Μάθημα : Σχεδιάζοντας μια ιστοεξερεύνηση (webquest)
Κωδικός : 9999901156
9999901156 - ΜΑΡΙΑ ΝΕΖΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΑΡΑΜΠΑΤΖΗ, ΣΕΒΑΣΤΗ ΛΑΖΑΡΗ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΓΑΤΣΩΤΗΣ
Ονομάτων επίσκεψις: Τι είναι μια ιστοεξερεύνηση;
Θα προσπαθήσουμε να προσδιορίσουμε τα χαρακτηριστικά ιστοεξερεύνησης (webquest) μελετώντας συγκεκριμένα παραδείγματα.
Στην ενότητα αυτή
- έχουμε μια εργασία με τη μορφή ιστοεξερεύνησης
- έχουμε τη δυνατότητα στην κουβεντούλα να ανταλλάξουμε απόψεις
- μπορούμε να αναζητήσουμε περισσότερες πληροφορίες για την ιστοεξερεύνηση (webquest)
- μπορούμε να ανατρέξουμε σε σχετικές με το θέμα δημοσιεύσεις.
Εισαγωγή
Το ζήτημα που θα μας απασχολήσει είναι να προσδιορίσουμε τα χαρακτηριστικά μιας ιστοεξερεύνησης, να διερευνήσουμε τα μαθησιακά οφέλη που προκύπτουν από την εφαρμογή αυτού του μοντέλου, να συζητήσουμε τους περιορισμούς και τις δυνατότητες που έχουμε στη διδακτική πράξη.
Αποστολή
Αποστολή μας είναι να εξετάσουμε συγκεκριμένα παραδείγματα ιστοεξερευνήσεων (webquest) για να προσδιορίσουμε:
- τα χαρακτηριστικά μιας ιστοεξερεύνησης
- την προστιθέμενη μαθησιακή αξία αυτού του διδακτικού μοντέλου
- τις δυνατότητες και τους περιορισμούς στην αξιοποίηση της ιστοεξερεύνησης στη διδακτική πράξη με βάση την εμπειρία μας.
Διαδικασία
Για να φέρουμε σε πέρας την αποστολή μας θα μελετήσουμε τα ακόλουθα παραδείγματα:
Κατά την επεξεργασία αυτών των παραδειγμάτων θα παρατηρήσουμε:
- Ποιο είναι το διδακτικό πρόβλημα;
- Ποια είναι η οργάνωση της μαθησιακής διαδικασίας;
- Ποιος είναι ο ρόλος των μαθητών/τριών;
- Ποιος είναι ο ρόλος του/της εκπαιδευτικού;
- Πώς αξιολογείται η δουλειά των μαθητών/τριών;
Συμπέρασμα
Ολοκληρώνοντας τη διαδικασία μπορούμε να δοκιμάσουμε να σχεδιάσουμε ένα μάθημα με ιστοεξερεύνηση (Webquest).
Αφού μελετήσαμε τα παραδείγματα, μπορούμε να συζητήσουμε για τα χαρακτηριστικά μιας ιστοεξερεύνησης.
Αφού προσδιορίσαμε τα χαρακτηριστικά μιας ιστοεξερεύνησης, μπορούμε να συζητήσουμε για την προστιθέμενη αξία της.
Μοιραζόμαστε ιδέες σχετικά με τις δυνατότητες αξιοποίησης της ιστοεξερεύνησης στα μαθήματα που διδάσκουμε και συζητάμε τις δυνατότητες και τους περιορισμούς.
Πρόκειται για τον επίσημο δικτυακό τόπο του Webquest εκπαιδευτικού μοντέλου, το οποίο αναπτύχθηκε από τον Bernie Dodge στο San Diego State University τον Φεβρουάριο του 1995. Στον συγκεκριμένο δικτυακό τόπο μπορούμε να ανατρέξουμε σε σελίδες για να
- βρούμε έτοιμα παραδείγματα ιστοεξερευνήσεων
- μάθουμε πώς να φτιάχουμε μια ιστοεξερεύνηση
- να μοιραστούμε ιστοεξερευνήσεις
Πρόκειται για δημοσιευμένη εργασία στα Πρακτικά του 6ου Πανελληνίου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή με θέμα «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην εκπαίδευση», επιμέλεια Χαρούλα Αγγελή και Νίκος Βαλανίδης, Κύπρος, 25-28 Σεπτεμβρίου 2008, σ.303-306. ISBN Set:978-9963- 9542-0-9 ISBN Vol I: 978-9963-9542-1-6.
Πρόκειται για εφαρμοσμένο σενάριο αναρτημένο στη διαδικτυακή βάση του Πρωτέα ( http://proteas.greek-language.gr/scenario.html?sid=144)9