Περιγραφή Μαθήματος

Βασικός διδακτικός σκοπός του Γλωσσικού μαθήματος είναι η απόκτηση γλωσσικών δεξιοτήτων ώστε να μπορούν οι μαθητές να επικοινωνούν αποτελεσματικά σε όλες τις περιστάσεις της καθημερινότητάς τους.
Η ύλη της "ΓΛΩΣΣΑΣ" της Β΄τάξης που έχουμε ως τώρα καλύψει βασίζεται στους παρακάτω γνωστικούς άξονες:
- Μέρη του λόγου (αναγνώριση βασικών χαρακτηριστικών τους)
- Κλίση και ορθογραφία ρημάτων - ουσιαστκών - επιθέτων
Εδώ θα δίνονται επαναληπτικά φύλλα εργασίας με
- Γλωσσικές -Γραμματικές Ασκήσεις
- κανόνες ορθογραφίας
- Γραμματικά φαινόμενα
Μετά την περίοδο της "καραντίνας" θα συνεχιστεί η ανάρτηση υλικού.
- Τα μαθήματά μας θα προχωρήσουν κανονικά και θα προσπαθήσουμε να καλύψουμε τον χαμένο χρόνο! Καθώς δεν πρέπει να ανταλλάσουμε πράγματα δεν θα δίνουμε φωτοτυπίες αλλά θα επωφεληθούμε από την τεχνολογία και την γνωστή μας πλέον e class( ηλεκτρονική τάξη)!
- Έτσι θα ανεβάζουμε υλικό από κάθε νέο μάθημα και τις εργασίες, σε μορφή φωτογραφίας ή εγγράφου, τις οποίες θα βλέπετε και θα προετοιμάζετε στο σπίτι στο αντίστοιχο τετράδιο ή εκτυπώνοντας τες (αν έχετε τη δυνατότητα)
- Με αυτό τον τρόπο όσα παιδιά δεν είναι μαζί μας θα μπορούν να παρακολουθούν τα μαθήματα και δεν θα μείνουν πίσω!
ΕΝΟΤΗΤΑ 19 "Τα μάθατε τα νέα?"
Τα νέα ταξιδεύουν ... και φτάνουν σε μας.
Μιλησαμε για τις ειδήσεις του κόσμου:
- Τα μέσα με τα οποία μεταφέρονται (τηλεόραση - διαδίκτυο - περιοδικάεφημερίδες)
- Επικεντρωθήκαμε στις εφημερίδες και μέσα από τις εικόνες στις σελ. 27 - 28 είδαμε τον τρόπο που φράφονται τα νέα και πώςφτάνουν σε μας.
Διαβάσαμε το άρθρο "ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΠΟΥΛΙΩΝ"
- Επεξεργαστήκαμε το κείμενο νοηματικά και λεξιλογικά
ΑΓΝΩΣΤΕΣ ΛΕΞΕΙΣ
Εθελοντές: οι άνθρωποι που προσφέρουν εργασία χωρίς να πληρώνονται
Περιθάλπτω: Προσφέρω βοήθεια σε κάποιον που την χρειάζεται
Αίγινα: νησί κοντα στην Αττική - στον Σαρονικό κόλπο
Φυτοφάρμακα: Σύνθετη λέξη (φυτά + φάρμακα ) φάρμακα για τα φυτά
Αίθουσα σύνταξης: στα γραφεία μιας εφημερίδας είναι εκείνη η αίθουσα στην οποία οι δημοσιογράφοι γράφουν - συντάσουν τα άρθρα τους
Για αύριο θα έχουμε:
- Ανάγνωση όλο το κείμενο
- Ορθογραφία τις δυο τελευταίες προτάσεις (απ΄έξω) "Μόλις τα πουλιά.....περιβάλλον"
- σελ. 29 την εργασία στο κίτρινο πλαίσιο και τις ερωτήσεις κατανόησης στο τελευταίο γαλάζιο πλαίσιο
ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ ΤΩΝ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΡΗΜΑΤΩΝ
είμαι - έχω
Ενότητα 18
Στη σελ 19 διαβάσαμε τα ποιήματα "Πατρίδα " του Γ. Μαρίνου και "Ελλάδα" της Μαρίας Γουμενοπούλου.
- Τα αναλύσαμε λεξιλογικά και νοηματικά
- Μιλήσαμε για τις ομοιότητες (αναφέρονται και τα δύο στα χαρακτηριστικά γνωρίσματατης πατρίδας μας.... ήλιο - θάλασσα - ουρανό - εκκλησάκια - μνημεία.. )
Για αύριο θα έχουμε:
- Ανάγνωση και τα δύο
- Αντιγραφή την 1η στροφή από το ποίημα "Πατρίδα"
- Ορφογραφία την 3η στροφή από το ποίημα "Πατρίδα"
- Την ερώτηση κατανόησης γραπτώς στο τετράδιο Αντιγραφής
Στη γραμματική μιλήσαμε για τα ουδέτρα ουσιαστκά σε -μα
- Στη σελ. 20 διαβάσαμε τα λόγια της κουκουβάγιας και κλίναμε τα ουσιαστικά "το κύμα " και το χρώμα"
- Γράψαμε σχετικά στο τετράδιο Εργασιών Γλώσσας και δόθηκαν σκήσεις.
