Μάθημα : Β Τάξη Τεχνολογία Γυμνασίου

Κωδικός : G2056106

G253190  -  ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΛΟΥΚΟΥ

Μάθημα

Τεχνολογία Β' ταξης γυμνασίου  trloukou@sch.gr

Από τους πιο σημαντικούς στόχους της εκπαίδευσης σε μια εποχή τεχνολογικής έκρηξης, όπως αυτή που διανύουμε, είναι η εξοικείωση του μαθητή -και κατ' επέκταση του μέσου πολίτη- με την τεχνολογία. Το μάθημα ιης Τεχνολογίας δεν ανήκει στα «παραδοσιακά» μαθήματα• αποτελεί ένα αντικείμενο στο οποίο αποκρυσταλλώνεται μια νέα εκπαιδευτική φιλοσοφία. Όπως αναφέρεται στο Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών, στόχος του μαθήματος της Τεχνολογίας είναι να γνωρίσουν οι μαθητές -ανεξάρτητα από τις μελλοντικές επαγγελματικές επιλογές τους- το τεχνολογικό περιβάλλον στο οποίο ζουν μέσα από τις καθημερινές εμπειρίες τους (μεταφορές, συγκοινωνίες, συσκευασία, προώθηση προϊόντων κ.ά.), και να εξοικειωθούν με την τεχνολογική έρευνα, η οποία αποτελεί βασικό εργαλείο εξέλιξης και οικονομικής ανάπτυξης στις σύγχρονες κοινωνίες. Στο πλαίσιο της καταπολέμησης του τεχνολογικού αναλφαβητισμού το μάθημα της Τεχνολογίας στοχεύει στην καλλιέργεια πρακτικών ικανοτήτων που αναπτύσσονται κατά το στάδιο κατασκευής των διάφορων αντικειμένων από μέρους του μαθητή, αλλά και στην απόκτηση γνώσεων που αφορούν τη μεθοδολογία επίλυσης τεχνολογικών προβλημάτων, όπως είναι η αναζήτηση, η συγκέντρωση και η επεξεργασία πληροφοριών. Οι γνώσεις αυτές σχετίζονται άμεσα με την αξιοποίηση των ηλεκτρονικών υπολογιστών και του διαδικτύου.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ-ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΗΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Στο μάθημα της Τεχνολογίας της Β' Γυμνασίου, θα μελετήσουμε τον τρόπο λειτουργίας των παραγωγικών μονάδων για την παραγωγή βιομηχανικών προϊόντων. Συγκεκριμένα, την οργάνωση και τον τεχνολογικό εξοπλισμό που διαθέτουν, τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιούν, τις διαδικασίες παραγωγής που εφαρμόζουν, τα πιθανά προβλήματα και τα οφέλη που προκύπτουν.

Η μελέτη βιομηχανιών έχει ως γενικό στόχο την εξοικείωση σας με την παραγωγική διαδικασία και την επίλυση τεχνο-παραγωγικών προβλημάτων, στην πράξη.

Με τον τρόπο αυτό αντιλαμβάνεστε το ρόλο της βιομηχανίας στο σύγχρονο πολιτισμό. Μαθαίνετε να χρησιμοποιείτε εργαλεία και υλικά στις κατασκευαστικές δραστηριότητες και, μέσω της δικής σας συμμετοχικής δράσης, κατανοείτε τη σημασία της συνεργασίας όλων των παραγόντων που εμπλέκονται στην παραγωγική διαδικασία καθώς και τους τρόπους με τους οποίους εξασφαλίζεται η συνεργασία αυτή.

ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΛΟΥΚΟΥ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΣΥΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Β ΤΑΞΗΣ

και ψηφιακο βιβλίο http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-B104/374/2498,9612/

 

Ενότητες

Αγροτική και βιομηχανική παραγωγή

Εκλογή παραγωγικής μονάδας:θα επιλέξετε μια παραγωγική μονάδα για να τη μελετήσετε ομαδικά.

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/1227?locale=el

  Σε ποιον τομέα παραγωγής ταξινομείς μια βιομηχανία που γνωρίζεις;

Ποιους πόρους χρησιμοποιεί;

Τι μηχανήματα χρησιμοποιούνται και με ποιο τρόπο;

Για να μπορέσεις να απαντήσεις στις ερωτήσεις αυτές, θα πρέπει να μελετήσεις τις πληροφορίες που σου δίνονται . Οι αρχικές αυτές πληροφορίες θα σε βοηθήσουν να θέσεις κριτήρια που είναι απαραίτητα για την επιλογή της βιομηχανίας και θα λειτουργήσουν ως ερέθισμα για να μπορέσεις να αναζητήσεις και συ περισσότερες.

Τομείς Παραγωγής

Τα προϊόντα που παράγονται και οι υπηρεσίες που παρέχονται ταξινομούνται σε τρεις τομείς: τον πρωτογενή, το δευτερογενή και τον τριτογενή τομέα. Η ταξινόμηση αυτή εξυπηρετεί την καλύτερη μελέτη της παραγωγικής διαδικασίας.

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/9196?locale=el

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -