Μάθημα : ΕΥΡΙΠΙΔΗ: "ΕΛΕΝΗ" Γ1 (σχ. έτος 2024-2025)
Κωδικός : G1591148
Γενικοί σύνδεσμοι |
---|
ΕΥΡΙΠΙΔΗ: "ΕΛΕΝΗ" Θέατρο Επιδαύρου 1977
Σε αυτό το "βίντεο", στην πραγματικότητα, θα ακούσετε την θεατρική παράσταση της "Ελένης" του Ευριπίδη. Το κείμενο που θα ακούσετε είναι το κείμενο του βιβλίου μας, δηλαδή σε μετάφραση Τάσου Ρούσσου. 'Εως τώρα στο σχολείο προλάβαμε να διδαχθούμε μόνο τον Πρόλογο. Δεν πειράζει αν προτρέξουμε να ακούσουμε ολόκληρη την τραγωδία, σχεδόν από την αρχή, διότι και οι αρχαίοι Αθηναίοι ήξεραν εκ των προτέρων την έκβαση της τραγωδίας, ήδη από τον ΠΡΟΑΓΩΝΑ. Ας φανταστούμε και μεις πως είμαστε ένας Αθηναίος στο Ωδείο του Περικλή και παρακολουθούμε τον Προάγωνα... |
https://www.youtube.com/watch?v=neF6EfZKBLU |
Πάροδος |
Η "Ελένη" σε κόμικ(ς) |
Β' ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ
Σχόλια |
Β' ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑΣ ΕΝ ΤΑΥΡΟΙΣ (Αναγνώριση Ιφιγένειας-Ορέστη) |
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ (Λεξικό Λογοτεχνικών Όρων) |
ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΕΝ ΑΥΛΙΔΙ Κλασσικά Εικονογραφημένα |
Ιφιγένεια εν Ταύροις (πρόλογος)
Σύγκριση Προλόγου Ιφιγένειας εν Ταύροις και Προλόγου Ελένης |
Γοργίου, "Ελένης Εγκώμιον" |
Γνώση και Αλήθεια
Από το Ανθολόγιο Φιλοσοφικών Κειμένων Γ' Γυμνασίου |
Δούλοι |
Δούλοι (Ιστορία Α΄Γυμνασίου) |
Στησίχορος: "Παλινωδία"
(η αθώωση της Ελένης) |
Στησίχορος |
Η ΕΛΕΝΗ ΣΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ |
Η Σαπφώ για την Ωραία Ελένη
ΣΑΠΦΩ 36. – Απόσπασμα 16 Lobel-Page |
Η Σαπφώ για την Ωραία Ελένη
ΣΑΠΦΩ 36. – Απόσπασμα 16 Lobel-Pageτί τὸ κάλλιστον;Το ποίημα, που πιθανώς τέλειωνε με τον στ. 20, όπως φαίνεται να υποδηλώνει η επανασύνδεση με την αρχή, είναι, θα λέγαμε, η απάντηση της ποιήτριας στο ερώτημα τί τὸ κάλλιστον (ποιο είναι το ωραιότερο πράγμα στον κόσμο). Η απάντηση αυτή στην αρχή κατατίθεται ως αναιρετική αφοριστική δήλωση, στη συνέχεια υποστηρίζεται με το μυθικό παράδειγμα της Ελένης και καταλήγει ως συγκεκριμένη ονομαστική αναφορά στην αγαπημένη Ανακτορία που λείπει. Η όλη σύνθεση συνέχεται και τροφοδοτείται από το πλαίσιο που δημιουργεί ο λαϊκός στην καταγωγή του εκφραστικός τρόπος, που είναι γνωστός με τον όρο Priamel (άλλοι πιστεύουν το α, άλλοι το β, άλλοι το γ, εγώ όμως το δ. Απαριθμούνται και απορρίπτονται τα κοινώς θεωρούμενα κάλλιστα,για να εξαρθεί εμφατικότερα η κορύφωση που συνιστά η συχνά απροσδόκητη και αιρετική προσωπική επιλογή). Στην τελευταία στροφή το σχήμα αποκτά συγκεκριμένο περιεχόμενο: το ερατεινό περπάτημα και η λάμψη του προσώπου της Ανακτορίας τίθεται για τη Σαπφώ πάνω από το εντυπωσιακό θέαμα των λυδικών αρμάτων και των πάνοπλων πεζών μαχητών. |
Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ |
ΡΗΤΟΡΙΚΗ
Χρήσιμο γενικότερα για την παραγωγή λόγου |
γαλλικό κόμικ |
γαλλικο κομικ 3 |
κομικ 1 |
κομικ 4 |
κομικ 5 |
Κατηγορίες συνδέσμων |
---|
- Δεν υπάρχουν κατηγορίες συνδέσμων - |