Ενότητα 18: Ένα ββιλίο που σε ταξιδεύει
Στη σελ 16 μελετήσαμε
- τον χάρτη του Ιστορικού κέντρου της Αθήνας και εξηγήσαμε πότε τον χρησιμοποιούμε
- τον χάρτη του Νομού Μαγνησίας και βρήκαμε τον Βόλο που είναι πρωτεύουσα και το χωριό Μηλιές
- τον τουριστικό οδηγό για το Πήλιο και εξηγήσαμε τι είδους πληροφορίες μπορούμε να βρούμε σε τέτοια έντυπα
Στη σελ 17 διαβάσαμε το κείμενο για τις Μηλιές
ΑΓΝΩΣΤΕΣ ΛΕΞΕΙΣ
- ορεινό χωριό: χωριό που βρίσκεται σε όρος δηλ σε βουνό
- λιθόστρωτο: σύνθετη λέξη (λίθος+στρώνω) στρωμένομε λίθους=πέτρες
- καλντερίμι: μικρό- στενό δρομάκι
Για αύριο έχουμε:
- Ανάγνωση όλο το κείμενο
- Ορθογραφία την πρώτη πρόταση "Οι Μηλιές..... Βόλο"
- Αντιγραφή τις 4 τελευταίες γραμμές " Oι Μηλιές ήταν το πρώτο χωριό του
Πηλίου ..... ή στη θάλασσα. " - Μια μικρή ιστορία με τις λέξεις: (ορεινό χωριό - καλντερίμι - λιθόστρωτο - περίπατος)
- Διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε νοηματικά το ποίημα του Γιώργου Σεφέρη "Λίγο ακόμα"
- Ακούσαμε το ποίημα μελοποιημένο από τον Μ. Θεοδωράκη. Τραγούδι: Μαρία Φαραντούρη.
- Ζωγραφίσαμε τις εικόνες και τις σκέψεις που μας γεννήθηκαν.....
-
- Για αύριο θα έχουμε:
- Αντιγραφή και Ορθογραφία (απ΄έξω) όλο το ποίημα.
- Στο βιβλίο εργασιών τις ασκήσεις 8 και 9 στη σελ.37
- Τις παρακάτω ερωτήσεις στο τετράδιο Αντιγραφής
Ενότητα17 " Τα ψηλά βουνα"
Διαβάσαμε το κείμενο και το επεξεργάστηκαμε νοηματικά και λεξιλογικά.
Για αύριο θα έχουμε :
- Ερωτήσεις κατανόησης: τις δύο τελευταίες από το γαλάζιο πλαίσιο
- Προτάσεις με τις λέξεις: κατασκήνωση - οργανώνονται - ομάδα
Στο τετράδιο ΕΡΓΑΣΙΩΝ ασχοληθήκαμε με την ορθογραφία ρημάτων (-ιζω, - ώνω, - αίνω) και δόθηκαν ασκήσεις για το σπίτι.
Σήμερα ξεκινήσαμε το 3ο τεύχος ΓΛΩΣΣΑΣ (βιβλίο μαθητή) την ενότητα 17 "Εφημερίδες! Εφημερίδες!"
- Παρατηρήσαμε τα έντυπα των μαθητικών εφημερίδων στη σελ. 6 και μιλήσαμε για τα είδη των εφημερίδων,τα πρωτοσέλιδακαι τη χρησιμότητά τους παλιότερα και στις μέρες μας.
- Διαβάσαμε τον διάλογο των παιδιών "Φτιάχνουμε μια εφημερίδα" σελ. 8 - 9 και ασχοληθήκαμε με τις ερωτήσεις και τις δραστηριότητες της σελ. 10
- Διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε το ποίημα "Τα παιδιά στη πόλη" σελ. 11
ΑΓΝΩΣΤΕΣ ΛΕΞΕΙΣ
πολιτείες: πόλεις
άχαρες: δεν είναι όμορφες
μήτε: ούτε
άπιαστο όνειρο: κάτι που δεν είναι δυνατό να γίνει
σκόλη: η αργία
Για αύριο θα έχουμε:
Ανάγνωση όλο το ποίημα
Αντιγραφή: 2 πρώτες στροφές
Ορθογραφία:3η στροφή
Ερωτήσεις κατανόησης γραπτώς στο τετράδιο ΑΝΤΙΓΡΑΦΗΣ και μια ζωγραφιά του μέρους που ζω.
Στο τετράδιο ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΓΛΩΣΣΑΣ ασκήσεις με τους χρόνους.
Τελειώσαμε το 2ο τεύχος της ΓΛΩΣΣΑΣ (βιβλίο μαθητή)
Ασχοληθήκαμε με τις λέξεις από το ΓΛΩΣΣΑΡΙΟ
Για αύριο θα έχουμε :
- Ανάγνωση όλες τις λέξεις και τη σημασία τους
- Αντιγραφή και Ορθογραφία: τις λέξεις από τα γράμματα Α, Β, Γ, Δ, Ε, Κ (καλοκάγαθος, καλούμπα), Τ, Υ, Φ,Χ
- Προτάσεις με τις λέξεις: (χνάρι - φυσαλίδα - ταξιθέτρια - υποτροφία)
Στο τετράδιο "ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΓΛΩΣΣΑΣ"
- γράψαμε για τους χρόνους των ρημάτων που μιλάνε για κάτι που έγινε χθες (Παρατατικό και Αόριστο) και
- δόθηκαν ασκήσεις
Σήμερα συνεχίσαμε στο βιβλίο του μαθητή την ενότητα 16 "Νιώθω"
σελ. 82 Διαβάσαμε τον μύθο του Αισώπου "Η αλεπού κι ο λέλεκας"
Ο Αίσωπος έγραφε μικρά παραμυθάκια με ζώα που είχαν πάντα κάτι να διδάξουν είχαν δηλαδή ένα ηθικό δίδαγμα. Μιλήσαμε για το ηθικό δίδαγμα του σημερινού μύθου και ακούστηκαν από όλα τα παιδιά ωραίες και ενδιαφέρουσες γνώμες. Μερικές από αυτές ήταν: "ό,τι δίνεις παίρνεις" " ό,τι κάνεις το πληρώνεις με το ίδιο νόμισμα" "να μην κοροϊδεύουμε τους γύρω μας για τα χαρακτηριστικά τους γιατί σίγουρα υπάρχει και κάτι πάνω μας για το οποίο μπορούν να μας κοροϊδέψουν"
- θα το έχουμε ανάγνωση για αύριο
- Αντιγραφή: τις δυο πρώτες προτάσεις "επικεφαλίδα .... πεινασμένο"
- Ορθογραφία: την τελευταία πρόταση "Όταν τελείωσε......τίποτε παραπάνω" (απ΄έξω)
- Στη σελ. 83 συμπληρώσαμε τον πίνακα με την κλίση του ουσιαστικού "η αλεπού"
- Στη σελ. 84 για το σπίτι τις ερωτήσεις κατανόησης και να γράψουμε το ηθικό δίδαγμα του μύθου
- Στη σελ. 84 για το σπίτι την άσκηση με τα αντίθετα που κάτω από τις ερωτήσεις κατανόησης.
Στο τετράδιο "ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΓΛΩΣΣΑΣ" γράψαμε για τους χρόνους των ρημάτων
Κάτι καινούριο για τα ρήματα!
Τα ρήματα δε μας δείχνουν μόνο ότι κάτι κάνω, αλλά μας δείχνουν και πότε το κάνω.
Γι’ αυτό έχουν τους χρόνους.
Ο χρόνος που μας δείχνει ότι κάνω κάτι τώρα είναι ο ενεστώτας
π.χ χιονίζει (τώρα) κοιμάμαι(τώρα) τρέχετε(τώρα)
Δόθηκαν ασκήσεις για το σπίτι:
Σήμερα στη ΓΛΩΣΣΑ μιλήσαμε
- Για τα ρήματα που τελειώνουν σε -ω και δεν τονίζονται στη λήγουσα. Αυτά ανήκουν σε μια κατηγορία στη γραμματική που την ονομάζουμε Α΄συζυγία και κλίνονται όπως το ρήμα "νιώθω"
- Για τα θηλυκά ουσιαστικά που τελειώνουν σε -ου.
Για εξάσκηση λύστε τις εργασίες στο παρακάτω φυλλάδιο.
Σήμερα συνεχίσαμε στο βιβλίο του μαθητή την ενότητα 16 "Νιώθω"
σελ. 80 Διαβάσαμε το ποίημα "Ο χαρταετός"
- θα το έχουμε ανάγνωση για αύριο
- Αντιγραφή: όλο το ποίημα
- Ορθογραφία: την πρώτη στροφή (απ΄έξω)
Για το σπίτι θα έχουμε να συμπληρώσουμε
σελ. 81 Άσκηση 8 (την συμπληρώνετε πάνω στο βιβλίο)
- Συμπλήρωσε τον παρακάτω πίνακα.
ΤΟ ΡΗΜΑ ΝΙΩΘΩ | |||
Εγώ | νιώθω | Εμείς | ……………………………… |
Εσύ |
……………………………… | Εσείς | νιώθετε |
Αυτός |
……………………………… | Αυτοί Αυτές Αυτά |
……………………………… |
Μάθε να γράφεις σωστά το ρήμα νιώθω.
Γράψε τώρα στις γραμμές από κάτω και άλλα ρήματα που κλίνονται όπως το ρήμα νιώθω.
ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Τα ρήματα που θα διαλέξεις πρέπει να τονίζονται στην παραλήγουσα όπως το ρήμα "νιώ - θω".
Στο βιβλίο του μαθητή ενότητα 16 "Νιώθω"
σελ.79- 80 το κείμενο"Μαζί είναι καλύτερα"
- θα το έχουμε ανάγνωση για αύριο
- Αντιγραφή: Πρώτη παράγραφο του μαθήματος
- Ορθογραφία: τελευταία πρόταση του μαθήματος
- Ερωτήσεις κατανόησης (στο γαλάζιο πλαίσιο)γραπτώς στο "τετράδιο Αντιγραφής"
- Μπορείτε να ζωγραφίσετε στο τετράδιο Αντιγραφής έναν χαρταετό και να γράψετε τα ονόματα που πιτεύετε ότι έγραψαν τα παιδιά
- Στο παρακάτω φυλλάδιο θα βρείτε φράσεις και λέξεις που δείχνουν συναισθήματα και θα γράψετε πώς εκφράζετε τα δικά σας σε κάθε περίπτωση
Στο "βιβλίο του μαθητή" ενότητα 16 "Νιώθω"
Στη σελ. 78 διαβάσαμε το κείμενο "Ένα δέντρο που ταξιδεύει"
- θα το έχουμε ανάγνωση για αύριο
- Αντιγραφή: Έσκυψε η δροσοσταλίδα ......στο αντικρινό βουνό.
- Ορθογραφία: πρώτη πρόταση
- Ερωτήσεις κατανόησης (στο γαλάζιο πλαίσιο)γραπτώς στο "τετράδιο Αντιγραφής"
- Μπορείς να φανταστείς τη συνέχεια της ιστορίας;
Γράψε τη στο "τετράδιό της Αντιγραφής"
Στο "βιβλίο εργασιών" στις σελ. 28 και 29... τις ασκήσεις 2, 3, 4 και 5.
ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!!
Σήμερα στη ΓΛΩΣΣΑ δουλέψαμε στο "βιβλίο του μαθητή" και ξεκινήσαμε την ενότητα 16 "Νιώθω"
Στη σελ. 75 παρατηρήσαμε τις εικόνες και μιλήσαμε για τα συναισθήματα που έχουν οι ήρωες σε κάθε μια.
Στη σελ. 76 διαβάσαμε το κείμενο "Το παιδί και το ακορντεόν" και βρήκαμε λέξεις και φράσεις που δείχνουν συναισθήματα.
- θα το έχουμε ανάγνωση για αύριο
- Αντιγραφή:από την αρχή ...... φανερά συγκινημένος
- Ορθογραφία: τελευταία πρόταση
- Ερωτήσεις κατανόησης (στο γαλάζιο πλαίσιο)γραπτώς στο "τετράδιο Αντιγραφής"
ΑΓΝΩΣΤΕΣ ΛΕΞΕΙΣ
- ωδείο: σχολείο μουσικής
- ωδή:τραγούδι
- ωδικά πτηνά: πουλιά που κελαηδούν πχ.καναρίνι
- υποτροφία: βραβείο για δωρεάν παρακολούθηση μαθημάτων
Στο "βιβλίο εργασιών" στη σελ. 27... την άσκηση 1 και ορθογραφία τα ουσιαστικά!
Γεια σας παιδάκια!!
…… ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΑΖΙ!!!
ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΝΟΙΓΟΥΝ …. Αλλά για να είμαστε όλοι καλά πρέπει να προσέχουμε!
Τη Δευτέρα θα σας περιμένουμε με ανυπομονησία … αλλά όλα θα είναι λίγο διαφορετικά!!
Η δική μας τάξη θα λειτουργήσει κανονικά όλες τις μέρες της εβδομάδας καθώς ο αριθμός των μαθητών δεν υπερβαίνει τους 15 και μπορεί να τηρηθεί η απόσταση του 1,5 μέτρου.
Κατά την προσέλευσή σας δεν θα μπείτε στο προαύλιο όλοι μαζί ούτε θα γίνει πρωινή προσευχή!
Έρχεστε στην ώρα σας … ΟΧΙ νωρίτερα από τις 8.00.
Οι γονείς καλό θα είναι να μην έρχονται κοντά στην είσοδο του σχολείου για να μην υπάρχει συνωστισμός.
Κρατώντας αποστάσεις θα μπείτε μόνοι …ένας – ένας στο σχολείο και θα ανεβείτε στις αίθουσες! Θα τις βρείτε λίγο αλλαγμένες και θα καθίσετε στη θέση που έχει το όνομά σας!
Δεν κυκλοφορείτε στην αίθουσα ή στους διαδρόμους μέχρι να αρχίσει το μάθημα.
Και τα διαλείμματά μας θα είναι λίγο διαφορετικά …θα βγαίνουμε με σειρά και κάθε τάξη θα έχει τον δικό της χώρο στο προαύλιο….. δυστυχώς ξεχνάμε παιχνίδια και μυστικά …κρατάμε και εδώ αποστάσεις! Ακολουθώντας τους κανόνες που θα σας πούμε την Δευτέρα όλα θα πάνε καλά!
Κατά την αποχώρηση, στις 1:15, οι γονείς περιμένουν έξω από το σχολείο κρατώντας ασφαλείς αποστάσεις. Τα παιδιά θα βγαίνουν από τις τάξεις με την σειρά και θα συνοδεύονται στην έξοδο!
Μερικές γενικές οδηγίες που σίγουρα γνωρίζετε αλλά θα πρέπει να τηρείτε … «ευλαβικά» για να έχουμε όλοι την υγειά μας!!
- Κρατάμε αποστάσεις
- Έχουμε το δικό μας αντισηπτικό υγρό ή μαντηλάκια
- φέρνουμε φαγητό από το σπίτι και δεν το μοιραζόμαστε
- έχουμε μαζί μας το μπουκάλι με το νερό μας
- δεν βάζουμε τίποτε στο στόμα μας
- πλένουμε συχνά τα χέρια μας
- χρησιμοποιούμε μόνο δικά μας πράγματα γι΄αυτό φροντίζουμε να έχουμε όλα τα απαραίτητα μαζί μας (τετράδια, βιβλία, μολύβια, γόμες, ξύστρα, μπογιές κλπ)
Όσοι γονείς έχουν λόγο να κρατήσουν τα παιδιά τους στο σπίτι, παρακαλούνται να ενημερώσουν το σχολείο γραπτώς, συμπληρώνοντας σχετική Υπεύθυνη Δήλωση.
Όσα παιδιά δεν έρθουν στο σχολείο αυτό το διάστημα θα μπορούν να βρίσκουν υλικό για τα μαθήματα στο site του σχολείου, στην ηλεκτρονική τάξη (e-class) ή να επικοινωνούν μαζί μας για να ενημερώνονται!
Σήμερα θα ασχοληθούμε με δύο άλλα "κλιτά μέρη του λόγου" τα ουσιαστικά και τα επίθετα.
- Θα διαβάσετε και θα λύσετε ασκήσεις με ουσιαστικά και επίθετα στο φύλλο εργασίας που ακολουθεί ....
- και στις διαδραστικές ηλεκτρονικές δραστηριότητες μπορείτε να ελέγξετε πόσο καλά τα μάθατε κάνοντας "υποβολή" και βλέποντας το σκορ σας.
ΕΠΙΘΕΤΑ
θα συνεχίσουμε με τα άρθρα
Σήμερα θα θυμηθούμε:
- πώς κλίνονται τα άρθρα και
- τη διαφορά ανάμεσα στο Οριστικό και το Αόριστο άρθροΑΌΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΟΡΙΣΤΙΚΌ ΆΡΘΡΟDOC.DOC
Ανοίγοντας το παρακάτω αρχείο θα θυμηθείτε την ονομασία των λέξεων ανάλογα με τον τονισμό τους και τα τονικά παρώνυμα!
Σήμερα στη ΓΛΩΣΣΑ θα μιλήσουμε για τα 10 ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ!
Στο τετράδιο των εργασιών μας είχαμε κολλήσει μια μαργαρίτα με 10 πέταλα. Είχαμε χρωματίσει τα έξι με ένα χρώμα και τα άλλα τέσσερα με ένα άλλο! Παρακολουθώντας τα παρακάτω βίντεο θα θυμηθείτε γιατί το κάναμε και θα ακούσετε και για τα μέρη του λόγου που δεν προλάβαμε να μάθουμε!
Ας κάνουμε μερικές ηλεκτρονικες ασκησούλες για εξάσκηση... όπως καταλάβατε δεν έχει γράψιμο στη ΓΛΩΣΣΑ σήμερα! Πρέπει όμως να μάθετε καλά τα 10 ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ!!
Συνεχίζουμε στη ΓΛΩΣΣΑ με τον συλλαβισμό! Ανοίγετε το παρακάτω αρχείο για εξάσκηση!
Στη ΓΛΩΣΣΑ σήμερα θ΄ ασχοληθούμε με τον συλλαβισμό!
- Ανοίγοντας το παρακάτω αρχείο θα θυμηθείτε όσα έχουμε μάθει και θα λύσετε ασκήσεις.
- Για περισσότερη εξάσκηση κάντε κλικ στις παρακάτω δραστηριότητες.
- ΟΙ ΕΠΙΓΡΑΦΕΣ- ΣΥΛΛΑΒΙΣΜΟΣ (χρειάζεται adobe flash)
Ώρα για ανάγνωση!
Ανοίγοντας την παρακάτω παρουσίαση θα διαβάσετε την ιστορία του Βραζιλιάνου συγγραφέα Πάολο Κοέλιο
"Ο άγγελος της ζωής μου" παρουσίαση
- Πατώντας το ηχιάκι της πρώτης διαφάνειας κάνετε σιωπηρή ανάγνωση ακούγοντας ταυτόχρονα το τραγούδι!
- Σε δεύτερο χρόνο, χωρίς να πατήσετε το ηχιάκι, διαβάζετε δυνατά την ιστορία!
- Τέλος προσπαθήστε να την διηγηθείτε στην μαμά!
Να περάσετε πολύ όμορφα!
Σήμερα στο «ΣΠΙΤΑΚΙ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ» θα βοηθήσετε στην αποστολή τους τις αδελφούλες την Ευτυχία και την Αυγή.
Θα ανοίξετε και τις τρεις επιλογές:
- Η γιορτή: Θα διαβάσετε τον διάλογο του Λευτέρη και της Ευτυχίας και θα συμπληρώσετε τις λέξεις που λείπουν.
- Η πρόσκληση: Θα ετοιμάσετε την πρόσκληση για την γιορτή.
- Ο μύθος: Θα συμπληρώσετε τις λέξεις που λείπουν για να μπορέσει η Αυγή να διαβάσει τον μύθο του Αισώπου! Με κάθε λέξη που θα συμπληρώνετε σωστά σας περιμένει μια έκπληξη στο διπλανό πλαίσιο! Διηγηθείτε με ωραία λόγια τον μύθο σε κάποιον δικό σας!
Σήμερα στο «ΣΠΙΤΑΚΙ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ» θα βοηθήσετε στην αποστολή τους δύο παιδιά. Για να καταλάβετε τι πρέπει να κάνετε ζητήστε βοήθεια από την νεράιδα.
· Ειρήνη: Πατήστε τις δύο επιλογές (Ο ήλιος και Ο μύθος) . Αφού διαβάσετε τον μύθο και κάνετε την άσκηση αντιγράψτε τον στο τετράδιο ΑΝΤΙΓΡΑΦΗΣ και απαντήστε στην ερώτηση: «Τι πιστεύετε ότι σημαίνουν τα λόγια του λύκου;»
· Φοίβος: Λύστε τους γρίφους στο χάρτη για να μπορέσει να βοηθήσει ο Φοίβος την οικογένεια σκαντζόχοιρου να βρεθεί και πάλι. Γράψτε στο τετράδιο ΑΝΤΙΓΡΑΦΗΣ τους τίτλους των παραμυθιών που βρήκατε.
Στη ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ μας θα θυμηθούμε τα δίψηφα φωνήεντα και σύμφωνα ανοίγοντας το παρακάτω αρχείο:
Και θα εξασκηθείτε με τις παρακάτω ασκήσεις:
Σήμερα στο «ΣΠΙΤΑΚΙ ΤΗΣ ΓΩΣΣΑΣ» μπορείτε να βοηθήσετε τον Αιμίλιο στην αποστολή του πατώντας τις επιλογές Αίσωπος και Λεξομηχανή.
