ

 

Σχεδιάγραμμα

 

Δραστηριότητα: Το χρυσό δαχτυλίδι από το"Θησαυρό της Τίρυνθας" εδώ

ΟΔΗΓΙΕΣ:

Να πατήσεις  πάνω στην εικόνα και να διαβάσεις τις πληροφορίες.

Στη συνέχεια, κάνε την αντιστοίχιση (πατάς πάνω στο δ).

 

- Έμαθες κάτι που δε γνώριζες για τους Μυκηναίους;

 

 

ΣΕΛ. 40 - 41

Σχεδιάγραμμα μαθήματος και ερωτήσεις κατανόησης

 

 

ΛΙΓΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΚΟΜΗ...

Eδώ μπορείς να δεις δείγματα της γεωμετρικής τέχνης μέσα από τη Συλλογή Αγγείων του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου

 

Η ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ ΣΕ ΚΟΜΙΚ!

 

  • Ο Β' Αποικισμός,  (Σχολικό βιβλίο ΣΕΛ. 43-44)

Σχεδιάγραμμα μαθήματος

 

Κάνε την Άσκηση

-

ΣΕΛ.48-49

Παρουσίαση μαθήματος

Επαναληπτική άσκηση της ενότητας 

 

Ποια ήταν η κοινωνική θέση των γυναικών στην αρχαία Σπάρτη; Ποια ήταν η εκπαίδευση των νέων Σπαρτιατών;

Δες το παρακάτω βίντεο

 Σχεδιάγραμμα για τις ενότητες : 7. Περσες και Έλληνες: Δυο κόσμοι συγκρούονται 

                                                          8.  Η οριστική απομάκρυνση της περσικής απειλής

 

Σημείωση: Να δοθεί έμφαση στα εξής: Αίτια - αφορμή των περσικών πολέμων

                                                       Ιωνική Επανάσταση (Πότε έγινε και πού, ποιοι την έκαναν και γιατί,  αποτέλεσμα)

                                                       Σημαντικές μάχες: Μαραθώνας-Θερμοπύλες- Σαλαμίνα

                                                       Συνέπειες- Αποτελέσματα Ελληνοπερσικών πολέμων

 

 

 

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

 

ΤΟ  ΞΕΡΕΙΣ ΟΤΙ ...

Οι αρχαίοι ναοί και τα αρχαία γλυπτά ήταν γεμάτα χρώμα! Περισσότερα μπορείς να δεις στο παρακάτω ντοκυμαντερ, όπου γίνεται ιδιαίτερη αναφορά και στον Ναό της Αφαίας ....

 

 

1. Η ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΤΗΣ ΔΗΛΟΥ- Η ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΪΚΗΣ ΗΓΕΜΟΝΙΑΣ (σελ.69-70)

Σχεδιάγραμμα

 

Δείτε σε αυτόν τον σύνδεσμο έναν πολύ χρήσιμο διαδραστικό χάρτη, όπου εμφανίζονται οι πόλεις-κράτη που ανήκαν στη Δηλιακή συμμαχία, η σφαίρα επιρροής Αθηναίων και Σπαρτιατών καθώς και άλλες σχετικές πληροφορίες.

 

ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΘΥΜΑΣΑΙ...

ΑΣΚΗΣΗ 1

ΑΣΚΗΣΗ 2

 

ΣΕΛ.71-72

Σχεδιάγραμμα

 

Δες το παρακάτω βίντεο και γνώρισε λίγο περισσότερο την αρχαία αθηναϊκή δημοκρατία...

 

ΩΡΑ ΓΙΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗ...

 

 

 

ΣΕΛ. 73-74

Η Πνύκα ήταν ένας λόφος στο κέντρο της Αθήνας, όπου συνεδρίαζε η Εκκλησία του Δήμου. Στο βάθος η Ακρόπολη (πηγή: Βικιπαίδεια)

 

Η λειτουργία του πολιτεύματος – Οι λειτουργίες

 

Βασικά σημεία

 

1. Τα πολιτειακά όργανα της αθηναϊκής δημοκρατίας και ο ρόλος τους

 

) Εκκλησία του Δήμου:

Ήταν η συνέλευση του αθηναϊκού λαού και βασικός θεσμός του πολιτεύματος: στο σώμα αυτό συμμετέχουν όλοι οι αθηναίοι πολίτες και μπορούν ελεύθερα να εκφράσουν την άποψή τους. Η Εκκλησία του Δήμου καθόριζε την πολιτική της Αθήνας.

 

 

(β) Βουλή των Πεντακοσίων:

Ετοίμαζε τους νόμους (προβουλεύματα) που θα συζητούσε η Εκκλησία του Δήμου.

 

(γ) Δέκα Στρατηγοί: αρμοδιότητά τους ήταν η εσωτερική και εξωτερική ασφάλεια, η εξωτερική πολιτική και η διοίκηση στρατού και στόλου.

 

(δ) Άρειος Πάγος: δικαστικό σώμα που δίκαζε μόνο υποθέσεις φόνου εκ προμελέτης και εμπρησμού.

 

(ε) Ηλιαία: λαϊκό δικαστήριο αποτελούμενο από 6000 δικαστές, που χωριζόταν σε 10 τμήματα. Το κάθε τμήμα δίκαζε άλλου είδους υποθέσεις.

 


 

 

2. Οι λειτουργίες

 

Ήταν δαπάνες πλουσίων πολιτών προς όφελος του δημοσίου.

(α) τριηραρχία: δαπάνη για τη συντήρηση πολεμικού πλοίου.

(β) χορηγία: πληρωμή των εξόδων μιας θεατρικής παράστασης.

(γ) γυμνασιαρχία: πληρωμή των εξόδων αθλητών που έπαιρναν μέρος σε αγώνες.

(δ) εστίαση: δαπάνη για την κάλυψη των εξόδων δημόσιου γεύματος των μελών μιας φυλής σε περίοδο εορτών ή αγώνων.

 

Ποιος ο ρόλος τους στη λειτουργία του κράτους;

Οι λειτουργίες ήταν ουσιαστικά έμμεση φορολογία: οι πλούσιοι εξαναγκάζονταν να πληρώνουν για το δημόσιο συμφέρον, αλλά ταυτόχρονα προβάλλονταν και ικανοποιούνταν οι φιλοδοξίες τους.

 

 

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -