Περιγραφή Μαθήματος

Βασικός σκοπός της μαθηματικής εκπαίδευσης στο Δημοτικό σχολείο είναι η απόκτηση μαθηματικής σκέψης και η καλλιέργεια της ικανότητας του μαθητή να εφαρμόζει μαθηματικές γνώσεις, μεθόδους και διαδικασίες σε προβλήματα της καθημερινής ζωής.
Στόχος είναι οι μαθητές ν΄αποκτήσουν θετική στάση απέναντι στα μαθηματικά,να τα αγαπήσουν! Για την επίτευξη αυτού του στόχου έχουν επιστρατευτεί πολλά εποπτικά μέσα που με παιγνιώδη και ευχάριστο τρόπο βοηθούν τους μικρούς μαθητές να κατακτήσουν όλες τις βασικές έννοιες και δεξιότητες.
Η ύλη των ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ της Β΄τάξης που έχουμε καλύψει βασίζεται στους παρακάτω γνωστικούς άξονες:
- Αριθμοί
- Αριθμοί - 3 πράξεις ( πρόσθεση - αφαίρεση - πολλαπλασιασμός με εμφαση στην προπαίδεια)
- Επίλυση προβλημάτων (κατανόηση - στρατηγικές -διαχείριση λάθους)
- Μετρήσεις (χρόνου - χρημάτων)
- Γεωμετρία (γεωμετρικά σχήματα )
- Μοτίβα
Εδώ θα δίνονται επαναληπτκά φύλλα εργασίας πάνω σε αυτά τα γνωστικά αντικείμενα.
Κεφ. 41 ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΩΣ ΤΟ 1000
Στο βιβλίο του μαθητή:
- σελ.36 ασχοληθήκαμε με τις δραστηριότητες και κάναμε επανάληψη στην ανάγνωση ανάλυση και γραφή των αριθμών μέχρι το 1000.
- σελ 37 λύσαμε τις εργασίες , διαβάσαμε το συμπέρασμα, μιλήσαμε για την αξία των ψηφίων στους αριθμούς.
Για αύριο θα έχουμε:
Στο βιβλίο εργασιών (δ τεύχος) τις ασκήσεις στις σελ. 6 - 7
Κεφ. 41 ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΩΣ ΤΟ 1000
Μιλήσαμε και γράψαμε, στο τετράδιο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ, για τους μονοψήφους , τους διψήφιους και τους τριψήφιους αριθμούς.
Θυμηθήκαμε Μονάδες Δεκάδες και γνωρίσαμε τις Εκατοντάδες
Αναλύσαμε τιψήφιους αριθμούς και δόθηκαν ασκήσεις για το σπίτι.
Πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο θα εξασκηθείτε.
- Μιλήσαμε και γράψαμε στο τετράδιο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ για την μονάδα μέτρησης του βάρους.
- Για αύριο πρέπει να τα διαβάσουμε καλα.
Στο βιβλίο του μαθητή κεφ 38: Mετρώ το βάρος (α) - H ζυγαριά
Μιλήσαμε για την έννοια του βάρους και κάναμε τις δραστηριότητες της σελ. 26 και από την σελ. 27 την 1η άσκηση
Για αύριο έχουμε:
σελ. 27 (βιβλίο μαθητή) τις ασκήσεις 2 και 3
σελ. 26 και 27 (βιβλίο εργασιών) όλες τις ασκήσεις
Σήμερα ελέγξαμε τα προβλήμτα που είχαμε στο βιβλίο των ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Για το σπίτι θα έχετε ασκήσεις από το βιβλίο των ΕΡΓΑΣΙΩΝ
- Κεφ 37 Λύνω σύνθετα προβλήματα (β)
σελ. 24 λύστε όλα τα προβλήματα ( α - β - γ )αλλά μόνο με τις κάθετες πράξεις. (ΟΧΙ "εκτιμώ περίπου" και "υπολογίζω με ακρίβεια")
Σήμερα μιλήσαμε για τη δοκιμή της αφαίρεσης
Γράψαμε στο τετράδιο "ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑθΗΜΑΤΙΚΩΝ"
- τον κανόνα
- κάναμε παραδείγματα
- και βάλαμε άσκηση για το σπίτι
Στα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ελέγξαμε τις ασκήσεις που είχαμε για σήμερα και κάναμε επανάληψη στον 2ο τρόπο της κάθετης αφαίρεσης με δανεικό.
Για το σπίτι θα έχετε ασκήσεις από το βιβλίο των ΕΡΓΑΣΙΩΝ
σελ. 22 και 23 λύστε όλα τα προβλήματα αλλά μόνο με τις κάθετες πράξεις. (ΟΧΙ "εκτιμώ περίπου" και "υπολογίζω με ακρίβεια")
ΚΑΘΕΤΕΣ ΑΦΑΙΡΕΣΕΙΣ ΜΕ ΔΑΝΕΙΚΟ (2ος τρόπος)
Σήμερα μελετήσαμε τον 2ο τρόπο κάθετης αφαίρεσης με δανεικό.
