Μάθημα : Β΄ΤΑΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Κωδικός : 9050411125

9050411125  -  ΝΙΚΗ ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Μάθημα

Βασικός σκοπός της μαθηματικής εκπαίδευσης στο Δημοτικό σχολείο είναι η απόκτηση μαθηματικής σκέψης και η καλλιέργεια της ικανότητας  του μαθητή να εφαρμόζει μαθηματικές γνώσεις, μεθόδους και διαδικασίες σε προβλήματα της καθημερινής ζωής.

Στόχος είναι οι μαθητές ν΄αποκτήσουν θετική στάση απέναντι στα μαθηματικά,να τα αγαπήσουν! Για την επίτευξη αυτού του στόχου έχουν επιστρατευτεί πολλά εποπτικά μέσα που με παιγνιώδη και ευχάριστο τρόπο βοηθούν τους μικρούς μαθητές να κατακτήσουν  όλες τις βασικές έννοιες και δεξιότητες.

Η ύλη των ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ της Β΄τάξης που έχουμε καλύψει βασίζεται στους παρακάτω γνωστικούς άξονες:

  • Αριθμοί 
  • Αριθμοί - 3 πράξεις ( πρόσθεση - αφαίρεση - πολλαπλασιασμός  με εμφαση στην προπαίδεια) 
  • Επίλυση προβλημάτων (κατανόηση - στρατηγικές -διαχείριση λάθους) 
  • Μετρήσεις (χρόνου - χρημάτων) 
  • Γεωμετρία (γεωμετρικά σχήματα )
  • Μοτίβα

Εδώ θα δίνονται επαναληπτκά φύλλα εργασίας πάνω σε αυτά τα γνωστικά αντικείμενα.

Ενότητες

Κεφ. 41 ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΩΣ ΤΟ 1000

 

Στο βιβλίο  του μαθητή:

  • σελ.36 ασχοληθήκαμε με τις δραστηριότητες και κάναμε επανάληψη στην ανάγνωση ανάλυση  και γραφή των αριθμών μέχρι το 1000.
  • σελ 37  λύσαμε  τις εργασίες , διαβάσαμε το συμπέρασμα, μιλήσαμε για την αξία των ψηφίων στους αριθμούς.

Για αύριο θα έχουμε:

Στο βιβλίο εργασιών (δ τεύχος) τις ασκήσεις στις σελ. 6 - 7

 

Οι αριθμοί από ως το 1000

Συνεχίσαμε την εξάσκηση στην Γραφή, ανάγνωση, φωνολογική ανάλυση και σύνθεση των αριθμών ως το 1000 στο τετράδιο Μαθηματικών και δόθηκαν ασκήσεις για εμπέδωση.

 

Μπορείτε να εξασκηθείτε περισσότερο με τις  παρακάτω διαδραστικές ασκήσεις

 

Κεφ. 41 ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΩΣ ΤΟ 1000

Μιλήσαμε και γράψαμε, στο τετράδιο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ, για τους μονοψήφους , τους διψήφιους και τους τριψήφιους αριθμούς.

Θυμηθήκαμε Μονάδες Δεκάδες και γνωρίσαμε τις Εκατοντάδες

Αναλύσαμε τιψήφιους αριθμούς και δόθηκαν ασκήσεις για το σπίτι.

 

Πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο θα εξασκηθείτε.

ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΩΣ ΤΟ 1000

  • Μιλήσαμε και γράψαμε στο τετράδιο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ για την μονάδα μέτρησης του βάρους. 
  • Για αύριο πρέπει να τα διαβάσουμε καλα. Μονάδα μέτρησης βάρους

Στο βιβλίο του μαθητή κεφ 38: Mετρώ το βάρος (α) - H ζυγαριά

Μιλήσαμε για την έννοια του βάρους και κάναμε τις δραστηριότητες της σελ. 26 και από την σελ. 27 την 1η άσκηση

Για αύριο έχουμε:

σελ. 27 (βιβλίο μαθητή) τις ασκήσεις 2 και 3 

σελ. 26 και 27 (βιβλίο εργασιών) όλες τις ασκήσεις

Σήμερα ελέγξαμε τα προβλήμτα που είχαμε στο βιβλίο των ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Για το σπίτι θα έχετε  ασκήσεις από το βιβλίο των ΕΡΓΑΣΙΩΝ 

  • Κεφ 37 Λύνω σύνθετα προβλήματα (β) 

σελ. 24  λύστε όλα τα προβλήματα ( α - β - γ )αλλά μόνο με τις κάθετες πράξεις. (ΟΧΙ "εκτιμώ περίπου" και "υπολογίζω με ακρίβεια")

Σήμερα μιλήσαμε για τη δοκιμή της αφαίρεσης

Γράψαμε στο τετράδιο "ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑθΗΜΑΤΙΚΩΝ"

  • τον κανόνα
  • κάναμε παραδείγματα
  • και βάλαμε άσκηση για το σπίτι

Στα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ελέγξαμε τις ασκήσεις που είχαμε για σήμερα και κάναμε επανάληψη στον 2ο τρόπο της κάθετης αφαίρεσης με δανεικό.

Για το σπίτι θα έχετε  ασκήσεις από το βιβλίο των ΕΡΓΑΣΙΩΝ

σελ. 22 και 23 λύστε όλα τα προβλήματα αλλά μόνο με τις κάθετες πράξεις. (ΟΧΙ "εκτιμώ περίπου" και "υπολογίζω με ακρίβεια")

ΚΑΘΕΤΕΣ ΑΦΑΙΡΕΣΕΙΣ ΜΕ ΔΑΝΕΙΚΟ (2ος τρόπος)

Σήμερα μελετήσαμε τον 2ο τρόπο  κάθετης αφαίρεσης με δανεικό.

Παρακολουθήστε το σχετικό βίντεο για επανάληψη. 

Στο παρακάτω φυλλάδιο διαβάστε πολύ καλά το παράδειγμα και τα βήματα.Για εξάσκηση λύστε τις ασκήσεις και το ίδιο πρόβλημα με τον 2ο τρόπο που μάθαμε σήμερα!

Μην ξεχνάτε να λέτε τις αφαίρεσεις δυνατά!

Μπορείτε να αντιγράψετε τις ασκήσεις στο τετράδιο Μαθηματικών.

 

ΚΑΘΕΤΕΣ ΑΦΑΙΡΕΣΕΙΣ ΜΕ ΔΑΝΕΙΚΟ (1ος τρόπος)

Σήμερα μελετήσαμε την κάθετη αφαίρεση με δανεικό.

Παρακολουθήστε το σχετικό βίντεο για επανάληψη. 

Λύστε τις ασκήσεις  στο παρακάτω φυλλάδιο για εξάσκηση. Μην ξεχάσετε να λέτε την αφαίρεση δυνατά!

Μπορείτε να αντιγράψετε τις ασκήσεις στο τετράδιο Μαθηματικών.

Ασκήσεις Μαθηματικών

(Μπορώ να αντιγράψω τις ασκήσεις και τα προβλήματα στο τετράδιο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ. Δεν ξεχνώ την ημερομηνία και τις εκφωνήσεις)

Ασκήσεις Μαθηματικών (Κάθετη πρόσθεση με κρατούμενο)

Για σήμερα λοιπόν στα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ θα μελετήσετε την κάθετη αφαίρεση με δανεικό! Παρακολουθήστε  το παρακάτω βίντεο και εξασκηθείτε λύνοντας τις ασκήσεις στο έγγραφο που ακολουθεί!

ΒΊΝΤΕΟ YOUTUBE

 

ΚΑΘΕΤΕΣ ΑΦΑΙΡΕΣΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΔΑΝΕΙΚΟ

  • Εξασκηθείτε στις κάθετες αφαιρέσεις... τις λέτε δυνατά για να καταλάβετε τον μηχανισμό.

ΚΕΦ. 35 ΚΆΘΕΤΗ ΑΦΑΊΡΕΣΗ ΧΩΡΊΣ ΔΑΝΕΙΚΌ.DOC 

Παρακολουθώντας το παρακάτω βίντεο θα λύσετε προβλήματα με διαφορετικό τρόπο… και θα μάθετε μερικέςενδιαφέρουσες πληροφορίες για τα πλάσματα του βυθού...

 

ΒΊΝΤΕΟ YOUTUBE

…και επειδή στην παραπάνω δραστηριότητα  θα λύσετε ένα πρόβλημα που έχει διαίρεση, ανοίξτε το παρακάτω έγγραφο για να την θυμηθείτε!!

ΔΙΑΊΡΕΣΗ 1.DOC 

θα συνεχίσουμε την εξάσκησή μας στα προβλήματα.

ΠΡΟΒΛΉΜΑΤΑ_ΠΡΌΣΘΕΣΗΣ.PDF 

Για να μην ξεχνιόμαστε.....ανοίγοντας  το παρακάτω έγγραφο θα λύσετε προβλήματα.... 

Μετά την πρωινή μας εξάσκηση στις κάθετες προσθέσεις με κρατούμενο είδα ότι τα καταφέρνετε όλοι πάρα πολύ καλά!

Ανοίξτε λοιπόν το παρακάτω αρχείο για παραπάνω εμπέδωση ... σίγουρα θα είναι για σας παιχνιδάκι!

  • Παρακολουθήστε πάλι με προσοχή τα βίντεο που έχουν ανέβει στο site και στην ηλεκτρονική τάξη (e-class) σχετικά με την  "ΚΑΘΕΤΗ ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΜΕ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟ" στις 12 Μαΐου. 
  • Μελετήστε και θυμηθείτε τον τρόπο που κάνουμε κάθετη πρόσθεση και εξασκηθείτε σε πράξεις ανοίγοντας τα παρακάτω έγγραφα.

ΟΙ 3 ΝΟΜΟΙ.DOC 

ΚΆΘΕΤΕΣ ΠΡΟΣΘΈΣΕΙΣ ΜΕ ΚΡΑΤΟΎΜΕΝΟ.DOC 

Σήμερα στα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ θα δουλέψουμε στο βιβλίο μας!

Κεφ. 34 Υπολογίζω ένα αποτέλεσμα κάνοντας κάθετη πρόσθεση με κρατούμενο

 Ξεκινάμε από το «Βιβλίο του μαθητή»

  • Στη σελ. 18  εργασία 1 (Συμπληρώστε τις κάθετες προσθέσεις)
  • Στη σελ. 19  εργασία 3  και διαβάστε πολύ προσεχτικά το Συμπέρασμα! 

Στο «Βιβλίο εργασιών»

  • Στη σελ. 18 εργασίες  α) β) γ)
  • Στη σελ. 19 εργασίες  δ) και ε)
  • Σήμερα στα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ θα συνεχίσουμε με εξάσκηση στις κάθετες προσθέσεις με κρατούμενο!
 
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Αν το αρχείο δεν εμφανίζεται σωστά και οι αριθμοί είναι μπερδεμένοι μέσα στα κουτάκια πατήστε λήψη πάνω δεξιά (βελάκι που δείχνει προς τα κάτω) και ανοίξτε το μετά.

Στα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Θα ασχοληθούμε με κάτι καινούριο!   

 Κάθετη πρόσθεση με κρατούμενο!

Τι είναι αυτό;;; Δείτε τα παρακάτω βίντεο πολύ προσεχτικά και μετά λύστε τις ασκησούλες στο έγγραφο που ακολουθεί! 

ΒΊΝΤΕΟ YOUTUBE

ΒΊΝΤΕΟ YOUTUBE

ΒΊΝΤΕΟ YOUTUBE

 
 
 
Ελπίζω τα βίντεάκια που διάλεξα να σας βοήθησαν!
Εξασκηθείτε σήμερα και αύριο πάνω στις κάθετες προσθέσεις με κρατούμενο και την Πέμπτη που θα οργανώσουμε τηλεσυνάντηση θα λύσουμε ό,τι απορίες υπάρχουν!

Στα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ  συνεχίζουμε με κάθετες προσθέσεις.

 

 Σήμερα θα θυμηθούμε πώς κάνουμε πρόσθεση κάθετα !Παρακολουθήστε το video που ακολουθεί:

 

ΒΊΝΤΕΟ YOUTUBE

 Ανοίξτε  το παρακάτω αρχείο και κάντε  κάθετα τις προσθέσεις.

Σήμερα θα θυμηθούμε τα χρήματα και τα προβλήματα με τα ρέστα... πατήστε στους παρακάτω συνδέσμους για εξάσκηση:

Στα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ανοίξτε το παρακάτω αρχείο  για να εξασκήσετε τη λογική σκέψη σας… 

 

… και συνεχίστε με ένα αντίστοιχο παιχνίδι: «ΔΡΟΣΕΡΟΙ ΧΥΜΟΙ»

Στο βιβλίο "ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ" (γ΄τεύχος)

  • Συμπληρώστε τις ασκήσεις του Κεφ. 33 στις σελίδες 14 και 15

Ας θυμηθούμε λίγο το βιβλίο μας...

Αφού γνωρίζετε καλά τις μονάδες μέτρησης του χρόνου μπορείτε να λύσετε στο βιβλίο ΕΡΓΑΣΙΩΝ (γ΄τεύχος) τις Ασκήσεις του Κεφ 32 στις σελίδες 12 και 13

Ασκήσεις και προβλήματα Πολλαπλασιασμού... για να μην ξεχνιόμαστε!!

ΑΣΚΗΣΕΙΣ - ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΥ

Θυμάστε την....ΩΡΑ???
Παίξτε και ελέγξτε πόσο καλά την ξέρετε...  ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ!!!!
  • ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΤΗΝ ΩΡΑ 
  • ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΒΑΤΡΑΧΟΥ
    •  (ΠΡΟΣΟΧΗ: Αν  τα παιχνίδια δεν ανοίγουν πατήστε να κατεβάσει το adobe flash και μετά αν ζητήσει "Να επιτραπεί" πατήστε ΝΑΙ.... είναι ασφαλές..... τέλος πατήστε στο εικονίδιο του παζλ)

Σύνθετα προβλήματα ….. και επαναληπτικές ασκησούλες

Για σήμερα θα λύσουμε μερικά προβληματάκια στα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ  με τον τρόπο που έχουμε μάθει: 

 • Διαβάζω καλά το πρόβλημα για να το καταλάβω.

• Υπογραμμίζω την ερώτηση τις λέξεις κλειδιά.

• Σκέφτομαι τις πράξεις που θα κάνω και γιατί.

• Απαντώ με το ρήμα της ερώτησης. ..κάθε φορά! !

Ανοίγω το παρακάτω αρχείο:

ΣΥΝΘΕΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

Ανοίγοντας το παρακάτω αρχείο θ΄ασχοληθείτε με την έννοια του χρόνου.

Θα ξαναθυμηθείτε τις ημέρες της εβδομάδας, τους μήνες του χρόνου , τις εποχές και θα λύσετε προβλήμτα.

Κεφ. 32 Μετρώ τον χρόνο
Επανάληψη στις μονάδες μέτρησης του χρόνου

ΜΕΤΡΩ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕ

Ανοίγοντας το παρακάτω αρχείο Θα λύσετε προβλήματα που έχουν σχέση με τον χρόνο.

 

ΚΕΦ.32 ΜΕΤΡΩ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕ

ΑΣ ΘΥΜΗΘΟΥΜΕ ΤΟ ΜΙΣΟ
ΚΑΙ ΤΟ ΟΛΟΚΛΗΡΟ - ΔΙΠΛΑΣΙΟ

 

  • Ανοίγετε το παρακάτω αρχείο

ΜΙΣΟ - ΟΛΟΚΛΗΡΟ - ΔΙΠΛΑΣΙΟ

Συνεχίζουμε με την επανάληψη της προπαίδειας.... με τους πολλαπλασιασμούς    4  - 8 - 9 - 10 και αντίστοιχα προβληματάκια.                           

Προετοιμαστείτε καλά γιατί το επόμενο βήμα θα είναι Ηλεκτρονικό τεστάκι...

Επανάληψη  στα Μαθηματικά  τους πολλαπλασιασμούς    2  - 3 -   5  -  6  - 7 και προβλήματα.
 
Ανοίγετε από τα έγγραφα ταπαρακάτω αρχεία:
 

Κυριακάτικα παιχνίδια !!!

Τι λέτε να παίξουμε με την προπαίδεια;;  Γιατί παίζοντας μαθαίνεις πιο ευχάριστα! 

Πηγαίνετε στο μάθημα "ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ" και θα βρείτε στις συνδέσεις διαδικτύου τα παρακάτω παιχνίδια για να εξασκηθείτε:

  1. Ψαρεύω  το σωστό... έχει βαθμίδες δυσκολίας... ελπίζω να τις περάσετε όλες!!
  2. Πόσο καλά και γρήγορα ξέρω την προπαίδεια;;;   (πηγή infokids)
  3. Στα πέναλτι (Προπαίδεια 2, 3, 4)     (πηγή "ψηφιακή τάξη anoixtosxleio") 
  4. Στα πέναλτι (Προπαίδεια 5, 6, 7)    (πηγή "ψηφιακή τάξη anoixtosxleio")
  5. Στα πέναλτι (Προπαίδεια 8, 9, 10)     (πηγή "ψηφιακή τάξη anoixtosxleio")

Παρασκευή σήμερα!   Καλό Σαββατοκύριακο!                                                                                                                                   ....και μην ξεχνάτε ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ!!!

Ανοίγετε από τα έγγραφα το αρχείο

Λίγες ασκησούλες στα Μαθηματικά για να μην ξεχαστούμε!!

Επανάληψη στον πολλαπλασιασμό!

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (ΠΑΣΧΑ)

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -