Μάθημα : Β1 και B2 ιστορία

Κωδικός : G0501844107

G0501844107  -  ΜΑΡΙΑ ΚΕΦΑΛΑ

Γλωσσάριο

Ορισμός

Παρεκκλίσεις από τη ορθή χριστιανική διδασκαλία, όπως αυτή διατυπώθηκε επίσημα από την Εκκλησία με τη συνδρομή του Κράτους στις Οικουμενικές Συνόδους. Οι δογματικές διαμάχες συχνά κάτω από το θρησκευτικό μανδύα κάλυπταν τοπικές και πολιτιστικές διαφορές. Για την αντιμετώπιση τους συγκλήθηκαν Οικουμενικές Σύνοδοι.

Κατηγορία

Δεν υπάρχουν διαθέσιμες πληροφορίες

URL

Δεν υπάρχουν διαθέσιμες πληροφορίες

Σχόλια

Δεν υπάρχουν διαθέσιμες πληροφορίες

Ορισμός

Οι στρατιώτες που προστάτευαν τα ανατολικά σύνορα του κράτους.

Κατηγορία

Δεν υπάρχουν διαθέσιμες πληροφορίες

URL

Δεν υπάρχουν διαθέσιμες πληροφορίες

Σχόλια

Δεν υπάρχουν διαθέσιμες πληροφορίες

Ορισμός

Φόρος που καθιερώθηκε από τον Βασίλειο Β' και υποχρέωνε τους δυνατούς, τα μοναστήρια και τους εκκλησιαστικούς άρχοντες να πληρώνουν τους φόρους που βάραιναν τα μικρά κτήματα και οι ιδιοκτήτες τους δεν μπορούσαν να πληρώσουν.

Κατηγορία

Δεν υπάρχουν διαθέσιμες πληροφορίες

URL

Δεν υπάρχουν διαθέσιμες πληροφορίες

Σχόλια

Δεν υπάρχουν διαθέσιμες πληροφορίες

Ορισμός

Αντιλήψεις που απέρριπταν τη δυνατότητα απεικόνισης του Χριστού και των αγίων σε παραστάσεις. Τις συμμερίζονταν κυρίως οι κάτοικοι των ανατολικών επαρχιών της βυζαντινής αυτοκρατορίας, επηρεασμένοι από την Ιουδαϊκή κι Ισλαμική θρησκεία.

Κατηγορία

Δεν υπάρχουν διαθέσιμες πληροφορίες

URL

Δεν υπάρχουν διαθέσιμες πληροφορίες

Σχόλια

Δεν υπάρχουν διαθέσιμες πληροφορίες

Ορισμός

Τεχνοτροπία κατά την οποία στις παραστάσεις δεν χρησιμοποιούνται ανθρώπινες μορφές. Αυτή την τεχνοτροπία ακολούθησαν οι Άραβες στην τέχνη τους για θρησκευτικούς λόγους.

Κατηγορία

Δεν υπάρχουν διαθέσιμες πληροφορίες

URL

Δεν υπάρχουν διαθέσιμες πληροφορίες

Σχόλια

Δεν υπάρχουν διαθέσιμες πληροφορίες

Ορισμός

Κατηγορία

Δεν υπάρχουν διαθέσιμες πληροφορίες

URL

Δεν υπάρχουν διαθέσιμες πληροφορίες

Σχόλια

Αίρεση του 4ου αιώνα. Εισηγητής της ήταν ο Άρειος. Δίδασκε ότι ο Υιός είναι δημιούργημα του Πατρός, αμφισβητώντας τη θεότητα του. Είχε μεγάλη διάδοση ανάμεσα στους υπηκόους της αυτοκρατορίας αλλά και τους Γότθους και τα γεμανικά φύλα. Προκάλεσε μεγάλες αντιπαραθέσεις. Καταδικάστηκε από τις οικουμενικές συνόδους της Νίκαιας (395)και της Κωνσταντινούπολης (381).