Παρακολουθήστε το σχετικό βίντεο για επανάληψη.
Στο παρακάτω φυλλάδιο διαβάστε πολύ καλά το παράδειγμα και τα βήματα.Για εξάσκηση λύστε τις ασκήσεις και το ίδιο πρόβλημα με τον 2ο τρόπο που μάθαμε σήμερα!
Μην ξεχνάτε να λέτε τις αφαίρεσεις δυνατά!
Μπορείτε να αντιγράψετε τις ασκήσεις στο τετράδιο Μαθηματικών.
ΚΑΘΕΤΕΣ ΑΦΑΙΡΕΣΕΙΣ ΜΕ ΔΑΝΕΙΚΟ (1ος τρόπος)
Σήμερα μελετήσαμε την κάθετη αφαίρεση με δανεικό.
Παρακολουθήστε το σχετικό βίντεο για επανάληψη.
Λύστε τις ασκήσεις στο παρακάτω φυλλάδιο για εξάσκηση. Μην ξεχάσετε να λέτε την αφαίρεση δυνατά!
Μπορείτε να αντιγράψετε τις ασκήσεις στο τετράδιο Μαθηματικών.
Ασκήσεις Μαθηματικών
(Μπορώ να αντιγράψω τις ασκήσεις και τα προβλήματα στο τετράδιο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ. Δεν ξεχνώ την ημερομηνία και τις εκφωνήσεις)
Για σήμερα λοιπόν στα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ θα μελετήσετε την κάθετη αφαίρεση με δανεικό! Παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο και εξασκηθείτε λύνοντας τις ασκήσεις στο έγγραφο που ακολουθεί!
ΚΑΘΕΤΕΣ ΑΦΑΙΡΕΣΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΔΑΝΕΙΚΟ
- Εξασκηθείτε στις κάθετες αφαιρέσεις... τις λέτε δυνατά για να καταλάβετε τον μηχανισμό.
Παρακολουθώντας το παρακάτω βίντεο θα λύσετε προβλήματα με διαφορετικό τρόπο… και θα μάθετε μερικέςενδιαφέρουσες πληροφορίες για τα πλάσματα του βυθού...
…και επειδή στην παραπάνω δραστηριότητα θα λύσετε ένα πρόβλημα που έχει διαίρεση, ανοίξτε το παρακάτω έγγραφο για να την θυμηθείτε!!
θα συνεχίσουμε την εξάσκησή μας στα προβλήματα.
Για να μην ξεχνιόμαστε.....ανοίγοντας το παρακάτω έγγραφο θα λύσετε προβλήματα....
Μετά την πρωινή μας εξάσκηση στις κάθετες προσθέσεις με κρατούμενο είδα ότι τα καταφέρνετε όλοι πάρα πολύ καλά!
Ανοίξτε λοιπόν το παρακάτω αρχείο για παραπάνω εμπέδωση ... σίγουρα θα είναι για σας παιχνιδάκι!
- Παρακολουθήστε πάλι με προσοχή τα βίντεο που έχουν ανέβει στο site και στην ηλεκτρονική τάξη (e-class) σχετικά με την "ΚΑΘΕΤΗ ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΜΕ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟ" στις 12 Μαΐου.
- Μελετήστε και θυμηθείτε τον τρόπο που κάνουμε κάθετη πρόσθεση και εξασκηθείτε σε πράξεις ανοίγοντας τα παρακάτω έγγραφα.
Σήμερα στα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ θα δουλέψουμε στο βιβλίο μας!
Κεφ. 34 Υπολογίζω ένα αποτέλεσμα κάνοντας κάθετη πρόσθεση με κρατούμενο
Ξεκινάμε από το «Βιβλίο του μαθητή»
- Στη σελ. 18 εργασία 1 (Συμπληρώστε τις κάθετες προσθέσεις)
- Στη σελ. 19 εργασία 3 και διαβάστε πολύ προσεχτικά το Συμπέρασμα!
Στο «Βιβλίο εργασιών»
- Στη σελ. 18 εργασίες α) β) γ)
- Στη σελ. 19 εργασίες δ) και ε)
- Σήμερα στα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ θα συνεχίσουμε με εξάσκηση στις κάθετες προσθέσεις με κρατούμενο!
Στα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Θα ασχοληθούμε με κάτι καινούριο!
Κάθετη πρόσθεση με κρατούμενο!
Τι είναι αυτό;;; Δείτε τα παρακάτω βίντεο πολύ προσεχτικά και μετά λύστε τις ασκησούλες στο έγγραφο που ακολουθεί!
Στα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ συνεχίζουμε με κάθετες προσθέσεις.
Σήμερα θα θυμηθούμε πώς κάνουμε πρόσθεση κάθετα !Παρακολουθήστε το video που ακολουθεί:
Ανοίξτε το παρακάτω αρχείο και κάντε κάθετα τις προσθέσεις.
Στα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ανοίξτε το παρακάτω αρχείο για να εξασκήσετε τη λογική σκέψη σας…
… και συνεχίστε με ένα αντίστοιχο παιχνίδι: «ΔΡΟΣΕΡΟΙ ΧΥΜΟΙ»
Στο βιβλίο "ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ" (γ΄τεύχος)
- Συμπληρώστε τις ασκήσεις του Κεφ. 33 στις σελίδες 14 και 15
Ας θυμηθούμε λίγο το βιβλίο μας...
Αφού γνωρίζετε καλά τις μονάδες μέτρησης του χρόνου μπορείτε να λύσετε στο βιβλίο ΕΡΓΑΣΙΩΝ (γ΄τεύχος) τις Ασκήσεις του Κεφ 32 στις σελίδες 12 και 13
Ασκήσεις και προβλήματα Πολλαπλασιασμού... για να μην ξεχνιόμαστε!!
- ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΤΗΝ ΩΡΑ
- ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΒΑΤΡΑΧΟΥ
- (ΠΡΟΣΟΧΗ: Αν τα παιχνίδια δεν ανοίγουν πατήστε να κατεβάσει το adobe flash και μετά αν ζητήσει "Να επιτραπεί" πατήστε ΝΑΙ.... είναι ασφαλές..... τέλος πατήστε στο εικονίδιο του παζλ)
Σύνθετα προβλήματα ….. και επαναληπτικές ασκησούλες
Για σήμερα θα λύσουμε μερικά προβληματάκια στα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ με τον τρόπο που έχουμε μάθει:
• Διαβάζω καλά το πρόβλημα για να το καταλάβω.
• Υπογραμμίζω την ερώτηση τις λέξεις κλειδιά.
• Σκέφτομαι τις πράξεις που θα κάνω και γιατί.
• Απαντώ με το ρήμα της ερώτησης. ..κάθε φορά! !
Ανοίγω το παρακάτω αρχείο:
ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
Ανοίγοντας το παρακάτω αρχείο θ΄ασχοληθείτε με την έννοια του χρόνου.
Θα ξαναθυμηθείτε τις ημέρες της εβδομάδας, τους μήνες του χρόνου , τις εποχές και θα λύσετε προβλήμτα.
Κεφ. 32 Μετρώ τον χρόνο
Επανάληψη στις μονάδες μέτρησης του χρόνου
ΜΕΤΡΩ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕ
Ανοίγοντας το παρακάτω αρχείο Θα λύσετε προβλήματα που έχουν σχέση με τον χρόνο.
ΑΣ ΘΥΜΗΘΟΥΜΕ ΤΟ ΜΙΣΟ
ΚΑΙ ΤΟ ΟΛΟΚΛΗΡΟ - ΔΙΠΛΑΣΙΟ
- Ανοίγετε το παρακάτω αρχείο
Συνεχίζουμε με την επανάληψη της προπαίδειας.... με τους πολλαπλασιασμούς 4 - 8 - 9 - 10 και αντίστοιχα προβληματάκια.
Προετοιμαστείτε καλά γιατί το επόμενο βήμα θα είναι Ηλεκτρονικό τεστάκι...
Κυριακάτικα παιχνίδια !!!
Τι λέτε να παίξουμε με την προπαίδεια;; Γιατί παίζοντας μαθαίνεις πιο ευχάριστα!
Πηγαίνετε στο μάθημα "ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ" και θα βρείτε στις συνδέσεις διαδικτύου τα παρακάτω παιχνίδια για να εξασκηθείτε:
- Ψαρεύω το σωστό... έχει βαθμίδες δυσκολίας... ελπίζω να τις περάσετε όλες!!
- Πόσο καλά και γρήγορα ξέρω την προπαίδεια;;; (πηγή infokids)
- Στα πέναλτι (Προπαίδεια 2, 3, 4) (πηγή "ψηφιακή τάξη anoixtosxleio")
- Στα πέναλτι (Προπαίδεια 5, 6, 7) (πηγή "ψηφιακή τάξη anoixtosxleio")
- Στα πέναλτι (Προπαίδεια 8, 9, 10) (πηγή "ψηφιακή τάξη anoixtosxleio")
Παρασκευή σήμερα! Καλό Σαββατοκύριακο! ....και μην ξεχνάτε ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ!!!
Ανοίγετε από τα έγγραφα το αρχείο
Λίγες ασκησούλες στα Μαθηματικά για να μην ξεχαστούμε!!
Επανάληψη στον πολλαπλασιασμό!
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -