Μάθημα : Αειφορία και Περιβάλλον
Κωδικός : 9120031106
3. Ενεργειακό ζήτημα και αποτύπωμα
1η-2η διδακτική ώρα: Η ενέργεια και οι μορφές της
Δες το βίντεο που αφορά στην ενέργεια και επισκέψου τον επόμενο σύνδεσμο για να μάθεις τον ορισμό της. Πηγαίνοντας παρακάτω, συμπλήρωσε τον εννοιολογικό χάρτη με βάση όσα πληροφορήθηκες!
Συμπλήρωσες σωστά τον εννοιoλογικό χάρτη με τις πηγές ενέργειας(ή ενεργειακούς πόρους); Επισκέψου τους συνδέσμους που ακολουθούν και μάθε περισσότερα για τις ανανεώσιμες και μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Έπειτα, κάνε την άσκηση.
Επέλεξε για τον κάθε πόρο ενέργειας την Α ή την Β επιλογή, ανάλογα αν ανήκει στις ανανεώσιμες ή στις μη ανανεώσιμες πηγές.
Παιχνίδι! Βρες τα μονοπάτια της ενέργειας στην πόλη που θα δεις, αν πάτησεις πάνω στον σύνδεσμο.
3η-4η διδακτική ώρα: Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και περιβάλλον
Αφού είδες τις δύο κατηγορίες των ενεργειακών πόρων, δες τώρα γιατί ειναι προτιμότερο για το περιβάλλον να αξιοποιούμε περισσότερο στην καθημερινότητά μας τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Πατώντας πάνω στους παρακάτω συνδέσμους, θα μάθεις τα πλεονεκτήματα της χρήσης της ηλιακής, της αιολικής, της γεωθερμικής ενέργειας και της βιομάζας.
Διάβασε προσεκτικά το κείμενο της άσκησης και τοποθέτησε στα κενά τις λέξεις που ταιριάζουν, λαμβάνοντας υπόψη τα βίντεο που παρακολούθησες νωρίτερα.
Εκτός από τις παραπάνω ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, υπάρχει και η υδραυλική (ή αλλιώς υδροηλεκτρική) ενέργεια. Πάτα στο ακόλουθο σύνδεσμο να μάθεις για αυτή. Έπειτα, δες πώς αξιοποιούσαν οι άνθρωποι παλιότερα τη δύναμη του νερού στην καθημερινότητα τους με τη χρήση των νερόμυλων και πώς σήμερα με τα υδροηλεκτρικά εργοστάσια.
Και τώρα που πληροφορήθηκες για την ενέργεια που μας δίνει το νερό, κάνε την παρακάτω άσκηση.
Αντιστοίχισε κάθε φράση με την επιλογή Α ή Β, ανάλογα αν αναφέρεται σε νερόμυλο ή σε υδροηλεκτρικό εργοστάσιο.
5η-6η διδακτική ώρα: Οι πηγές ενέργειας στην Ελλάδα
Πάτα στον σύνδεσμο που ακολουθεί και δες στον ενεργειακό χάρτη της Ελλάδα από από ποιες πηγές η χώρα μας παράγει ηλεκτρικό ρεύμα. Έπειτα, κάνε το φύλλο εργασίας.
Ανέβασε το φύλλο εργασίας "Η αξιοποίηση των πηγών ενέργειας στην Ελλάδα" με απαντημένες τις ερωτήσεις.
Επισκέψου την ιστοσελίδα της WWF και ενημερώσου για την εξόρυξη λιγνίτη στην Ελλάδα και, συγκεκριμένα, στα χωριά της Πτολεμαΐδας, καθώς και τις επιπτώσεις που προκαλεί στην περιοχή. Έπειτα, κάνε την άσκηση που ακολουθεί.
Σε κάθε ερώτηση απάντησε με "Σωστό" ή "Λάθος", ανάλογα αν θεωρείς πως η κάθε πρόταση έχει σωστό ή λανθασμένο περιεχόμενο.
Προς ποιες πηγές ενέργειας πρέπει να στραφούμε για να προστατέψουμε το περιβάλλον; Κάνε το παζλ και θα το ανακαλύψεις!
7η διδακτική ώρα: Ενέργεια και μέσα μεταφοράς
Στο παρακάτω βίντεο δες με ποια μέσα μεταφοράς εξοικονομούμε ενέργεια και είναι φιλικότερα προς το περιβάλλον, ενώ στον ακόλουθο σύνδεσμο θα δεις σε ποια θέση βρίσκεται η Ελλάδα ως προς την κατανάλωση ενέργειας στον τομέα αυτόν.
Ποια μέσα μεταφοράς δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον; Βρες τα στο κρυπτόλεξο. Μετά, παίξε το παιχνίδι.
8η διδακτική ώρα: Ενεργειακό αποτύπωμα
Εκτός από το να προτιμάμε μέσα μεταφοράς φιλικότερα στο περιβάλλον, μπορούμε και με άλλους τρόπους να εξοικονομήσουμε ενέργεια! Διαβασε στον σύνδεσμο τι σημαίνει ενεργειακό αποτύπωμα (ή αποτύπωμα διοξειδείου του άνθρακα ή οικολογικό αποτύπωμα) και δες το παρακάτω βίντεο .
Ένα κουίζ και ένα παιχνίδι σε περιμένουν για να δεις αν κατανόησες την έννοια του ενεργειακού αποτυπώματος!