Μάθημα : Προγραμματίζω τον Υπολογιστή

Κωδικός : 9460086294

9460086294  -  ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΤΑΣΣΗ

Μάθημα

Βασικός στόχος του μαθήματος αυτού είναι η καλλιέργεια γνώσεων και δεξιοτήτων υπολογιστικής σκέψης και η σταδιακή εξοικείωση των μαθητών με τον προγραμματισμό του ηλεκτρονικού υπολογιστή μέσα από την επίλυση προκλήσεων και προβλημάτων, αξιοποιώντας διαθέσιμα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα οπτικού προγραμματισμού.

Ενότητες

Η BEE-BOT είναι ένα προγραμματιζόμενο ρομπότ κατασκευασμένο  για παιδιά. Ο προγραμματισμός γίνεται με τα πλήκτρα που βρίσκονται επάνω στη μέλισσα και μπορεί να προγραμματιστεί για να κινείται με βήμα 15 εκατοστών τη φορά, μπροστά ή πίσω και να στρέφεται κατά 90 μοίρες, αριστερά ή δεξιά.

Η BEE-BOT μας περιμένει!!!

  1. Μπορείς να προγραμματίσεις την ΒΕΕ-ΒΟΤ ώστε να σου σχεδιάσει έναν κύκλο πάνω σε ένα φύλο χαρτί... .Φόρεσε της το καπελάκι και τοποθέτησε τον μαρκαδόρο στη θέση του. Με 4 εντολές και η ΒΕΕ-ΒΟΤ μπορέι να φτιάξει έναν τέλειο κύκλο για εσένα. 
  2. Μία ιδέα ειναι να φτιάξεις μια μπάλα ποδοσφαίρου ή μπάσκετ που σου αρέσει. Δες σκίτσα από μπάλες εδώκαι φτιάξε τη δική σου στον κύκλο της ΒΕΕΒΟΤ, αλλά και στη ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ - ΠΑΛΕΤΑ του υπολογιστή σου
  3. Μια άλλη καλή  ιδέα είναι να ζωγραφίσεις ένα χαμογελαστό EMOTICON!!!Μπορείς να βρεις μια ιδέα από το βίντεο-How to draw Emoji in MS-paint step by step και να κάνεις το ίδιο και στη ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ του υπολογιστή σου...
  4. Πάρε το κουβαδάκι και χρώματα από την παλέτα στη ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ του υπολογιστή σου και δώσε χρώμα και χαρά στην ασπρόμαυρη ΒΕΕ-ΒΟΤ...
  5. Στον παρακάτω σύνδεσμο https://beebot.terrapinlogo.com/ μπορείς να βρεις μια προσωμοίωση της ΒΕΕΒΟΤ και να επιλέξεις το  ταμπλό "CVC Words Mat". Μπορείς να προγραμματίσεις τη ΒΕΕΒΟΤ ώστε να εκτελέσει τις παρακάτω αποστολές;
    1. η ΒΕΕΒΟΤ να φτάσει στον σκύλο
    2. η ΒΕΕΒΟΤ να πετάξει ως τον ήλιο
    3. η ΒΕΕΒΟΤ να πάρει τη νυχτερίδα και τη γατούλα και να πετάξουνε με το αεροπλάνο
    4. η ΒΕΕΒΟΤ να φτάσει στην κοτούλα μεε ακριβώς 10 κινήσεις
    5. η ΒΕΕΒΟΤ να φτάσει με τη όπισθεν στο λεωφορείο

Το ScratchJr είναι ένα περιβάλλον προγραμματισμού, το οποίο μας επιτρέπει να δημιουργήσουμε διαδραστικές ιστορίες και παιχνίδια. 

Χρησιμοποιώντας τις εντολές του, μπορούμε να κάνουμε τους χαρακτήρες μας να κινηθούν, να χορέψουν, να μιλήσουν ακόμα και να τραγουδήσουν. 
Μπορούμε επίσης να τροποποιήσουμε τους χαρακτήρες μας στη ζωγραφική, να προσθέσουμε τη φωνή μας ή άλλους ήχους, να εισάγουμε τη φωτογραφία μας και να «ζωντανέψουμε» τους χαρακτήρες μας.
Μπορούμε να κατεβάσουμε την εφαρμογή σε τάμπλετ από το GooglePlay/AppStore ή σε ηλεκτρονική υπολογιστή από τον σύνδεσμο εδώ:
 
 Το περιβάλλον εργασίας του ScratchJR on line
Το περιβάλλον του ScratchJr φαίνεται στην παρακάτω εικόνα...
Δραστηριότητες:
 
  1. Οι ευχές μου για τον νέο χρόνο!!!
    • διέγραψε τον χαρακτήρα TIC
    • επέλεξε το σκηνικό του σεναρίου σου και τον χαρακτήρα σου
    • εμφάνισε το όνομά σου
    • περίμενε τρία δευτερόλεπτα
    • εμφάνισε τις ευχές για τον καινούριο χρόνο
    • αποθήκευσε το σενάριό σου με όνομα "ΕΥΧΕΣ-ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΟΥ" 
  2. Μία  Ηλιόλουστη Ημέρα 

