Παρουσίαση/Προβολή

(9050460117) - ΠΕΛΑΓΙΑ-ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΚΑΡΒΟΥΝΗ
Περιγραφή Μαθήματος
Σε μία τάξη νηπιαγωγείου που λειτουργεί μέσα σε αυτή το Τμήμα Ένταξης, εφαρμόζεται διαφορποποιημένη διδασκαλία και προσεγγίζεται διαθεματικά το θέμα με τίτλο η "Η Δι@τροφή μας". Η συγκεκριμένη διδακτική παρέμβαση πραγματώνεται, ώστε οι μαθητές του Τ.Ε. να κατανοήσουν και να γνωρίσουν τις τροφές, τα φρούτα και τα λαχανικά με διαθεματικό τρόπο.
http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-10984
Ημερομηνία δημιουργίας
Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2024
-
Περιεχόμενο μαθήματος
Η διδακτική παρέμβαση που θα πραγματωθεί, συμβάλλει στη γνωριμία των τροφών, καθώς και στην εξοικείωση με τα φρούτα και τα λαχανικά και των χρωμάτων τους. Στην καλλιέργεια της προφορική τους επικοινωνίας μέσω περιγραφής καθημερινών εικόνων αλλά και της γραπτής τους έκφρασης. Ακόμη, δραστηριότητες φωνολογικής επίγνωσης θα συμβάλλουν στην ικανότητα να χειρίζονται τις φωνημικές μονάδες του λόγου και να στοχάζονται πάνω σε αυτές, ενώ παράλληλα θεωρούνται ως μια από τις μεταγλωσσικές ικανότητες, οι οποίες φανερώνουν μια στοχαστική σκέψη και ένα σκόπιμο έλεγχο πάνω στη δομή και τις λειτουργίες της γλωσσικής τους διαδικασίας (Rohl & Tunmer, 1988). Το μάθημα θα βασιστεί στα ενδιαφέροντα των μαθητών και μέσα από τη δημιουργία κατάλληλου παιδαγωγικού περιβάλλοντος θα αναδομηθούν νέες αναπαραστάσεις για την οικοδόμηση της νέας γνώσης.
Οι μαθητές θα έχουν την δυνατότητα να εκφραστούν δημιουργικά μέσα από το περιβάλλον του Η/Υ αλλά και μέσα από πολυαισθητηριακά παιχνίδια.
Μαθησιακοί στόχοι
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα-Γνωστικό αντικείμενο
1ος) Στόχος: ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Α.1 ΓΛΩΣΣΑ
Α.1.1 Προφορική Επικοινωνία
Γνώσεις: -Να αναγνωρίζουν λεξιλόγιο (λειτουργικό λεξιλόγιο, λεξιλόγιο με λέξεις υψηλής συχνότητας χρήσης, ορολογία γνωστικών αντικειμένων) που συναντάται σε προφορικά κείμενα και σε διάφορα επικοινωνιακά πλαίσια. Να αναγνωρίζουν ότι ο προφορικός λόγος αποτελεί ένα σύστημα που απαρτίζεται από επιμέρους γλωσσικές μονάδες (φωνολογικές, μορφολογικές). Να αναγνωρίζουν ποια στοιχεία προσδιορίζουν την ταυτότητα και τον ρόλο των ομιλητών, το θέμα και τις προθέσεις του μηνύματος/κειμένου, και το πλαίσιο της επικοινωνίας .
Δεξιότητες: -Να κάνουν περιγραφές με λογική σειρά και συνέπεια και συγκεκριμένα: Διατύπωση ορθών προτάσεων με την παρατήρηση των εικόνων (με απλές και σύνθετες μορφοσυντακτικές δομές), Αιτιολόγηση της συμπεριφοράς των πρωταγωνιστών, Προσδιορισμό των γεγονότων με τη χρήση των χρονικών, τοπικών, ποσοτικών επιρρημάτων, Ανάπτυξη παρατηρητικότητας και μνήμης. Να διατυπώνουν ερωτήσεις χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες ερωτηματικές λέξεις. Να αποκωδικοποιούν και να χρησιμοποιούν εξωγλωσσικά (π.χ. εκφράσεις προσώπου και κινήσεις) και παραγλωσσικά (π.χ. επιτονισμός λέξεων, χροιά και ένταση φωνής). Να αναλύουν τον προφορικό λόγο σε επιμέρους φωνολογικές μονάδες/οντότητες, όπως είναι οι λέξεις, οι συλλαβές και τα φωνήματα, και να τις χειρίζονται συνειδητά. Να αναλύουν τις λέξεις σε μορφήματα και να συνδυάζουν μορφήματα, σύμφωνα με τους κανόνες της γλώσσας, ώστε να παράγουν νέες λέξεις
-Να διατυπώνουν και να συνοψίζουν επιχειρήματα για την τεκμηρίωση απόψεων χρησιμοποιώντας την τεχνική της γραμματικής ιστοριών (story grammar), απαντώντας σε ερωτήσεις (ποιος, πότε, που, τι, γιατί). Να δίνουν πληροφορίες για γεγονότα ή ενέργειες (προσωπικές εµπειρίες ή µη) από το παρελθόν ή που θα πραγµατοποιηθούν στο µέλλον ( π.χ. απαντάνε σε ερωτήσεις: Πότε πήγες; Τι έκανες εκεί; Πού θα πας;). Να παρέχουν πληροφορίες σχετικά µε το χώρο ή το χρόνο.
Στάσεις: -Να εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους (αντιληπτικό-εκφραστικό). Να υιοθετούν κριτική στάση απέναντι σε πληροφορίες και σε απόψεις των άλλων. Να υιοθετούν τους κανόνες/αρχές που διέπουν τη γλώσσα ως δομή και ως σύστημα επικοινωνίας. Να προσαρμόζουν τους κώδικες επικοινωνίας στις απαιτήσεις της εκάστοτε κατάστασης και των κοινωνικοπολιτισμικών συνθηκών με την τήρηση βασικών αρχών διαλόγου, στη διατήρηση του θέματος ομιλίας και στην οριοθέτηση του τρόπου έκφρασης ανάλογα με το εκάστοτε περιβάλλον.
Μέθοδοι διδασκαλίας
Η διδασκαλία βασίζεται στη βιωματική και παιγνιώδη μάθηση, η οποία ταιριάζει στις ηλικίες των νηπίων, ενώ χρησιμοποιούνται και ΤΠΕ.
Διδάσκοντες
Εγώ ως Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό του πρωινού τμήματος του σχολείου.
Προτεινόμενα συγγράμματα