Μάθημα : ΧΗΜΕΙΑ Γ' τάξης (Ομάδας προσανατολισμού θετικών σπουδών)
Κωδικός : EL31106
-
Θεματικές Ενότητες
-
6ο Κεφάλαιο : ΑΤΟΜΙΚΑ ΤΡΟΧΙΑΚΑ - ΚΒΑΝΤΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
-
6ο Κεφάλαιο : ΑΡΧΕΣ ΔΟΜΗΣΗΣ ΠΟΛΥΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΑΤΟΜΩΝ
-
6ο Κεφάλαιο : ΔΟΜΗ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΠΙΝΑΚΑ - ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΕΤΑΠΤΩΣΗΣ
-
6ο Κεφάλαιο : ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ ΙΔΙΟΤΗΤΩΝ
-
7ο Κεφάλαιο ΘΕΩΡΙΑ ΔΕΣΜΟΥ - ΣΘΕΝΟΥΣ - ΥΒΡΙΔΙΣΜΟΣ (Μέρος 1ο)
-
7ο Κεφάλαιο ΘΕΩΡΙΑ ΔΕΣΜΟΥ - ΣΘΕΝΟΥΣ - ΥΒΡΙΔΙΣΜΟΣ (Μέρος 2ο)
-
1ο Κεφάλαιο : ΔΙΑΜΟΡΙΑΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
-
1ο Κεφάλαιο : ΩΣΜΩΣΗ - ΩΣΜΩΤΙΚΗ ΠΙΕΣΗ
-
2ο Κεφάλαιο : ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΧΗΜΙΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ. ΕΝΔΟΘΕΡΜΕΣ - ΕΞΩΘΕΡΜΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ.ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ - ΕΝΘΑΛΠΙΑ
-
3ο Κεφάλαιο : ΧΗΜΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ : Ταχύτητα αντίδρασης
-
3ο Κεφάλαιο : ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ
-
3ο Κεφάλαιο : ΧΗΜΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ - Καταλύτες
-
3ο Κεφάλαιο : ΝΟΜΟΙ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ - ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ
-
4ο Κεφάλαιο : ΧΗΜΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ
-
4ο Κεφάλαιο ΧΗΜΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ : Σταθερά Χ.Ι. - Παρατηρήσεις
-
5ο Κεφάλαιο : ΙΟΝΤΙΚΑ ΥΔΑΤΙΚΑ ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ
-
5ο Κεφάλαιο : ΟΞΕΑ - ΒΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ BRONSTED - LOWRY
-
5ο Κεφάλαιο : ΙΣΧΥΣ ΟΞΕΩΝ - ΒΑΣΕΩΝ
-
5ο Κεφάλαιο : ΒΑΘΜΟΣ ΙΟΝΤΙΣΜΟΥ - ΑΥΤΟΪΟΝΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ Η2Ο - ΚΛΙΜΑΚΑ pH
-
5ο Κεφάλαιο : ΥΔΑΤΙΚΑ ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ ΙΣΧΥΡΩΝ ΟΞΕΩΝ /ΒΑΣΕΩΝ
-
5ο Κεφάλαιο : ΥΔΑΤΙΚΑ ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ ΑΣΘΕΝΩΝ ΟΞΕΩΝ /ΒΑΣΕΩΝ - ΣΤΑΘΕΡΑ ΙΟΝΤΙΣΜΟΥ Ka & Kb
-
5ο Κεφάλαιο : ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΚΟΙΝΟΥ ΙΟΝΤΟΣ - ΑΝΑΜΙΞΗ ΔΙΑΛΥΜΑΤΩΝ
-
5ο Κεφάλαιο : ΥΔΑΤΙΚΑ ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ ΑΛΑΤΩΝ
-
5ο Κεφάλαιο : ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ
-
5ο Κεφάλαιο : ΔΕΙΚΤΕΣ
-
5ο Κεφάλαιο : ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ
-
6ο Κεφάλαιο : ΑΤΟΜΙΚΑ ΤΡΟΧΙΑΚΑ - ΚΒΑΝΤΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
3ο Κεφάλαιο : ΧΗΜΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ - Καταλύτες
https://sites.google.com/site/xhmeiablyk/news/chemike-kinetike/2-paragontes-pou-epereazoun-tachyteta/katalyse
Στόχοι του μαθήματος :
Στο τέλος της διδακτικής αυτής ενότητας, ο μαθητής θα πρέπει να είναι ικανός :
- Να αναφέρει τον ορισμό του καταλύτη, να δίνει παραδείγματα καταλυόμενων αντιδράσεων, να εξηγεί τη σημασία των καταλυτών και τους περιορισμούς τους.
- Να διακρίνει τα διάφορα είδη κατάλυσης.
- Να αναφέρει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ενζύμων και να διατυπώνει τα βασικά πλεονεκτήματά τους, καθώς και τους περιορισμούς τους.
- Να συνδέει το ρόλο του καταλύτη με την αλλαγή του μηχανισμού με τον οποίο λαμβάνει χώρα η αντίδραση, δηλαδή μέσω μιας μεταβατικής κατάστασης χαμηλότερης ενέργειας ενεργοποίησης.
- Να εξηγεί τη δράση των καταλυτών με βάση τη θεωρία των ενδιάμεσων προϊόντων και τη θεωρία προσρόφησης
- Να αναφέρει χαρακτηριστικά παραδείγματα εφαρμογών της κατάλυσης στη χημική βιομηχανία και βιοχημεία.
Ύλη προς μελέτη :
Τεύχος Α' : σελ. 93 - 95
Ασκήσεις :
Ερωτήσεις βιβλίου : 12, 13, 14, 15, 16
Ασκήσεις βιβλίου : 38(γ,δ), 39, 55