Μάθημα : ΧΗΜΕΙΑ Γ' τάξης (Ομάδας προσανατολισμού θετικών σπουδών)
Κωδικός : EL31106
-
Θεματικές Ενότητες
-
6ο Κεφάλαιο : ΑΤΟΜΙΚΑ ΤΡΟΧΙΑΚΑ - ΚΒΑΝΤΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
-
6ο Κεφάλαιο : ΑΡΧΕΣ ΔΟΜΗΣΗΣ ΠΟΛΥΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΑΤΟΜΩΝ
-
6ο Κεφάλαιο : ΔΟΜΗ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΠΙΝΑΚΑ - ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΕΤΑΠΤΩΣΗΣ
-
6ο Κεφάλαιο : ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ ΙΔΙΟΤΗΤΩΝ
-
7ο Κεφάλαιο ΘΕΩΡΙΑ ΔΕΣΜΟΥ - ΣΘΕΝΟΥΣ - ΥΒΡΙΔΙΣΜΟΣ (Μέρος 1ο)
-
7ο Κεφάλαιο ΘΕΩΡΙΑ ΔΕΣΜΟΥ - ΣΘΕΝΟΥΣ - ΥΒΡΙΔΙΣΜΟΣ (Μέρος 2ο)
-
1ο Κεφάλαιο : ΔΙΑΜΟΡΙΑΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
-
1ο Κεφάλαιο : ΩΣΜΩΣΗ - ΩΣΜΩΤΙΚΗ ΠΙΕΣΗ
-
2ο Κεφάλαιο : ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΧΗΜΙΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ. ΕΝΔΟΘΕΡΜΕΣ - ΕΞΩΘΕΡΜΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ.ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ - ΕΝΘΑΛΠΙΑ
-
3ο Κεφάλαιο : ΧΗΜΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ : Ταχύτητα αντίδρασης
-
3ο Κεφάλαιο : ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ
-
3ο Κεφάλαιο : ΧΗΜΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ - Καταλύτες
-
3ο Κεφάλαιο : ΝΟΜΟΙ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ - ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ
-
4ο Κεφάλαιο : ΧΗΜΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ
-
4ο Κεφάλαιο ΧΗΜΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ : Σταθερά Χ.Ι. - Παρατηρήσεις
-
5ο Κεφάλαιο : ΙΟΝΤΙΚΑ ΥΔΑΤΙΚΑ ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ
-
5ο Κεφάλαιο : ΟΞΕΑ - ΒΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ BRONSTED - LOWRY
-
5ο Κεφάλαιο : ΙΣΧΥΣ ΟΞΕΩΝ - ΒΑΣΕΩΝ
-
5ο Κεφάλαιο : ΒΑΘΜΟΣ ΙΟΝΤΙΣΜΟΥ - ΑΥΤΟΪΟΝΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ Η2Ο - ΚΛΙΜΑΚΑ pH
-
5ο Κεφάλαιο : ΥΔΑΤΙΚΑ ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ ΙΣΧΥΡΩΝ ΟΞΕΩΝ /ΒΑΣΕΩΝ
-
5ο Κεφάλαιο : ΥΔΑΤΙΚΑ ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ ΑΣΘΕΝΩΝ ΟΞΕΩΝ /ΒΑΣΕΩΝ - ΣΤΑΘΕΡΑ ΙΟΝΤΙΣΜΟΥ Ka & Kb
-
5ο Κεφάλαιο : ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΚΟΙΝΟΥ ΙΟΝΤΟΣ - ΑΝΑΜΙΞΗ ΔΙΑΛΥΜΑΤΩΝ
-
5ο Κεφάλαιο : ΥΔΑΤΙΚΑ ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ ΑΛΑΤΩΝ
-
5ο Κεφάλαιο : ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ
-
5ο Κεφάλαιο : ΔΕΙΚΤΕΣ
-
5ο Κεφάλαιο : ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ
-
6ο Κεφάλαιο : ΑΤΟΜΙΚΑ ΤΡΟΧΙΑΚΑ - ΚΒΑΝΤΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
5ο Κεφάλαιο : ΟΞΕΑ - ΒΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ BRONSTED - LOWRY
Στόχοι του μαθήματος
Στο τέλος της διδακτικής αυτής ενότητας, ο μαθητής θα πρέπει να είναι ικανός :
- Να αναφέρουν τη θεωρία του Arrhenius ως την πρώτη θεωρία για τα οξέα και τις βάσεις.
- Να αναφέρουν ότι η θεωρία του Arrhenius περιορίζεται μόνο σε υδατικά διαλύματα.
- Να εξηγούν την αναγκαιότητα δημιουργίας μιας νέας θεωρίας που να καλύπτει ευρύτερα τις έννοιες οξύ ή βάση
- Να διατυπώνουν τον ορισμό των οξέων και των βάσεων κατά Brönsted-Lowry.
- Να εντοπίζουν σε μια χημική αντίδραση το οξύ και τη βάση σύμφωνα με τον ορισμό κατά Brönsted–Lowry και να αιτιολογούν τις επιλογές τους
- Να ορίζουν ποιες ουσίες ονομάζονται αμφολύτες.
- Να εξηγούν τις έννοιες του συζυγούς οξέος και της συζυγούς βάσης.
- Να αναγνωρίζουν σε μια χημική εξίσωση ποια είναι τα συζυγή ζεύγη οξέων –βάσεων
- Να γράφουν τη συζυγή βάση ενός οξέος και το συζυγές οξύ μιας βάση
- Να προβλέπουν την ισχύ ενός οξέος ή μιας βάσης, όταν γνωρίζουν την ισχύ της συζυγούς του βάσης ή του οξέος
Ύλη προς μελέτη :
Τεύχος Β' : σελ. 139 - 141