Μάθημα : ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ (TMHMA: A3)
Κωδικός : 0501007455
-
Θεματικές Ενότητες
-
Η πρώτη μας συνάντηση σαν ομάδα στο εργαστήριο ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
25/9/24 -
Ενότητα 1 - Kεφάλαιο 1: Ψηφιακός κόσμος
2/10/24 -
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ: Ενότητα 1 - Kεφάλαιο 1: Ψηφιακός κόσμος
-
Ενότητα 1-Κεφάλαιο 2: Το υλικό του Υπολογιστή
19/11/24 -
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ: Ενότητα 1-Κεφάλαιο 2: Το υλικό του Υπολογιστή
-
Ενότητα 1-Κεφάλαιο 3: Εργονομία χρήσης Υπολογιστή
19/1/25 -
[ΕΝΘΕΤΗ ΕΝΟΤΗΤΑ] - ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
10/2/25 -
Ενότητα 2-Κεφάλαιο 5 Γνωριμία με το Λογισμικό του Υπολογιστή
18/2/25 -
Ενότητα 3: Κεφάλαιο 10 - Επεξεργασία Κειμένου
17/3/25 -
Ενότητα 4: Κεφάλαιο 11 - Γνωριμία με το Διαδίκτυο
15/4/25 -
Ενότητα 4: Κεφάλαιο 12 - Παγκόσμιος Ιστός- Η έννοια του Υπερκειμένου (Hypertext)
17/4/25 -
Ενότητα 4-Κεφάλαιο14: Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο
29/4/25
-
Η πρώτη μας συνάντηση σαν ομάδα στο εργαστήριο ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
[ΕΝΘΕΤΗ ΕΝΟΤΗΤΑ] - ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το δίκτυο Insafe/INHOPE με την υποστήριξη της Κομισιόν, με σκοπό να προωθήσει την ασφαλή και θετική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, ιδιαίτερα ανάμεσα σε παιδιά και νέους ανθρώπους. Τη δεύτερη μέρα της δεύτερης εβδομάδας του δεύτερου μήνα κάθε χρόνο, κατά τον εορτασμό της ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, χιλιάδες άνθρωποι ενώνονται για να αφυπνίσουν σε θέματα σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο, συμμετέχοντας σε εκδηλώσεις και δράσεις παγκοσμίως.
Το τοπίο της ασφάλειας του διαδικτύου έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια από την ανάγκη για ένα «ασφαλέστερο» διαδίκτυο σε ένα «καλύτερο» διαδίκτυο. Όλοι λοιπόν, παιδιά και νέοι άνθρωποι, γονείς, εκπαιδευτικοί ή κοινωνικοί λειτουργοί, μέλη της βιομηχανίας, ιθύνοντες & πολιτικοί, όλοι μπορούμε να κάνουμε την αλλαγή και να ενωθούμε για ένα καλύτερο διαδίκτυο.
- Παιδιά και νέοι άνθρωποι μπορούν να βοηθήσουν να δημιουργηθεί ένα καλύτερο διαδίκτυο με το να είναι ευγενικοί και να σέβονται τους άλλους ψηφιακούς χρήστες, προστατεύοντας την διαδικτυακή τους φήμη (και των υπολοίπων) και εξερευνώντας ευκαιρίες για δημιουργική διαδικτυακή συμπεριφορά. Μπορούν να απαντήσουν στην αρνητική χρήση του διαδικτύου βοηθώντας τους συνομήλικους τους όταν έρχονται αντιμέτωποι με διαδικτυακά προβλήματα και καταγγέλλοντας ακατάλληλο και παράνομο περιεχόμενο που μπορεί να συναντήσουν. Πάνω από όλα, τα παιδιά και οι νέοι άνθρωποι πρέπει να ενθαρρύνονται να πάρουν θέση ως ψηφιακοί πολίτες του μέλλοντος, συμμετέχοντας σε ανοιχτές συζητήσεις για το μέλλον του διαδικτύου και κάνοντας τις φωνές τους να ακουστούν.
- Γονείς και αυτούς που ασχολούνται με τη φροντίδα παιδιών μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία ενός καλύτερου διαδικτύου διατηρώντας έναν ανοιχτό και ειλικρινή διάλογο με τα παιδιά για τις τη διαδικτυακή τους ζωή, υποστηρίζοντάς τα και βοηθώντας τα να αντιμετωπίσουν τις ανησυχίες τους για τυχόν θέματα που προκύπτουν, βρίσκοντας θετικές ευκαιρίες διαδικτυακής ενασχόλησης μαζί τους, και γενικά βοηθώντας τα παιδιά να κάνουν ποιοτική χρήση του διαδικτύου. Ακόμα, μπορούν να αντιμετωπίσουν την αρνητική χρήση του διαδικτύου συμμετέχοντας στην διαδικτυακή ενασχόληση των παιδιών (ανάλογα με την ηλικία), αποτελώντας οι ίδιοι πρότυπα θετικής διαδικτυακής συμπεριφοράς, καθώς επίσης καταγγέλλοντας το ακατάλληλο και παράνομο περιεχόμενο που συναντούν.
- Εκπαιδευτές και κοινωνικοί λειτουργοί μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία ενός καλύτερου διαδικτύου εξοπλίζοντας τα παιδιά και τους νέους ανθρώπους με τις ψηφιακές γνώσεις που απαιτούνται στο σημερινό κόσμο και δίνοντας ευκαιρίες για χρήση και δημιουργία χρήσιμου ψηφιακού περιεχομένου. Επιπλέον, μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της επιβλαβούς χρήσης του διαδικτύου βοηθώντας τα παιδιά όταν αυτά αντιμετωπίζουν διαδικτυακά προβλήματα και προσφέροντάς τους τις δεξιότητες που χρειάζονται για να πλοηγηθούν στο διαδίκτυο με ασφάλεια.
- Η βιομηχανία μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία ενός καλύτερου διαδικτύου, δημιουργώντας και προωθώντας θετικό περιεχόμενο και ασφαλείς υπηρεσίες, καθώς επίσης δίνοντας την δυνατότητα στους χρήστες να αντιμετωπίσουν οποιοδήποτε θέμα, προσφέροντας ξεκάθαρες συμβουλές και κατανοητά εργαλεία ασφαλείας, καθώς και γρήγορη πρόσβαση σε επαγγελματική υποστήριξη.
- Ιθύνοντες και πολιτικοί πρέπει να προσφέρουν μια κουλτούρα στην οποία όλοι οι παραπάνω μπορούν να λειτουργήσουν και να ευδοκιμήσουν. Για παράδειγμα, θα πρέπει στη διδακτέα ύλη των παιδιών να υπάρχει υλικό για την εκμάθηση της διαδικτυακής ασφάλειας, οι γονείς θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε κατάλληλες πληροφορίες και πηγές υποστήριξης, και η βιομηχανία θα πρέπει να ενθαρρύνεται να ρυθμίσει το περιεχόμενο και τις υπηρεσίες της. Επιπλέον, θα πρέπει να αναλάβουν δράση στην διακυβέρνηση και τη νομοθεσία, και εντέλει, να εξασφαλίσουν την ασφάλεια και την ευημερία των παιδιών και των νέων ανθρώπων με την εφαρμογή αποτελεσματικών στρατηγικών για την προστασία τους από τους κινδύνους του διαδικτυακού κόσμου.
Παιχνίδι εικονικής & επαυξημένης πραγματικότητας για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο.
Α- Επισκέψου την ιστοσελίδα https://vrcca.cyberkid.gov.gr/
Β- Παίζοντας το παιχνίδι προσπάθησε να απαντήσεις στις ερωτήσεις που θα βρείς στο ερωτηματολόγιο για την ασφάλεια στο διαδίκτυο (VR - ΠΑΙΧΝΙΔΙ).
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ Εργασία (ομαδική)
{υποχρεωτική δραστηριότητα}
Μαζί με έναν συμμαθητή/συμμαθήτρια δημιουργήστε μια διμελή ομάδα και διαλέξτε 2 από τις ενότητες
Κανόνες Ασφαλείας | Grooming | Sexting | Διαδικτυακα πρότυπα | Προσωπικά δεδομένα |
Διαδικτυακά παιχνίδια | HACKING | Cyberbullying
Αν θυμάσαι είναι τα δωμάτια που επισκέφτηκες παίζοντας το διαδραστικό παιχνίδι.
Αφού διαλέξεις με το δεύτερο μέλος της ομάδα σου τις 2 ενότητες, προσπαθήστε να δώσετε τις απαντήσεις.
Στην συνέχεια δημιουργήστε μια παρουσίαση μέχρι 5 διαφάνειες που θα παρουσιαζονται οι απαντήσεις που δώσατε, για τις 2 ενότητες που επιλέξατε. Προσπαθήστε να προσθέσετε χρώματα και εικόνες που θα έχουν σχέση με την καθε ενότητα.
Το δημιούργημα σας- παρουσίαση- μπορεί να το στείλει ένα απο τα μέλη της ομάδας στο email vproxenias@sch.gr από το μαιλ σου ή του γονέα σου (αν δεν έχεις δικό σου). ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ να γράψεις μέσα στο σώμα του μηνύματος, τα όνοματα των μελών της ομάδας.
ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ: Η εργασία αυτή θα πρέπει να παραδοθεί μέχρι την Τρίτη, 4/3/2025
συνομιλήστε με τους συμμαθητές σας σχετικα με την παγκόσμια ημέρα ασφαλούς διαδικτύου
[Δ2] - Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας του Διαδικτύου
Παίξε το παιχνίδι και κέρδισε πόντους κανε κλικ εδώ