    • Στο σκηνικό της πόλης ....
    • ο ήλιος αναβοσβήνει για πάντα
    • ένας πεζός περπατάει στο πεζοδρόμιο με αργή ταχύτητα για πάντα
    • ένα αυτοκίνητο κινείται στον δρόμο με μεγάλη ταχύτητα για πάντα
    • μια νεράιδα εμφανίζεται και βγάζει μήνυμα..."την ίδια ώρα στο δάσος..."
    • κάνεις κλικ πάνω της και εφμανίζεται σκηνικό σε ένα ήρεμο δάσος με πουλάκια να πετούν και ζωάκια να χοροπηδούν!!!
  3. Βρες τον Tic στη ζούγκλα

    Στο σενάριο αυτό θα υλοποιήσουμε ένα παιχνίδι. Ο Tic είναι κρυμμένος μέσα στη ζούγκλα και ο παίκτης θα πρέπει να τον βρει κάνοντας κλικ πάνω στην οθόνη.

    • Σκηνικό: Ζούγκλα.
    • Χαρακτήρες: Tic, o ελέφαντας, η ζέβρα, η μαϊμού, η σαύρα, το φίδι, το μανιτάρι, το δέντρο, τα λουλούδια και ο ήλιος. 
    • Ο Tic κρύβεται πίσω από έναν χαρακτ'ηρα από τους προηγούμενους και όταν γίνει κλικ πάνω σε αυτό το αντικείμενο, τότε εμφανίζεται ο Tic χοροπηδώντας και εμφανίζοντας το μήνυμα "Τα κατάφερες!!!"
    • Σε όλους τους υπόλοιπους χαρακτήρες, όταν γίνει κλικ πάνω τους... - ακούγεται ένας ήχος, - εμφανίζει το μήνημα "ΟΧΙ", - εξαφανίζεται ο χαρακτήρας...

    Δες το σενάριο στο παρακάτω βίντεο

    Βρες τον TIC στη ζούγκλα

     

    https://moshe310.wixsite.com/codejrenglish

 

 
Το micro:bit είναι ένας μικρός υπολογιστής. Συγκεκριμένα, είναι μια μικρή σε μέγεθος πλακέτα, η οποία δημιουργήθηκε από το BBC και μπορεί να προγραμματιστεί από έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή. 
 
Περιλαμβάνει μια μικρή οθόνη που αποτελείται από ένα τετράγωνο με 5 Χ 5 (συνολικά 25) λαμπάκια LED, έναν μικροεπεξεργαστήαισθητήρεςκουμπιά και άλλες δυνατότητες εισόδου/εξόδου που όταν προγραμματιστούν κατάλληλα, επιτρέπουν την αλληλεπίδραση με τον άνθρωπο και τον φυσικό κόσμο. 
To micro:bit τροφοδοτείται από 2 μπαταρίες ή από το καλώδιο USB αν το συνδέσουμε με τον υπολογιστή μας, το tablet ή το κινητό. 
Το πρόγραμμα, δηλαδή οι οδηγίες που δίνουμε στο micro:bit, είναι γραμμένο σε κώδικα, μια γλώσσα που μπορούμε να καταλάβουμε τόσο εμείς, όσο και ο υπολογιστής. Το πρόγραμμα μεταφέρεται από τον υπολογιστή στη μνήμη flash του micro:bit μέσω του USB καλωδίου. Τότε αναβοσβήνει ένα κίτρινο φωτάκι LED στο πίσω μέρος της πλακέτας που δείχνει ότι το πρόγραμμα αντιγράφεται. Όταν αυτό σβήσει, τότε πλέον μπορούμε να το "τρέξουμε". 
 

Εμείς θα προγραμματίσουμε την πλακέτα micro:bit με το περιβάλλον της Microsoft, το MakeCode που είναι διαθέσιμο online εδώ: 

