Μάθημα : Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Κωδικός : G253138
-
Θεματικές Ενότητες
-
ΒΙΒΛΙΟ SCRATCH
-
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 / Βασικές έννοιες της Πληροφορικής
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 1α / Ψηφιακός κόσμος - Δεδομένα πληροφορία
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 1β / Ψηφιακός κόσμος - Αναπαράσταση πληροφορίας
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 1γ / Ψηφιακός κόσμος - Δυαδικοί αριθμοί
-
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 / Το υλικό του υπολογιστή
-
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 / Το Λογισμικό του Υπολογιστή
-
Διαχείριση αρχείων και φακέλων
-
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Α' ΓΥΜΝ - ΠΡΟΒΛΗΜΑ
-
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Α' ΓΥΜΝ - ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ
-
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΕ SCRATCH - ΜΕΡΟΣ Α'
-
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΕ SCRATCH - ΔΟΜΗ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑΣ
-
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΕ SCRATCH - ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
-
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΕ SCRATCH - ΔΟΜΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
-
ΨΗΦΙΑΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ - ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΦΗΜΗ
-
ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
-
ΒΙΒΛΙΟ SCRATCH
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 / Το υλικό του υπολογιστή
- Με ποιο τρόπο εισάγουμε δεδομένα στον υπολογιστή;
- Με ποιους τρόπους μπορούμε να πάρουμε τα επεξεργασμένα δεδομένα;
- Που αποθηκεύουμε τα δεδομένα και τις πληροφορίες;
- Από ποια μέρη αποτελείται ο υπολογιστής;
- Όλοι οι υπολογιστές έχουν την ίδια μορφή;
ΥΛΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Το υλικό του υπολογιστή
Ο υπολογιστής, όπως μπορείτε να παρατηρήσετε στο εργαστήριο του σχολείου σας, περιλαμβάνει διάφορα ξεχωριστά τμήματα που συνδέονται και συνεργάζονται μεταξύ τους, ώστε να λειτουργούν ως σύνολο. Τα τμήματα αυτά μπορεί να είναι μηχανικά ή ηλεκτρονικά εξαρτήματα ή ακόμη και ολόκληρες συσκευές. Κάθε τμήμα συνεργάζεται με τα άλλα, ή ακόμη με κάποια από αυτά, ώστε να εκτελούνται όλες οι απαραίτητες λειτουργίες με ακρίβεια και ταχύτητα. Όλα τα τμήματα μαζί αποτελούν το Υλικό Μέρος ενός υπολογιστή ή, για την ακρίβεια, αποτελούν το υλικό ενός υπολογιστικού συστήματος. Γενικά, Υλικό Μέρος (Hardware) του υπολογιστή είναι τα μηχανικά και τα ηλεκτρονικά του μέρη, ό,τι δηλαδή μπορούμε να δούμε και να αγγίξουμε.
Μεταξύ των συσκευών του υπολογιστικού συστήματος διακρίνουμε ένα κουτί, που συχνά χαρακτηρίζεται ως Κεντρική Μονάδα του υπολογιστικού συστήματος. Μέσα σ’ αυτό βρίσκονται διάφορα εξαρτήματα με πιο σημαντικά την Κεντρική Μονάδα Επεξεργασίας (Κ.Μ.Ε., C.P.U.) και την Κύρια Μνήμη του υπολογιστή. Στην Κ.Μ.Ε. γίνεται, σύμφωνα με τις οδηγίες μας, η επεξεργασία των δεδομένων που εισάγονται στη μνήμη του υπολογιστή.
Για την εισαγωγή των δεδομένων χρησιμοποιούμε διάφορες συσκευές, που ονομάζονται συσκευές εισόδου. Παραδείγματα συσκευών εισόδου είναι το πληκτρολόγιο, το ποντίκι και το μικρόφωνο.
Για να έχει νόημα η επεξεργασία των δεδομένων, πρέπει να μπορούμε να πάρουμε τα αποτελέσματά της από τον υπολογιστή. Οι συσκευές στις οποίες αποτυπώνονται τα αποτελέσματα της επεξεργασίας ονομάζονται συσκευές εξόδου. Η οθόνη και ο εκτυπωτής είναι οι κυριότερες συσκευές εξόδου.
Οι συσκευές εισόδου και εξόδου μας δίνουν τη δυνατότητα να επικοινωνούμε με τον υπολογιστή. Συνδέονται με την Κεντρική Μονάδα του υπολογιστή, είτε με καλώδιο (ενσύρματα) είτε χωρίς καλώδιο (ασύρματα).
Oταν μία συσκευή μπορεί να στέλνει και να δέχεται δεδομένα από τον υπολογιστή, τότε χαρακτηρίζεται συσκευή εισόδου-εξόδου. Παράδειγμα συσκευής εισόδου-εξόδου είναι η οθόνη αφής. |
Τα δεδομένα που δίνουμε και οι πληροφορίες που παίρνουμε από τον υπολογιστή, μπορούν να έχουν διάφορες μορφές (π.χ. κείμενο, εικόνα ή ήχο). Ανάλογα με τη μορφή τους χρησιμοποιούμε και την κατάλληλη συσκευή.
Οι σημαντικότερες συσκευές εισόδου είναι:
- Πληκτρολόγιο.
- Ποντίκι.
- Σαρωτής.
Οι σημαντικότερες συσκευές εξόδου είναι:
- Οθόνη.
- Εκτυπωτής.
- Ηχεία
Η μνήμη του υπολογιστή και τα αποθηκευτικά μέσα
|
|
ΕΡΓΑΣΙΕΣ |
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Δραστηριότητα 1
Για καλύτερη εμπέδωση του υλικού μέρους του υπολογιστή επισκεφτείτε τη διαδραστική εφαρμογή
https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/953 που στοχεύει στην εξοικείωση με το υλικό μέρος ενός προσωπικού υπολογιστή και εξερευνήστε τις συσκευές που βρίσκονται γύρω από την κεντρική μονάδα.
Δραστηριότητα 2
Με την ολοκλήρωση της ενότητας 2.2 επισκεφτείτε τη διεύθυνση
https://aesop.iep.edu.gr/node/14823/2063 και υλοποιήστε τις δραστηριότητες.
Δραστηριότητα 3
Επισκεφτείτε τη διεύθυνση: https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/1019 και υλοποιήστε την δραστηριότητα «Οι περιφερειακές συσκευές εισόδου και εξόδου».
Δραστηριότητα 4
Να αναζητήσετε στο Διαδίκτυο πληροφορίες για τα βασικά μέσα αποθήκευσης και να τα συγκρίνετε βάσει
ταχύτητας, χωρητικότητας και κόστους.
Δραστηριότητα 5
Να αναζητήσετε στο Διαδίκτυο πληροφορίες για τις διαφορές των δίσκων HDD και SSD.
Δραστηριότητα 6
Με την ολοκλήρωση του 2ου κεφαλαίου επισκεφτείτε το Μουσείο Πληροφορικής στη διεύθυνση:
https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3129. Είναι μια δραστηριότητα εξερεύνησης σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας, που προσομοιώνει ένα τρισδιάστατο εικονικό μουσείο με εκθέματα από την επιστήμη των υπολογιστών.