Μάθημα : ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κωδικός : G894156
-
Θεματικές Ενότητες
-
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
-
ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ (2021)
-
ΠΑΤΗΣΕ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ !!
-
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
-
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-2022
-
ΤΑ ΟΡΙΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ- ΣΥΝΟΔΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
-
ΚΑΘΑΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ 2021- ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ
-
Η ΕΙΚΟΝΑ ΣΤΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ (Πρωτοχριστιανική ζωγραφική , Εγκαυστική τέχνη , Αχειροποίητες εικόνες)
-
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ- ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ (κλικ στην εικόνα)
-
ΥΛΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΟΣ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
-
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΟΡΓΑΝΩΝΕΤΑΙ
-
5. Η Εκκλησία οργανώνεται
-
ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ, ΘΕΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑ ΣΟΦΙΑ ΑΛΜΑΛΗ
-
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΝΩΣΕΩΝ (ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΙ ΝΑΟΙ)- ΠΑΥΛΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
-
Γ΄ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ Η «φωνή» της Εκκλησίας γίνεται αισθητή στην κοινωνία!
-
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ-ΔΙΩΓΜΟΙ, ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΕΙΑ
-
ΒΙΟΙ ΑΓΙΩΝ -ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΑΡΑΚΙΤΣΟΥ
-
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
-
ΦΑΡΥΑΛ-ΜΑΧΑ ΜΠΙΜΠΙ - ΑΡΧΟΝΤΙΑ ΜΠΟΥΡΙΚΑ (ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ)
-
1η Θεματική Ενότητα, ΕΡΓΑΣΙΑ : ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ , ΠΙΤΣΙΝΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Β3
-
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2020/21- ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ
-
1η Θεματική Ενότητα
-
ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ
-
Θ.Ε. 4: Εμείς και οι "άλλοι"
-
"ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ"; ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
-
Θ.Ε. 2 : ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ
-
BΙΒΛΙΟΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
-
ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟ e class
-
Η ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ (Η ΕΒΡΑΪΚΉ ΘΡΗΣΚΕΙΑ)
-
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ
-
Η ΖΩΗ ΚΑΙ Η ΠΙΣΤΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΕ ΚΕΙΜΕΝΑ- Θ.Ε.
-
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
5. Η Εκκλησία οργανώνεται
1. Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΩΝ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ- ΠΡΟΤΥΠΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ
Η ζωή στις πρώτες κοινότητες
Χαρίσματα στην υπηρεσία της κοινότητας
Οι χριστιανικές κοινότητες οργανώθηκαν από πολύ νωρίς. Σε κάθε τοπική Εκκλησία, εκτός από τον λαό (λαϊκούς), υπήρχαν ο επίσκοπος, οι πρεσβύτεροι και οι διάκονοι που είχαν την ευθύνη της και αποτελούσαν τον κλήρο. Ο επίσκοπος εκλεγόταν από τον κλήρο. Το έργο των κληρικών ήταν να τελούν τη Θεία Ευχαριστία και τα μυστήρια (λειτουργοί), να διδάσκουν τον λόγο του Θεού (διδάσκαλοι) και να φροντίζουν την πνευματική προκοπή των πιστών (ποιμένες). Κλήρος και λαός λειτουργούσαν ως ενιαίο σώμα και το κάθε μέλος ενεργούσε σύμφωνα με το χάρισμά του. Οι κληρικοί εκλέγονταν από τις κοινότητές τους και μπορούσαν να είναι έγγαμοι. Από τον 3ο αι. μ.Χ., οι επίσκοποι των μεγαλύτερων πόλεων ονομάστηκαν «μητροπολίτες», επίσκοποι δηλαδή της μητροπόλεως, της πρωτεύουσας μιας ρωμαϊκής επαρχίας. Από τον 5ο αι. μ.Χ., οι μητροπολίτες κάποιων πόλεων που ήταν σπουδαία κέντρα του Ρωμαϊκού κράτους ονομάστηκαν «πατριάρχες». Οι πόλεις αυτές που έγιναν και μεγάλα κέντρα του Χριστιανισμού ήταν η Ρώμη, η Κωνσταντινούπολη, η Αλεξάνδρεια, η Αντιόχεια και τα Ιεροσόλυμα.
ΠΟΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΣΤΟΝ ΦΑΚΕΛΟ ΤΗΣ ΣΤ ΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑ;
Κείμενα από την Καινή Διαθήκη για τον κλήρο
Όλοι όσοι πίστεψαν είχαν μία καρδιά και μία ψυχή. Κανείς δεν θεωρούσε ότι κάτι από τα υπάρχοντά του ήταν δικό του, αλλά όλα τα είχαν κοινά. Οι απόστολοι κήρυτταν και βεβαίωναν με μεγάλη πειστικότητα ότι ο Κύριος Ιησούς αναστήθηκε. Και ο Θεός έδινε σε όλους πλούσια τη χάρη του. Δεν υπήρχε κανείς ανάμεσά τους που να στερείται τα απαραίτητα. Γιατί όσοι είχαν χωράφια ή σπίτια τα πουλούσαν, και έφερναν το αντίτιμο αυτών που πουλούσαν και το έθεταν στη διάθεση των αποστόλων. Από αυτό δινότανστον καθένα ανάλογα με τις ανάγκες του. Έτσι έκανε και ο Ιωσής, ένας λευίτης από την Κύπρο, που οι απόστολοι τον ονόμασαν Βαρνάβα, όνομα που μεταφράζεται «ο άνθρωπος της παρηγοριάς». Αυτός είχε ένα χωράφι, το πούλησε και έφερε τα χρήματα και τα έθεσε στη διάθεση των αποστόλων. Πράξ 4, 3237
ΣΕ ΠΟΙΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ ΒΛΕΠΕΙΣ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΚΟΙΝΟΚΤΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΙΟΥΣ; ΦΤΙΑΞΕ ΜΙΑ ΠΑΡΟΣΥΙΑΣΗ (ppt) Ή ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ (learniningapps) Ή ΕΝΑ ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ( crossword).
Ο επίσκοπος κατά την άσκηση της εξουσίας του καθοδηγείται από τον χριστιανικό νόμο της αγάπης. Δεν είναι κάποιος τύραννος, αλλά ο πατέρας του ποιμνίου του. Το κύρος που διαθέτει είναι ουσιαστικά το κύρος που διαθέτει η Εκκλησία. Όσα μεγάλα κι αν είναι τα προνόμια του επισκόπου, δεν είναι κάποιος που έχει τοποθετηθεί πάνω από την Εκκλησία, αλλά είναι αυτός που κατέχει ένα αξίωμα μέσα στην Εκκλησία. Επίσκοπος και λαός αποτελούν μια οργανική ενότητα, και κανείς δεν μπορεί να νοηθεί χώρια από τον άλλο. Χωρίς επισκόπους δεν μπορεί να υπάρξει Ορθόδοξος λαός, αλλά και χωρίς Ορθόδοξο λαό δεν μπορεί να υπάρξει αληθινός επίσκοπος.
Κάλλιστος Ware (Ορθόδοξος Βρετανός Επίσκοπος Διοκλείας), Η Ορθόδοξη Εκκλησία.
ΒΡΕΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΟΥ ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΤΟΠΙΚΟ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΤΟΝ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΣΟΥ. ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΝ ΒΡΕΙΣ;;
Το ίδιο και οι διάκονοι πρέπει να είναι σεμνοί, όχι διπρόσωποι, να μην έχουν το νου τους στο πολύ κρασί ούτε στο άνομο κέρδος∙ να κρατούν με καθαρή συνείδηση την πίστη που αποκάλυψε ο Θεός. Κι αυτοί όμως πρέπει πρώτα να δοκιμάζονται και όταν βρεθεί ότι δεν τους κατηγορεί κανείς, τότε μόνο να γίνονται διάκονοι. Το ίδιο και οι γυναίκες (εννοεί τις διακόνισσες) πρέπει να είναι σεμνές, να μην κακολογούν, να είναι προσεκτικές, άξιες εμπιστοσύνης σε όλα.
Α΄ Τιμ 3, 811
iii. Κοινοβιακός μοναχισμός. Η πνευματική πολιτεία της ερήμου
Από τον 4ο αιώνα, όταν άρχισε να εξαπλώνεται ραγδαία ο Χριστιανισμός σε ολόκληρη την αυτοκρατορία, μεγάλες ομάδες πληθυσμού βαπτίζονται, χωρίς όμως να συμμερίζονται πλήρως το χριστιανικό πνεύμα και τον τρόπο ζωής των πρώτων χριστιανών. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα πολλοί πιστοί να εγκαταλείπουν τον κόσμο και να αναχωρούν σε ερημικούς τόπους, για να αφιερωθούν στην προσευχή και να ζήσουν την αυθεντική χριστιανική ζωή. Αυτοί ονομάστηκαν αναχωρητές ή ερημίτες. Έτσι γεννήθηκε ο μοναχισμός, ως κίνημα διαμαρτυρίας προς το κοσμικό φρόνημα που φαινόταν ότι άρχισε να εισβάλλει στην Εκκλησία μετά την αναγνώριση του Χριστιανισμού ως επίσημης θρησκείας. 43
Από πολύ νωρίς στους κύκλους των αναχωρητών έγινε κατανοητό ότι δεν μπορεί κανείς να προσεγγίσει τον Θεό ερήμην του πλησίον. Αυτό οδήγησε στην κοινοβιακή μορφή του μοναχισμού. Ο Παχώμιος ήταν ο πρώτος που ίδρυσε στην Αίγυπτο μοναστήρια, όπως τα γνωρίζουμε σήμερα. Στη συνέχεια, ο Μέγας Βασίλειος θεμελίωσε το κοινοβιακό σύστημα και καθόρισε τις βασικές αρχές του. Μεταξύ άλλων, όρισε ως προϋποθέσεις της μοναχικής ζωής την εγκράτεια, την υπακοή και την ακτημοσύνη. Επιπλέον, παρακινούσε τα μοναστήρια να φροντίζουν τους αρρώστους και τους φτωχούς, να ιδρύουν νοσοκομεία και ορφανοτροφεία, υπηρετώντας έτσι το καλό όλης της κοινωνίας. Η αγάπη του μοναχού απευθυνόταν σε κάθε άνθρωπο, κάτι που το βλέπουμε κυρίως στους μοναστικούς κανόνες για τη φιλοξενία. Έτσι, οι γέροντες της ερήμου προσκυνούσαν τους επισκέπτες τους, αναγνωρίζοντας στο πρόσωπο κάθε ξένου και φτωχού τον ίδιο τον Θεό, ενώ οι αδελφοί του Παχώμιου έπλεναν τα πόδια των επισκεπτών.