https://makecode.microbit.org/

  1. Το πρώτο πρόγραμμα για το micro:bit- "ΑΣ ΣΥΣΤΗΘΟΎΜΕ" είναι η εμφάνιση στην οθόνη του "Hello Paraskevi!!!". Στην κατηγορία ΒΑΣΙΚΑ επιλέγουμετο πλακίδιο "Εμφάνισε Συβολοσειρα "Hello¨ και πληκτρολογούμε και το όνομά μας σε greeklish...
  2. Στο δεύτερο πρόγραμμα για το micro:bit - "ΚΑΡΔΙΑ ΠΟΥ ΧΤΥΠΑΕΙ"  στην φωτεινή οθόνη θα εμφανίζεται μια καρδιά που χτυπάει και θα ακούγεται ένας τόνος, σαν τον χτύπο της καρδιάς. Με την εντολή "ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ" θα εμφανίζεται μια γεμάτη και μια άδεια καρδιά. Μεταξύ τους θα γίνεται "ΠΑΥΣΗ" για 1 sec, καθώς και "ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΟΘΟΝΗΣ" Σε μια δεύτερη εντολή "ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ", χρησιμοποιούμε την εντολή "ΠΑΥΣΗ" και την εντολή "αναπαραγωγή τόνος Μεσαία Ντο για 1 κτύπος"από την κατηγορία "Μουσική".
  3. Το τρίτο πρόγραμμα είναι να εμφανίσει μια χαρούμενη και μια λυπημένη φατσούλα. Χρησιμοποιούμε 2 φορές την εντολή "όταν πιεστεί το πλήκτρο button" από την κατηγορία Είσοδος. Τη μια φορά επιλέγουμε το κουμπάκι Α και την άλλη το κουμπάκι Β. Αυτά είναι 2 κουμπάκια που βρίσκονται στη μπροστινή πλευρά της πλακέτας. Όταν πατηθεί το κουμπάκι Α τότε στην οθόνη του micro:bit θα εμφανιστεί η χαρούμενη φατσούλα (επιλέγουμε το ολακίδιο "Εμφάνιση Εικονιδίου"). Όταν πατηθεί το κουμπάκι Β τότε στην οθόνη του micro:bit θα εμφανιστεί η λυπημένη φατσούλα.
  4. Στο τέταρτο πρόγραμμα θα δημιουργήσουμε ένα ψηφιακό ΖΑΡΙ!!!  
    1. Από την κατηγορία "Είσοδος", επιλέγουμε την εντολή "στο κούνημα"
    2. Από την κατηγορία Μεταβλητές δημιουργούμε μια νέα μεταβλητή και την ονομάζουμε ΖΑΡΙ.
    3. Από την κατηγορία Μαθηματικά ορίζουμε την μεταβλητή σε τυχαία επιλογή από 1 εως 6.
    4. Από την κατηγορία Βασικά επιλέγουμε την εντολή Εμφάνισε και εμφανίζεται η τιμή της μεταβλητής ΖΑΡΙ
    5. Μην ξεχάσεις να επιλέξεις μια εντολή ήχου ώστε να ακούγεται ένας τόνος κάθε φορά που εμφανίζεται ένας αριθμός....
  5. Πέμπτο πρόγραμμα: θα παίξουμε Πέτρα - Ψαλίδι - Μολύβι - Χαρτί
  6. Έχασες την κλεψύδρα από το επιτραπέζιο παιχνίδι σου;;; Ας προγραμματίσουμε την πλακέτα MicroBit να λειτουργεί ως κλεψύδρα!!! Μετρητής κανονικής ή αντίστροφης μέτρησης… , MICROBIT - ΚΛΕΨΥΔΡΑ. Γύρισε τον Τροχό της Τύχης - ΑΛΦΑΒΗΤΑ και παίξε με την κλεψύδρα Όνομα - Ζώο - Πράγμα!!!

  7. Βοηθός Ανάγνωσης!!! Το MICROBΙΤ και το TPBOT θα σε βοηθήσουν να έχεις φως και ησυχία για να έχεις ένα ευχάριστο περιβάλλον ανάγνωσης του βιβλίου σου...
  8. Έκτο πρόγραμμα: Ας γίνουμε Μετεωρολόγοι!!!

 

 

  • Βοήθησε την μαϊμουσίτσα να μαζέψει τις μπανάνες και να φτάσει στο μπαούλο με τον θησαυρό. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να κωοδικοποιήσεις ένα σωστό μονοπάτι, τοποθετώντας τα κατάλληλα μπλοκ κατεύθυνσης στη σειρά (Δεξιά - αριστερά - πάνω). Έτσι μαθαίνεις τις βασικές αρχές προγραμματισμού, όπως την ακολουθία και την επανάληψη.

          Κανε κλικ παρακάτω στην εικόνα ή στον παρακάτω σύνδεσμο....

         https://app.codemonkey.com/junior/chapters/sequencing/challenges/4

  • Παρακολούθησε το παρακάτω βίντεο για να μάθεις τι είναι ο υπολογιστής και πως προγραμματίζω έναν υπολογιστή.

 

Ξεκίνησε να κωδικοποιείς σήμερα στο δωρεάν διαδικτυακό εργαλείο CODE.ORG. Είναι τόσο έυκολο και διασκεδαστικό όσο δεν φαντάζεσαι...

  1. Μάθημα 1: Μάθε τη Μεταφορά και Απόθεση (Α΄ και Β΄ Δημοτικού)
  2. Μάθημα 2: Λαβύρινθος - Ακολουθία
  3. Μάθημα 3: Λαβύρινθος - Εντοπισμός Σφαλμάτων

Απόκτησε βασικές γνώσεις προγραμματισμού υπολογιστών, φτιάχνοντας κώδικα με τουβλάκια, ώστε να βοηθήσεις το κουνελάκι να μαζέψει όσο περισσότερα καρότα μπορεί!!!

Προγραμματίζω με την GOOGLE

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -