Μάθημα : Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (Γ' Λυκείου)

Κωδικός : 0551100290

0551100290  -  ΕΛΕΝΗ ΠΟΥΛΟΥ

Ενότητες - Νεανική παραβατικότητα (παραγωγή λόγου)

Νεανική παραβατικότητα (παραγωγή λόγου)

Ως εκπρόσωπος του 15μελούς συμβουλίου του σχολείου σου, γράφεις μια επιστολή στον Υπουργό Παιδείας για να τον ενημερώσεις για περιστατικά που μαρτυρούν έξαρση της βίας στο σχολείο σου. Με αφορμή το νέο πλαίσιο ποινών που προτάθηκε από το Υπουργείο, να εκφράσεις τη γνώμη σου για την τιμωρία ως μέσο καταστολής και να καταλήξεις σε προτάσεις για την αποτελεσματική πρόληψη του φαινομένου της νεανικής παραβατικότητας. 

Όταν γράφουμε ένα κείμενο, οφείλουμε να το αντιμετωπίσουμε ως σύνολο. Ωστόσο, κάθε του παράγραφος αποτελεί μια αυτοτελή ενότητα που πρέπει να συγκεντρώνει συγκεκριμένες αρετές:

1. Δομή (θεματική περίοδο κλπ.)

2. Ενότητα (λεπτομέρειες σχετικές με τη Θ.Π.)

3. Πληρότητα (ισχυρή επιχειρηματολογία)

4. Συνοχή

5. Αλληλουχία. 

1. Στις δύο επόμενες παραγράφους παρατηρήστε τα λάθη στη δομή. Είναι σωστός ο χωρισμός των παραγράφων;

Βρίσκετε επιτυχημένη/ ελκυστική τη θεματική περίοδο που χρησιμοποιείται;

2. Στις επόμενες παραγράφους παρακολουθήστε το ζήτημα της ενότητας. Είναι η Θ.Π. σχετική με τις λεπτομέρειες που ακολουθούν; Ποιο θέμα αναπτύσσεται εδώ; Τα αίτια έξαρσης της βίας; Αποτελούσε αυτό ζητούμενο; 

3. Στην παρακάτω παράγραφο το θέμα είναι η τιμωρία. Ο/η μαθητής/-τρια υποστηρίζει πως η τιμωρία αποτελεί αποτελεσματικό τρόπο αντιμετώπισης της βίας. Μας εξηγεί γιατί; Ποια είναι η αποτελεσματικότητα της τιμωρίας σύμφωνα με την παράγραφο; Υπάρχει πληρότητα στην επιχειρηματολογία;

4. Παρατηρήστε, τέλος, την Θ.Π. της παραγράφου που ακολουθεί. Μπορείτε να καταλάβετε σε ποιο ερώτημα ή θέμα αναφέρεται;