Μάθημα : ΧΗΜΕΙΑ Γ' τάξης (Ομάδας προσανατολισμού θετικών σπουδών)
Κωδικός : EL31106
-
Θεματικές Ενότητες
-
6ο Κεφάλαιο : ΑΤΟΜΙΚΑ ΤΡΟΧΙΑΚΑ - ΚΒΑΝΤΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
-
6ο Κεφάλαιο : ΑΡΧΕΣ ΔΟΜΗΣΗΣ ΠΟΛΥΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΑΤΟΜΩΝ
-
6ο Κεφάλαιο : ΔΟΜΗ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΠΙΝΑΚΑ - ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΕΤΑΠΤΩΣΗΣ
-
6ο Κεφάλαιο : ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ ΙΔΙΟΤΗΤΩΝ
-
7ο Κεφάλαιο ΘΕΩΡΙΑ ΔΕΣΜΟΥ - ΣΘΕΝΟΥΣ - ΥΒΡΙΔΙΣΜΟΣ (Μέρος 1ο)
-
7ο Κεφάλαιο ΘΕΩΡΙΑ ΔΕΣΜΟΥ - ΣΘΕΝΟΥΣ - ΥΒΡΙΔΙΣΜΟΣ (Μέρος 2ο)
-
1ο Κεφάλαιο : ΔΙΑΜΟΡΙΑΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
-
1ο Κεφάλαιο : ΩΣΜΩΣΗ - ΩΣΜΩΤΙΚΗ ΠΙΕΣΗ
-
2ο Κεφάλαιο : ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΧΗΜΙΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ. ΕΝΔΟΘΕΡΜΕΣ - ΕΞΩΘΕΡΜΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ.ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ - ΕΝΘΑΛΠΙΑ
-
3ο Κεφάλαιο : ΧΗΜΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ : Ταχύτητα αντίδρασης
-
3ο Κεφάλαιο : ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ
-
3ο Κεφάλαιο : ΧΗΜΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ - Καταλύτες
-
3ο Κεφάλαιο : ΝΟΜΟΙ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ - ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ
-
4ο Κεφάλαιο : ΧΗΜΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ
-
4ο Κεφάλαιο ΧΗΜΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ : Σταθερά Χ.Ι. - Παρατηρήσεις
-
5ο Κεφάλαιο : ΙΟΝΤΙΚΑ ΥΔΑΤΙΚΑ ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ
-
5ο Κεφάλαιο : ΟΞΕΑ - ΒΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ BRONSTED - LOWRY
-
5ο Κεφάλαιο : ΙΣΧΥΣ ΟΞΕΩΝ - ΒΑΣΕΩΝ
-
5ο Κεφάλαιο : ΒΑΘΜΟΣ ΙΟΝΤΙΣΜΟΥ - ΑΥΤΟΪΟΝΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ Η2Ο - ΚΛΙΜΑΚΑ pH
-
5ο Κεφάλαιο : ΥΔΑΤΙΚΑ ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ ΙΣΧΥΡΩΝ ΟΞΕΩΝ /ΒΑΣΕΩΝ
-
5ο Κεφάλαιο : ΥΔΑΤΙΚΑ ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ ΑΣΘΕΝΩΝ ΟΞΕΩΝ /ΒΑΣΕΩΝ - ΣΤΑΘΕΡΑ ΙΟΝΤΙΣΜΟΥ Ka & Kb
-
5ο Κεφάλαιο : ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΚΟΙΝΟΥ ΙΟΝΤΟΣ - ΑΝΑΜΙΞΗ ΔΙΑΛΥΜΑΤΩΝ
-
5ο Κεφάλαιο : ΥΔΑΤΙΚΑ ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ ΑΛΑΤΩΝ
-
5ο Κεφάλαιο : ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ
-
5ο Κεφάλαιο : ΔΕΙΚΤΕΣ
-
5ο Κεφάλαιο : ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ
-
6ο Κεφάλαιο : ΑΤΟΜΙΚΑ ΤΡΟΧΙΑΚΑ - ΚΒΑΝΤΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
5ο Κεφάλαιο : ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ
Πηγή : ebooks.edu.gr
Στόχοι του μαθήματος
Στο τέλος της διδακτικής αυτής ενότητας, ο μαθητής θα πρέπει να είναι ικανός :
- Να διατυπώνει τον ορισμό του ρυθμιστικού διαλύματος, επισημαίνοντας ότι περιέχουν ένα συζυγές ζεύγος ασθενούς οξέος - βάσεως σε παραπλήσιες συγκεντρώσεις.
- Να αναγνωρίζει πότε ένα διάλυμα είναι ρυθμιστικό.
- Να αναφέρει τους τρόπους παρασκευής των ρυθμιστικών διαλυμάτων.
- Να εξηγεί το μηχανισμό δράσης των ρυθμιστικών διαλυμάτων.
- Να αναφέρει τη χρησιμότητα των ρυθμιστικών διαλυμάτων στη καθημερινή ζωή, δίνοντας σχετικά παραδείγματα.
- Να συγκρίνει δυο ρυθμιστικά διαλύματα ως προς τη ρυθμιστική τους ικανότητα.
- Να αποδεικνύει τις σχέσεις των Henderson και Hasselbalch και να τις χρησιμοποιεί για τον υπολογισμό διαφόρων παραμέτρων του ρυθμιστικού διαλύματος, από κατάλληλα δεδομένα.
- Να υπολογίζει διάφορες παραμέτρους ρυθμιστικού διαλύματος στο οποίο προστίθενται μικρές αλλά υπολογίσιμες ποσότητες ισχυρού οξέος ή βάσεως ή γίνεται αραίωση, από κατάλληλα δεδομένα.
Ύλη προς μελέτη :
Τεύχος Β' : σελ. 159 - 164
Ασκήσεις :
.................................
Επιπλέον υλικό
Παρουσίαση μαθήματος :
.......................................