Μάθημα : ΧΗΜΕΙΑ Γ' τάξης (Ομάδας προσανατολισμού θετικών σπουδών)

Κωδικός : EL31106

ΧΓΘΤ  -  ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΗΣ

Ενότητες - 5ο Κεφάλαιο : ΟΞΕΑ - ΒΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ BRONSTED - LOWRY

5ο Κεφάλαιο : ΟΞΕΑ - ΒΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ BRONSTED - LOWRY

Στόχοι του μαθήματος

Στο τέλος της διδακτικής αυτής ενότητας, ο μαθητής θα πρέπει να είναι ικανός :

  • Να αναφέρουν τη θεωρία του Arrhenius ως την πρώτη θεωρία για τα οξέα και τις βάσεις.
  • Να αναφέρουν ότι η θεωρία του Arrhenius περιορίζεται μόνο σε υδατικά διαλύματα.
  • Να εξηγούν την αναγκαιότητα δημιουργίας μιας νέας θεωρίας που να καλύπτει ευρύτερα τις έννοιες οξύ ή βάση
  • Να διατυπώνουν τον ορισμό των οξέων και των βάσεων κατά Brönsted-Lowry.
  • Να εντοπίζουν σε μια χημική αντίδραση το οξύ και τη βάση σύμφωνα με τον ορισμό κατά Brönsted–Lowry και να αιτιολογούν τις επιλογές τους
  • Να ορίζουν ποιες ουσίες ονομάζονται αμφολύτες.
  • Να εξηγούν τις έννοιες του συζυγούς οξέος και της συζυγούς βάσης.
  • Να αναγνωρίζουν σε μια χημική εξίσωση ποια είναι τα συζυγή ζεύγη οξέων –βάσεων
  • Να γράφουν τη συζυγή βάση ενός οξέος και το συζυγές οξύ μιας βάση
  • Να προβλέπουν την ισχύ ενός οξέος ή μιας βάσης, όταν γνωρίζουν την ισχύ της συζυγούς του βάσης ή του οξέος

Ύλη προς μελέτη :

Τεύχος Β' : σελ. 139 - 141

Ασκήσεις :

Φυλλάδιο ΚΕΕ

Ασκήσεις (Μέρος 1ο)

Παρουσίαση μαθήματος :

Θεωρία Bronsted - Lowry

Βιντεοδιάλεξη (Study4Exams) :

Οξέα - βάσεις κατά Bronsted & Lowry