Διαβάστε (ανάγνωση - δυνατά) τα λόγια του Αίσωπου και τον μύθο αφού συμπληρώσετε τα γράμματα και τις λέξεις που λείπουν.
Στα παρακάτω έγγραφα θα θυμηθείτε τις συνώνυμες και αντίθετες λέξεις και τις παρομοιώσεις .
Παιδάκια μου καλημέρα και καλή εβδομάδα !!
θα δουλέψουμε με ένα πολύ ωραίο διαδραστικό παιχνίδι από το λογισμικό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
«ΤΟ ΣΠΙΤΑΚΙ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ»
(Κάντε κλικ πάνω στο σπιτάκι.
Για να ξεκινήσετε πρέπει να γράψετε πρώτα το όνομά σας!!)
Σε κάθε παράθυρο αυτού του σπιτιού υπάρχουν πολλές δραστηριότητες.
Παραμύθια, κουίζ, συμπλήρωση κενών, ζωγραφική και πολλά άλλα που θα τα ανακαλύψουμε σιγά σιγά!!
Κάθε μέρα θα έχουμε και κάτι διαφορετικό οπότε θα πρέπει να ακολουθείτε τις οδηγίες!
Σε κάθε δραστηριότητα υπάρχει μια νεραϊδούλα που θα σας δίνει βοήθεια!
Σήμερα θα πάμε στο παράθυρο του Φαγαλέξη….
Θα το ανοίξετε και θα ακούσετε προσεχτικά το παραμύθι.
- Προσπαθήστε να το διηγηθείτε σε κάποιον δικό σας, πριν κάνετε τις δραστηριότητες. (Είναι πολύ σημαντικό να μπορείτε να το διηγηθείτε με τη σωστή σειρά χρησιμοποιώντας όμορφες λέξεις όπως η νεραϊδούλα)
- Ανοίξτε το παρακάτω έγγραφο και απαντήστε , με ολοκληρωμένες προτάσεις,στις ερωτήσεις.
- Για σήμερα θα δούμε τι θα κάνει η Ουρανία για να δώσει ζωή στις λέξεις της πραμυθοχώρας. Ανοίξτε και τις τρεις επιλογές (ο ουρανός – ο παππούς - ο μύθος) και βοηθήστε τη στην αποστολή της! Μπορείτε στο τέλος να ζωγραφίσετε και να εκτυπώσετε αν θέλετε τις ζωγραφιές σας!
- Αφού βάλετε το σωστό κείμενο κάτω από τη αντίστοιχη εικόνα, γράψτε, στο τετράδιο της ΑΝΤΙΓΡΑΦΗΣ, τον μύθο "Ο κάβουρας και η αλεπού" με το τέλος που δώσατε εσείς στην ιστορία.(Πατώντας το βελάκι στο φύλλο δεξιά μπορείτε να δημιουργήσετε τη δική σας ζωγραφιά.)
Καλημέρα!
ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ σε όλους!!
Πρωτομαγιά ονομάζεται η πρώτη μέρα του Μαΐου και αποτελεί ημέρα εορτασμού της άνοιξης για πολλές χώρες. Εμείς γιορτάζουμε αυτή τη μέρα με τη δημιουργία στεφανιών από λουλούδια.
- Βέβαια την Πρωτομαγιά πέρα από την μέρα της Άνοιξης και των λουλουδιών πρέπει να την συνδέσουμε και με την άλλη της πλευρά ως Παγκόσμια Ημέρα των Εργατών... την ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ!
Την ημέρα αυτή θυμόμαστε την εξέγερση που έκαναν οι εργάτες στο Σικάγο της Αμερικής διεκδικώντας καλύτερες συνθήκες εργασίας...
Το σύνθημά τους ήταν "8 ώρες εργασία - 8 ώρες ύπνος - 8 ώρες ελεύθερες" Η εξέγερση είχε θύματα αλλά ήταν η αρχή για να αλλάξουν πολλά πράγματα στα δικαιώματα των εργαζομένων. Θα μάθουμε περισσότερες λεπτομέρειες σε μεγαλύτερες τάξεις.
- Σαν γιορτή της Άνοιξης έχει τις ρίζες της στην αρχαιότητα.
Ο μήνας Μάιος σύμφωνα με την παράδοση πήρε το όνομά του από την ρωμαϊκή θεότητα Μαία (Μάγια) που στα ελληνικά σημαίνει μητέρα και τροφός. Ήταν αφιερωμένος στον θεό Ερμή καθώς και στη θεά της γεωργίας Δήμητρα και στην κόρη της Περσεφόνη, αφού τον Μάιο έφευγε από τον Άδη και ερχόταν στη γη.
Ο εορτασμός της Πρωτομαγιάς σημαίνει επίσης και τον “θάνατο” του χειμώνα και την “νίκη” του καλοκαιριού! Στην αρχαιότητα τα λουλούδια θεωρούνταν ως η ομορφιά των θεών και ότι φέρνουν δύναμη, ευτυχία και υγεία γι’αυτό άλλωστε η μέρα αυτή δεν σταμάτησε πότε να γιορτάζεται!
- Παρακάτω μπορείτε να παρακολουθήσετε ένα "ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ" και μετά να το διηγηθείτε σε κάποιον δικό σας!! "ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΣ"
- Τα έθιμα της ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΣ και οι αντιλήψεις που σχετίζονται με την ημέρα αυτή είναι πολλά! Παρακολουθήστε το παρακάτω Βίντεο... θα μάθετε πολλά
Στο βιβλίο του μαθητή της "ΓΛΩΣΣΑΣ"
- σελ. 73 διαβάστε προσεχτικά το γράμμα που έλαβε ο Λουκάς από τον Φίλιππο, τον φίλο του που ζει φέτος για πρώτη φορά στη Γαλλία. Διαβάστε και συμπληρώστε τα λόγια της κουκουβάγιας. Για εξάσκηση ανοίξτε το παρακάτω αρχείο: ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΥ ΔΑΝΕΙΖΟΜΑΣΤΕ ΑΠΌ ΑΛΛΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
- σελ. 74 χωρίστε τις σύνθετες λέξεις στα συνθετικά τους και δείτε πώς ένα "ο" τις ενώνει.
Στο βιβλίο "ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΓΛΩΣΣΑΣ"
- σελ. 25 την Άσκηση 5 (στο τετράδιο "ΑΝΤΙΓΡΑΦΗΣ") και την Άσκηση 6 (στο βιβλίο)
Σήμερα παιδιά λέω να θυμηθούμε λίγο τα βιβλία μας!!
- Ανοίξτε το βιβλίο της ¨ΓΛΩΣΣΑΣ" στη σελ. 71 και διαβάστε προσεχτικά το γράμμα που έγραψε η Γαλήνη στον κύριο Πέτρο αλλά και την απάντηση που της έστειλε εκείνος.
- Στο τετράδιο ΑΝΤΙΓΡΑΦΗΣ απαντήστε με ολοκληρωμένες προτάσεις τις ερωτήσεις: α) της σελ. 71 και β) της σελ. 72 (άσκηση 6)
- Στο βιβλίο ΕΡΓΑΣΙΩΝ συμπληρώστε την Άσκηση 1 στη σελ. 21 και την Άσκηση 4 στη σελ. 24
- Για να εξασκηθείτε στον τρόπο που στέλνονται ηλεκτρονικά μηνύματα,περιμένω να μου στείλετε όλοι ένα μήνυμα στο mail μου στο Π.Σ.Δ. niniki@sch.gr Θα κάνουμε έτσι μια αρχή ώστε να δουλεύουμε πιο συστηματικά στην eclass.
Μεγάλη Τρίτη σήμερα και....
Θα σας αποχαιρετήσω για το Πάσχα με ένα πολύ ωραίο βιβλίο "Το ραγισμένο κόκκινο αυγό"
Μπορείτε να το ακούτε και να παρακολουθείτε όσα διαβάζει η αφηγήτρια όπως και όλες τις όμορφες εικόνες που υπάρχουν σ΄αυτό.
Στο παρακάτω έγγραφο θα βείτε πολύ ωραίες δραστηριότητες σχετικές με την ιστορία. Διαβάστε προσεχτικά τις εκφωνήσει και απαντήστε σε όσες από αυτές θέλετε!!
ΠΡΟΣΟΧΗ: (Μη λύσετε τις ασκήσεις της τελευταίας σελίδας γιατί δεν έχουμε μάθει όλους τους χρόνους των ρημάτων)
- ΡΑΓΙΣΜΕΝΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΑΥΓΟ (Δραστηριότητες..... όχι την τελευταία σελίδα)
Θα βρείτε ωραίες ιδέες για να περάσετε όμορφα και δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο σας στο σπίτι με χειροτεχνίες και ζωγραφική στο μάθημα "Β΄ΤΑΞΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ - ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΕΣ - ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ"
Μ. Δευτέρα σήμερα!!
Σας στέλνω μερικές εργασίες με τις οποίες μπορείτε ν΄ασχοληθείτε τις μέρες των διακοπών του Πάσχα..... για σας είναι παιχνιδάκι!!!
- ΚΥΡΙΑΚΉ ΤΩΝ ΒΑΪ́ΩΝ.P
(569K)
Αύριο είναι το Σάββατο του Λαζάρου!
Ανοίγοντας τα παρακάτω αρχεία θα διαβάσετε την ιστορία αλλά και κάποια έθιμα για την ημέρα!
Μπορείτε μετά να διηγηθείτε την ιστορία για την Ανάσταση του Λαζάρου σε κάποιον δικό σας!
ΤΑ ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ ΡΗΜΑΤΑ
«είμαι» και «έχω»
Τα ρήματα «είμαι» και «έχω» λέγονται βοηθητικά γιατί μπορούν να συνδυαστούν με τα υπόλοιπα ρήματα βοηθώντας στον σχηματισμό τους.
Π.χ έχω διαβάσει ….. είμαι διαβασμένος
ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΝΕΣΤΩΤΑ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟ
Κάνουμε εξάσκηση στους δυο χρόνους και ανακαλύπτουμε τις διαφορές τους λύνοντας τις ασκήσεις του παρακάτω αρχείου.
Για να λύσουμε σωστά δεν ξεχνάμε:
- ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ (τώρα)
- ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ (χθες για πολλή ώρα)
ΚΛΙΣΗ ΡΗΜΑΤΩΝ
ΣΤΟΝ ΕΝΕΣΤΩΤΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟ
- Θα εξασκηθείτε στην κλίση ρημάτων στους δυο χρόνους που έχουμε μάθει
Ενεστώτα - Παρατατικό ανοίγοντας το παρακάτω αρχείο:
Μαθαίνω να κλίνω ρήματα στον ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟ (χθες για πολλή ώρα)
Καλό μήνα σε όλους!
Πρωταπριλιά σήμερα και όλοι θα ευχόμασταν αυτό που ζούμε να είναι ένα μεγάλο ψέμα!
Αφού όμως δεν είναι και αφού δεν μπορέσαμε να κοροϊδέψουμε κανέναν σήμερα ας διασκεδάσουμε λίγο με ιστορίες του διασημότερου ψευτάκου του κόσμου... του ΠΙΝΟΚΙΟ!!
Κατεβάζοντας τα παρακάτω αρχεία από τα έγγραφα θα μάθετε πώς και από ποιον γεννήθηκε η ιστορία του "Πινόκιο" και μπορείτε να ζωγραφίσετε κάποιες εικόνες. Αν δεν μπορείτε να τις εκτυπώσετε, επιστρατεύστε το ταλέντο σας... βλέπετε και ζωγραφίζετε σε δικά σας χαρτιά.... βάλτε χρώματα και δημιουργήστε τους δικούς σας πίνακες.
- ΠΙΝΟΚΙΟ.DOC(143K)
- ΖΩΓΡΑΦΙΖΩ ΤΟΝ ΠΙΝΟΚΙΟ.DOC (664K)
Κάτι καινούριο για τα ρήματα!
Τα ρήματα δε μας δείχνουν μόνο ότι κάτι κάνω, αλλά μας δείχνουν και πότε το κάνω.
Γι’ αυτό έχουν τους χρόνους.
Ο χρόνος που μας δείχνει ότι κάνω κάτι τώρα είναι ο ενεστώτας
π.χ χιονίζει (τώρα) κοιμάμαι(τώρα) τρέχετε(τώρα)
O χρόνος που μας δείχνει ότι έκανα κάτι χτες για πολλή ώρα είναι ο παρατατικός.
Π.χ. χιόνιζε (χτες για πολλή ώρα) κοιμόμουν (χτες για πολλή ώρα) τρέχατε (χτες πολλή ώρα)
Καλή εβδομάδα παιδάκια!!
Επανάληψη στη Γλώσσα με το 1ο αρχείο και με το 2ο έναν έλεγχο στην κλίση των ουσιαστικών που είχατε στις προηγούμενες εργασίες.
Ανοίγετε τα αρχεία από τα έγγραφα
- ΓΛΩΣΣΑ.DOC (344K)
- ΚΆΝΩ ΈΛΕΓΧΟ1.DOC (98K)
Παρασκευή σήμερα! Καλό Σαββατοκύριακο! ....και μην ξεχνάτε ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ!!!
Κάνουμε ασκησούλες στη γλώσσα ανοίγονταςαπό τα έγγραφα δυο αρχεία ΓΛΩΣΣΑ1 και ΓΛΩΣΣΑ2
Αύριο είναι 25η Μαρτίου..... μην ξεχνιόμαστε!!! Μεγάλη και διπλή γιορτή για μας τους Έλληνες!
Θρησκευτική γιατί γιορτάζουμε τον Ευαγγελισμό της Παναγίας, το χαρμόσυνο μήνυμα του Αρχάγγελου Γαβριήλ στην Μαρία ότι θα γεννήσει τον Χριστό .
Εθνική γιατί γιορτάζουμε την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης το 1821 ενάντια στην οθωμανική κυριαρχία.
- Στο Ανθολόγιό μας στη σελ. 125 υπάρχει ένα απόσπασμα από το παραμύθι της Ευγενίας Φακίνου "Τα Ελληνάκια". Έγραψε αυτή την ιστορία παρατηρώντας λαϊκά κεντήματα που έδειχναν τη ζωή των ελλήνων την εποχή της τουρκοκρατίας.Πατήστε στις συνδέσεις διαδικτύου τον σύνδεσμο ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ για να διαβάσετε το απόσπασμα. Μπορείτε ν ακούσετε και να δείτε όλο το παραμύθι αν πατήσετε συνδέσεις διαδικτύου τον σύνδεσμο ΤΑ ΕΛΛΗΝΑΚΙΑ.
- Μπορείτε να πατήσετε στα έγγραφατο αρχείο "ANAGNOSTIKO 1963" και να διαβάσετε το μάθημα για την 25η Μαρτίου που είχε το βιβλίο της Γλώσσας της Β΄Δημοτικού το 1963. Είναι πολύ ενδιαφέρον και θα θυμηθείτε όσα είπαμε στην τάξη για την καθαρεύουσα γλώσσα που ήταν τόσο διαφορετική από την γλώσσα που μιλούσαν τα παιδιά στο σπίτι και στην καθημερινότητά τους την δημοτική.
- Μπορείτε, αν έχετε τη δυνατότητα , να εκτυπώσετε και να ζωγραφίσετε κάποιους από τους ήρωες της επανάστασης. Αν δεν έχετε δυνατότητα εκτύπωσης μπορείτε να βλέπετε τις εικόνες και να προσπαθήσετε να κάνετε το πορτρέτο των ηρώων... μην σκεφτείτε ότι δεν μπορείτε... είστε μικροί ζωγράφοι και καθένας και καθεμιά έχει το δικό του στυλ...
Αυτά για σήμερα...
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ για την αυριανή μέρα!
ΕΝΟΤΗΤΑ 19 "Τα μάθατε τα νέα;"
Τα νέα ταξιδεύουν... και φθανουν σε μας.
ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΠΟΥΛΙΩΝ
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -