Μάθημα : ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κωδικός : G894156
-
Θεματικές Ενότητες
-
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
-
ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ (2021)
-
ΠΑΤΗΣΕ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ !!
-
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
-
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-2022
-
ΤΑ ΟΡΙΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ- ΣΥΝΟΔΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
-
ΚΑΘΑΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ 2021- ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ
-
Η ΕΙΚΟΝΑ ΣΤΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ (Πρωτοχριστιανική ζωγραφική , Εγκαυστική τέχνη , Αχειροποίητες εικόνες)
-
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ- ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ (κλικ στην εικόνα)
-
ΥΛΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΟΣ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
-
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΟΡΓΑΝΩΝΕΤΑΙ
-
5. Η Εκκλησία οργανώνεται
-
ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ, ΘΕΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑ ΣΟΦΙΑ ΑΛΜΑΛΗ
-
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΝΩΣΕΩΝ (ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΙ ΝΑΟΙ)- ΠΑΥΛΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
-
Γ΄ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ Η «φωνή» της Εκκλησίας γίνεται αισθητή στην κοινωνία!
-
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ-ΔΙΩΓΜΟΙ, ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΕΙΑ
-
ΒΙΟΙ ΑΓΙΩΝ -ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΑΡΑΚΙΤΣΟΥ
-
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
-
ΦΑΡΥΑΛ-ΜΑΧΑ ΜΠΙΜΠΙ - ΑΡΧΟΝΤΙΑ ΜΠΟΥΡΙΚΑ (ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ)
-
1η Θεματική Ενότητα, ΕΡΓΑΣΙΑ : ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ , ΠΙΤΣΙΝΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Β3
-
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2020/21- ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ
-
1η Θεματική Ενότητα
-
ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ
-
Θ.Ε. 4: Εμείς και οι "άλλοι"
-
"ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ"; ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
-
Θ.Ε. 2 : ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ
-
BΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
-
ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟ e class
-
Η ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ (Η ΕΒΡΑΪΚΉ ΘΡΗΣΚΕΙΑ)
-
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ
-
Η ΖΩΗ ΚΑΙ Η ΠΙΣΤΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΕ ΚΕΙΜΕΝΑ- Θ.Ε.
-
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
Ο Σαούλ (Σαύλος) ήταν Ιουδαίος στην καταγωγή αλλά και Ρωμαίος πολίτης. Από μικρός γνώρισε τον μωσαϊκό Νόμο, ενώ στα χρόνια της νιότης του βρίσκεται στα Ιεροσόλυμα και μάλλον με εξέχουσες προσωπικότητες του θρησκευτικού περιβάλλοντος που επικρατούσε εκεί. Τότε επιδεικνύει ιδιαίτερο ζήλο για να συλληφθούν και να διωχθούν οι χριστιανοί, καθώς πίστευε με απόλυτη βεβαιότητα ότι αυτοί είναι εχθροί του Θεού.
Πηγή: Σωτήριος Δεσπότης / Νικόλαος Παύλου / Αθανάσιος Στογιαννίδης, Θέματα από την Αγία Γραφή. Α΄ Εκκλησιαστικού Γυμνασίου
Ό,τι έκανε, το έπραττε με απόλυτη αφοσίωση∙ ήταν ολοκληρωτικά δοσμένος σε ό,τι θεωρούσε αληθινό και ηθικό. Αυτό σημαίνει ότι είχε ειλικρινή καρδιά. Κάποια ημέρα, καθώς πηγαίνει με συνοδεία φρουρών από τα Ιεροσόλυμα προς τη Δαμασκό για να συλλάβει χριστιανούς, του αποκαλύπτεται ο ίδιος ο Χριστός. Εκεί συμβαίνει το συγκλονιστικό γεγονός, που διαβάζουμε παρακάτω, και το οποίο άλλαξε όχι μόνο τη ζωή του Σαούλ, αλλά και όλου του κόσμου:
Καθώς πήγαινε, όταν πλησίαζε στη
Δαμασκό, ξαφνικά τον φώτισε μια
αστραπή από τον ουρανό. Αυτός
έπεσε στη γη κι άκουσε μια φωνή
να του λέει: «Σαούλ, Σαούλ, γιατί
με καταδιώκεις;». Αυτός ρώτησε:
«Ποιος είσαι, Κύριε;». Κι ο Κύριος
απάντησε: «Εγώ είμαι ο Ιησούς,
που εσύ τον καταδιώκεις. Σήκω
όμως και μπες στην πόλη∙ εκεί θα
σου πούνε τι πρέπει να κάνεις».
[...] Στη Δαμασκό ζούσε ένας μαθητής που τον έλεγαν Ανανία. Σ’ αυτόν φανερώθηκε σε όραμα ο Κύριος και του είπε: […] «Πήγαινε,
γιατί αυτόν τον διάλεξα εγώ για να
τον χρησιμοποιήσω ως όργανο
που θα με κάνει γνωστό στα έθνη
και στους άρχοντές τους και στον
ισραηλιτικό λαό. Κι εγώ θα του δείξω πόσα θα πρέπει να πάθει για
χάρη του ονόματός μου».
(Πράξ 9, 316).
Ο Σαούλ μεταστρέφεται. Βαπτίζεται χριστιανός. Τόσο μεγάλη είναι η αγάπη του για τον Χριστό, που ποθεί να κηρύξει το Ευαγγέλιο σε όλον τον τότε γνωστό κόσμο. Γι’ αυτό, ο Απόστολος Παύλος πραγματοποιεί μεγάλα ταξίδια, που ονομάστηκαν Ιεραποστολικές περιοδείες. Στο τέλος της ζωής του βρίσκεται στη Ρώμη, όπου υπομένει μαρτυρικό θάνατο στον διωγμό του αυτοκράτορα Νέρωνα.
Πηγή: Σωτήριος Δεσπότης / Νικόλαος Παύλου / Αθανάσιος Στογιαννίδης, Θέματα από την Αγία Γραφή. Α΄ Εκκλησιαστικού Γυμνασίου (υπό έκδοση), σσ. 203205.
Πρώτη αποστολική περιοδεία (47–48 μ.Χ.). Ο Παύλος ξεκίνησε μαζί με το Βαρνάβα και τον ανιψιό του Ιωάννη (πρόκειται για τον Ευαγγελιστή Μάρκο) ακολουθώντας τη διαδρομή: Κύπρος (από τη Σαλαμίνα μέχρι την Πάφο), Πέργη Παμφυλίας, Αντιόχεια Πισιδίας, Ικόνιο, περιοχές της Λυκαονίας, Δέρβη, Λύστρα. Στην επιστροφή πέρασαν από τις ίδιες πόλεις και κατέληξαν στην Αντιόχεια. Παντού το Παύλος με το Βαρνάβα - ο Μάρκος παρέμεινε στην Πέργη - κήρυσσαν το Ευαγγέλιο, κάνοντας ταυτόχρονα θαύματα, που μαρτυρούσαν τη Θεϊκή τους αποστολή. Το 49 μ.Χ. περίπου έγινε στα Ιεροσόλυμα η Αποστολική Σύνοδος με σκοπό να λύσει το ακόλουθο πρόβλημα: αν οι χριστιανοί που προέρχονταν από εθνικούς θα έπρεπε, όπως οι Ιουδαίοι χριστιανοί, να κάνουν περιτομή. Ο Παύλος υποστήριξε τότε τη μη αναγκαιότητα της τελετουργίας αυτής, την αποκοπή δηλ. του χριστιανισμού από τον ιουδαϊσμό, πράγμα που έγινε αποδεκτό.
Δεύτερη αποστολική περιοδεία (49–52 μ.Χ.). Είναι η σπουδαιότερη από τις περιοδείες του. Την έκανε χωρίς τον Βαρνάβα και το Μάρκο, αλλά έχοντας ως βοηθό του το Σίλα, ενώ από τα Λύστρα τον συνόδεψε και ο αδελφόθεος Τιμόθεος. Στη διάρκεια αυτής της περιοδείας επισκέφτηκε και την Ελλάδα. Η διαδρομή της περιοδείας αυτής ήταν: Συρία, Κιλικία, Λύστρα, Φρυγία, Γαλατία, Ασία, Τροία (απ’ όπου πήρε μαζί το Λουκά), Σαμοθράκη, Νεάπολη, Φίλιπποι Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, Βέροια, Αθήνα, Κόρινθος, Έφεσος, ενώ περνώντας από την Καισάρεια, γύρισε στα Ιεροσόλυμα και στην Αντιόχεια. Σε όλα τα μέρη που επισκεπτόταν ίδρυε εκκλησίες όπως η εκκλησία των Φιλίππων, η πρώτη της Ευρώπης και κήρυσσε το Θείο λόγο (όπως στον Αρειο Πάγο της Αθήνας), όπου κήρυξε τον Άγνωστο Θεό.
Τρίτη αποστολική περιοδεία (53–58 μ.Χ.). Ήταν η πιο περιπετειώδης. Επισκέφτηκε τη Γαλατία και τη Φρυγία, τη Μακεδονία και όλες τις περιοχές μέχρι την Κόρινθο. Στην επιστροφή πέρασε από τη Μακεδονία, την Τροία, την Άσσο, τη Μυτιλήνη, τη Μίλητο, την Κω, τη Ρόδο, τα Πάταρα, την Τύρο, την Πτολεμαΐδα, την Καισάρεια και τα Ιεροσόλυμα, όπου του επιτέθηκαν οι Ιουδαίοι θεωρώντας τον εχθρό τον Νόμου. Τελικά κατέφυγε μαζί με τον ευαγγελιστή Λουκά στη Ρώμη, όπου οργάνωσε εκκλησία.
Τέταρτη αποστολική περιοδεία (62–64 μ.Χ.). Αυτή τη φορά επισκέφτηκε μάλλον την Ισπανία και στη συνέχεια τη Μακεδονία, την Ασία, την ’Εφεσο, την Κρήτη, την Ελλάδα, την Ήπειρο και κατέληξε στη Ρώμη, όπου βρήκε μαρτυρικό θάνατο μαζί με τον Απόστολο Πέτρο την εποχή της αυτοκρατορίας τον Νέρωνα (67 μ.Χ.).
Ο Παύλος, εκτός από το αποστολικό έργο του που είναι τεράστιας σημασίας, έγραψε 13 επιστολές: Προς Φιλήμονα, Προς Γαλάτας, Προς Ρωμαίους, δύο Προς Κορινθίους, Προς Τίτον, δύο Προς Τιμόθεον, δύο Προς Θεσσαλονικείς, Προς Φιλιππησίους, Προς Κολοσσαείς,προς Εφεσίους.(Εργασία Γ. Κοκοκύρης)
Ο ΠΑΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
«[…] κατέβηκαν στην Τρωάδα. Εκεί ο Παύλος είδε τη νύχτα ένα όραμα: ένας Μακεδόνας
στεκόταν μπροστά του και τον παρακαλούσε λέγοντας: «Πέρασε στη Μακεδονία και
βοήθησε μας». […] Από την Τρωάδα αποπλεύσαμε και πήγαμε κατευθείαν στη Σαμοθράκη και την επόμενη στη Νεάπολη.....
Τα Βήματα του Αποστόλου Παύλου στην Ελλάδα
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ ΠΟΥ ΕΠΙΣΚΕΦΤΗΚΕ Ο ΑΠ. ΠΑΥΛΟΣ
http://www.visitgreece.gr/el/religion/on_the_path_of_apostle_paul
ΤΟ ΒΑΠΤΙΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΛΥΔΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Ο Απόστολος Παύλος βρισκόταν στην Τρωάδα όταν είδε σε όραμα ένα Μακεδόνα να τον καλεί να πάει στη Μακεδονία να τους διδάξει την πίστη. Ο Παύλος το θεώρησε σημείο από τον Θεό και αμέσως ξεκίνησε το ταξίδι παίρνοντας μαζί του τους εκλεκτούς συνεργάτες του Τιμόθεο, Σίλα και Λουκά. Αποβιβάζονται στη Νεάπολη, την σημερινή Καβάλα, και αναχωρούν για την πόλη των Φιλίππων. Έξω από την πόλη και κοντά στις όχθες του ποταμού Ζυγάκτου είναι ο τόπος προσευχής των Ιουδαίων.
Στις συγκεντρωμένες εκεί γυναίκες κήρυξε ο Παύλος, για πρώτη φορά στην Ευρώπη. Οι γυναίκες τον άκουσαν με προσοχή και με ευλάβεια, ιδιαιτέρως όμως, η Λυδία. Η Λυδία μέχρι εκείνη την στιγμή έψαχνε συνεχώς τον αληθινό Θεό και γι’ αυτό από ειδωλολάτρισσα που ήταν έγινε Ιουδαία και άρχισε την αναζήτηση του Μεσσία. Όταν άκουσε, λοιπόν, τον Απόστολο Παύλο να τους μιλάει για τον Λυτρωτή του κόσμου, τον Χριστό, δέχεται αμέσως την χριστιανική θρησκεία και ζητά επίμονα να γίνει χριστιανή. Ο Παύλος την βαπτίζει στα νερά του ποταμού Ζυγάκτου και, έτσι, η Λυδία γίνεται το πρώτο μέλος της πρώτης Εκκλησίας της Ελλάδος.
ΣΤΑΘΜΟΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Η Κόρινθος
Ο Απόστολος Παύλος επισκέπτεται την Κόρινθο φεύγοντας από την Αθήνα με μάλλον άσχημη ψυχική διάθεση εξαιτίας της υποδοχής που είχε το ευαγγέλιο από τους Αθηναίους .Την εποχή που βρίσκεται ο Απ. Παύλος στην Κόρινθο γίνονταν οι αγώνες των Ισθμιών .Ο Απ. Παύλος έφτασε στην Κόρινθο πριν γίνουν οι αγώνες .Ήταν όμως και μεγάλη ευκαιρία για την εξάπλωση του ευαγγελίου ,ευκαιρία που ο Απ. Παύλος δεν θα άφηνε ανεκμετάλλευτη. Με την άφιξη του στην Κόρινθο θα γνωρίσει ένα ζευγάρι που θα παίξει σημαντικό ρόλο στην διαμονή τους στην Κόρινθο αλλά και στο μετέπειτα ιεροποστολικό του έργο .Το ζευγάρι που σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις ήταν χριστιανοί πριν ακόμα έρθουν στην Κόρινθο συνδέθηκαν ιδιαίτερα με τον Απ. Παύλο και δούλεψαν μαζί ως σκηνοποιοί .Ο Απ .Παύλος αρχίζει να κηρύττει το ευαγγέλιο στη συναγωγή της Κορίνθου .Οι Ιουδαίοι όμως αντιδρούν στο ευαγγέλιο αλλά τελικά θα απαρνηθούν το ευαγγέλιο. Φεύγοντας από τη συναγωγή ο Απ . Παύλος χρησιμοποιεί το σπίτι του Τίτιου Ιούστου για τις συνάξεις της εκκλησιάς αλλά και για την ιεραποστολική του δράση στην Κόρινθο.(ΕΡΓΑΣΊΑ , ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΛΕΙΒΑΔΙΤΗ)
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ:
Το μοιραίο τέλος του Αποστόλου Παύλου
"Μια νύκτα της 19ης Ιουλίου ξέσπασε μια μεγάλη πυρκαγιά στη Ρώμη .Ο αυτοκράτορας Νέρων φοβήθηκε μην κατηγορηθεί και για να μην την πληρώσει έριξε όλο το φταίξιμο στους χριστιανούς οι όποιοι δεν είχαν καμιά απολύτως ευθυνη.Με όλα αυτά ξεκίνησαν οι διωγμοί των Χριστιανών.Οι σταυρώσεις οι καύσεις ήταν να μέρος από τους διωγμούς τον Χριστιανών.Το φθινόπωρο του 65μχ ο Παύλος φυλακίστηκε στη Ρώμη.Το 66μχ ο απόστολος Παύλος οδηγήθηκε σε μαρτυρικό θάνατο .Στις 29 Ιουνίου γιορτάζεται η μνήμη του .Τέλος καταλαβαίνουμε ότι ο Παύλος έφυγε από την ζωή σε ηλικία 55 χρονών" (ΕΡΓΑΣΙΑ, ΙΩΑΝΝΑ ΚΟΝΤΖΙΝΟΥ)
https://www.romeingreek.eu/?p=17376
ΟΙ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ Γνωρίζουμε το κήρυγμα του Απόστολου Παύλου μέσα από τις Επιστολές του. Σύμφωνα με τηνπαράδοση της Εκκλησίας μας, συνέγραψε 14 Επιστολές, στις οποίες μπορούμε να αφουγκραστούμε τη σκέψη του, τα συναισθήματά του, τη διδασκαλία του και προπάντων την άπειρη αγάπη του για τον Χριστό.
Στις επιστολές αυτές ο Απόστολος των Εθνών (όπως ονομάστηκε ο Παύλος) απευθύνεται στα πνευματικά του παιδιά, σαν στοργικός πατέρας και σαν δάσκαλος που μεριμνά για την πρόοδο των μαθητών του. Δεν πρόκειται για απλά θεολογικά κείμενα, αλλά κάτι πολύ περισσότερο: είναι μια κατάθεση καρδιάς. Ο Παύλος «ανοίγει» την καρδιά του και προσπαθεί να μεταδώσει όλην αυτή ην πνευματική φλόγα που έχει μέσα του. Τίποτα δεν τον φοβίζει∙ τίποτα δεν τον κλονίζει∙ τίποτα δεν μπορεί να τον σταματήσει! Και έτσι διακηρύττει: Το κήρυγμα για το σταυρικό θάνατο του Χριστού είναι μωρία γι’ αυτούς που πάνε προς το χαμό τους∙ για μας όμως που είμαστε στο δρόμο της σωτηρίας είναι η δύναμη του Θεού. (Α΄ Κορ. 1, 18)
ΕΡΓΑΣΙΑ: Δικαιολόγησε τον χαρακτηρισμό του Παύλου ως Αποστόλου των Εθνών
"Η εντολή του Κύριου <<πορευθέντες μαθησεύσατε πάντα τα έθνη>> βρήκε πλήρη εφαρμογή στο πρόσωπο του Απόστολου Παύλου. Ονομάστηκε ο πρώτος μετά τον Ένα και Απόστολος των εθνών λόγο των τεσσάρων μεγάλων αποστολικών περιοδειών του. Διήνυσε περισσότερο από 4.000 χιλιόμετρα κάτω από δύσκολες συνθήκες τον χτύπησαν τον φυλάκισαν, πείνασε και δίψασε. Κοπίασε για την διάδοση του Ευαγγελίου σε όλη την οικουμένη από την Ανατολή στη Δύση. Το μεγάλο βήμα για να γίνει Απόστολος των εθνών το έκανε με το ξεπέρασμα του Μωσαϊκού Νομού που έδωσε μεγάλες μάχες για να το πετύχει. Υπήρξε ο μοναδικός και σπουδαιότερος παιδαγωγός της οικούμενης, ο ακούραστος εργάτης του Ευαγγελίου. Αγάπησε τον Χριστό με όλη του την κάρδια." ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΩΝ/ΝΟΥ ΚΑΡΑΠΠΕΡΗ