Μάθημα : Μαθηματικά Α' Γυμνασίου (A1 + A2)

Κωδικός : 0501954323

0501954323  -  Χρονόπουλος Τάκης

Ανακοινώσεις

Τι έχω να διαβάσω στο σπίτι; (2025)

Τι έβαλα την Παρασκευή 24/01;

Α1 + Α2:  Ανάγνωση  Ά μέρος + προβλήματα Π1,Π2,Π5,Π7 εδώ

        +  τις 8 ασκήσεις από το φυλλάδιο με τα προβλήματα στο 2ο κεφάλαιο Άλγεβρας

Τί άλλο σας ανέβασα αυτό το ΣΚ;

2 ομάδες με διαφορετικές ασκήσεις, τα θέματα από τα φετινά μας ωριαία (φυσικοί + διαιρετότητα)

Όποτε βρίσκετε ελεύθερο χρόνο, να ξεκινήσετε να διαβάζετε τις λύσεις στα 27 πρώτα προβλήματα διαγωνισμών. 

Ανέβηκαν νέα προβλήματα διαγωνισμών, που τόσο σας αρέσουν, τα 28-42.

Επίσης ανέβασα την θεωρία για τα κλάσματα, συγκεντρωμένη.

Θα σας μοιράσω έντυπα τα νέα προβλήματα ,τις παραπάνω λύσεις και την παραπάνω θεωρία από βδομάδα.

 Τι έβαλα την Τετάρτη 29/01;

Α1+Α2:  Ασκήσεις από το Σχολικό Βιβλίο (σελ.36-37, άσκησεις 2-10)

 Τι έβαλα την Παρασκευή 31/01;

Α1 για Δευτέρα: Ασκήσεις από το Σχολικό Βιβλίο (σελ.40, άσκησεις 2-6)

Α1 για Τετάρτη: 5 νέα προβλήματα διαγωνισμών, τα 28-32. (κάθε βδομάδα θα σας βάζω 5 νέα)

Α2 για Τρίτη: Ασκήσεις από το Σχολικό Βιβλίο (σελ.40, άσκησεις 2-6)

Α2 για Πέμπτη: 5 νέα προβλήματα διαγωνισμών, τα 28-32. (κάθε βδομάδα θα σας βάζω 5 νέα)

Ανάγνωση θεωρία κλάσματα

Όποτε βρίσκετε ελεύθερο χρόνο, να ξεκινήσετε να διαβάζετε τις λύσεις στα 27 πρώτα προβλήματα διαγωνισμών. 

 Τι έβαλα την Δευτέρα 3/2;

Α1: Ασκήσεις από το Σχολικό Βιβλίο (σελ.40, άσκησεις 7-8)

Τι έβαλα την Τρίτη 5/2;

Α2: Ασκήσεις από το Σχολικό Βιβλίο (σελ.40, άσκησεις 7-8)

Τι έβαλα την Παρασκευή 7/2;

Α1: 10 προβλήματα με κλάσματα  + παραστάσεις Ζ, Η,  Θ

Α2: 10 προβλήματα με κλάσματα  + παραστάσεις Ζ, Η,  Θ

Ανάγνωση θεωρία κλάσματα.

Μια μέθοδος για να λυθούν τα 8/10 προβλήματα είναι στο φυλλάδιο εδώ. (Π1,Π2,Π5)

Αναλυτικά για τα 10 προβλήματα αυτά:

το πρόβλημα 1 λύνεται σαν το Π1,
το πρόβλημα 2 λύνεται σαν το Π2,
τα προβλήματα 3,4 και 9 λύνονται σαν το Π1 και Π2,
τα προβλήματα 7,8,10 λύνονται σαν το Π4,
σαν το πρόβλημα 6 είδαμε στην τάξη,
σαν το πρόβλημα 5 δεν είδαμε παρόμοιο, αλλα λύνεται στην λογική του Π2.

Τι σας ανέβασα την Κυριακή 9/2;

Πρόσθεσα στο ίδιο αρχείο, τα αποτελέσματα και τις υποδείξεις του φυλλαδίου προβλημάτων 1ου κεφαλαίου.

Πρόσθεσα στο ίδιο αρχείο, τα αποτελέσματα από του φυλλαδίου προβλημάτων 2ου κεφαλαίου (κλάσματα).

Συμπλήρωσα όλα τα αποτελέσματα στο φυλλάδιο παραστάσεων φυσικών με παρενθέσεις (το αποτέλεσμα στο ii πλέον ειναι 49 και όχι 59).

Πρόσθεσα στο φυλλάδιο με τα προβλήματα μαθηματικών διαγωνισμών κι άλλα προβλήματα στο τέλος, και πλέον έχει 61 προβλήματα συνολικά.

Τι έβαλα την Δευτέρα 10/2;

Α1 για Παρασκευή: Προβλήματα Διαγωνισμών 33-37.

Διόρθωσα την άσκηση 5 στο τελευταίο φυλλάδιο προβλημάτων που μου είπαν στο Α1 οτι δεν έβγαινε. Αντικατέστησα το 200 με το 210.

Τι έβαλα την Τρίτη 11/2;

Α2 για Παρασκευή: Προβλήματα Διαγωνισμών 33-37.

Διόρθωσα την άσκηση 5 στο τελευταίο φυλλάδιο προβλημάτων που μου είπαν στο Α1 οτι δεν έβγαινε. Αντικατέστησα το 200 με το 210.

Τι έβαλα την Παρασκευή 11/2;

Α1 ασκήσεις σχολικού σελ 43. 3-6 και 8

Λεπτομέρειες για την ωριαία εξέταση

Την Παρασκευή 23/6 θα γράψουμε ωριαία εξέταση. Ύλη θα είναι κλασματα, από την αρχή μέχρι και διάταξη κλασμάτων, και όσα πρόβληματα έχουμε λύσει από την στιγμή που μπήκαμε στα κλάσματα, που λύνονται αξιοποιώντας την γεωμετρική αναπαράσταση κλασμάτων. Σαν κάθε άσκηση που έχει λυθεί με κουτάκια στον πίνακα, μπορεί να πέσει παρόμοια. Τόσο καιρό έχουμε κάνει 2 φυλλάδια σχολικών προβλημάτων να έχετε να διαβάσετε σαν οδηγο. Ορίστε μια σελίδα με ενδεικτικά θέματα:

1) Ερώτημα σχετικά με το τι εκφράζει ένα κλάσμα με σοκολάτες

2) Διάταξη Κλασμάτων

3) Προβλήματα

  Σαν προβλήματα με Κλάσματα: 4,6, 8 (το Α2 δεν θα έχει την άσκηση 6 προτεινόμενη)

   Σαν προβλήματα Φυλλαδίου στο 2ο κεφάλαιο: 5-8

 Ανάγνωση στο άρθροι μου για κλάσματα:  Ά μέρος + προβλήματα Π1,Π2,Π5, Π4,Π7 εδώ

Ανάγνωση θεωρία στα Κλασματα: Ορισμοί 1-6,  Κανόνες 14-18, 22

Ανάγνωση θεωρία και λυμένες Σχολικού Βιβλίου σελ. 34-43

Τι έβαλα την Παρασκευή 21/2;

Α1 +Α2: Προβλήματα Διαγωνισμών 38-42.

Τι έβαλα την Δευτέρα 25/2;

Α1  Σχολικό Σελ. 46 Ασκήσεις 3-8

 

Λεπτομέρειες για την 2η ευκαιρία (εξέτασης)

Επειδή ο χρόνος για την ωριαία εξέταση δεν ήταν αρκετός, αφού βγήκαν πολλά τα θέματα, σας είπα στην τάξη οτι θα εχετε μια δευτερη ευκαιρία και θα μετρήσει ο μεγαλύτερος βαθμός από τις δυο αυτές εξετάσεις. Η 2η ευκαιρία είναι προαιρετική.. Η εξέταση θα επαναληφθεί ακριβώς στην ίδια ύλη , και τα θέματα θα είναι ένα με σοκολάτες, μια διάταξη κλασμάτων και 2 προβλήματα αντί για 3, ώστε να προλάβετε στον διαθέσιμο χρόνο. Το Α1 θα γράψει την Τετάρτη 5/3 όπως είπαμε στην τάξη , εφόσον δεν γράφουν την ίδια μέρα σε κάποιο άλλο μάθημα. Με το Α2 δεν ορίσαμε ημερομηνία οποτε θα το δούμε για την μεθεπόμενη βδομάδα, γιατί δεν μου αρέσει να σας ενημερώνω τελευταία στιγμή για προγραμματισμένη εξέταση.

Ορίστε και 2 ενδεικτικές ομάδες θεμάτων από τα θέματα που γράψατε στα κλάσματα, διαφέρουν μόνο στο 1β ερώτημα. Έμαθα οτι παιδί που έλειπε ζήτησε τα θέματα από άλλα παιδιά και αυτά του το αρνήθηκαν.  Δεν μου άρεσε αυτή η συμπεριφορά και δεν θα ήθελα να επαναληφθεί. Αν ήθελα να μην μοιράζεστε τα θέματα, δεν θα σας τα έδινα έντυπα εξαρχής. Καλό ΣΚ

Ορίστε τα θέματα της 2ης ευκαρίας του Α1 (5-3-2025)

 

Τι έβαλα την Πέμπτη 6/3 για την επόμενη βδομάδα;

Α2: Σχολικό, Σελ 46. ασκ. 2,3, 6 [τελευταία μαθήματα , λύσαμε θέματα 4 και 5 διαγωνίσματος και μετά κάναμε πρόσθεση κι αφαίρεση κλασμάτων]

Α1: Σχολικό, Σελ. 49, ασκ. 2,5,7,8 [τελευταίο μάθημα κάναμε πολλαπλασιασμό και δυνάμεις κλασμάτων]

Τι έβαλα την Τρίτη 11/3;

Α1,  Σχολικό σελ.49 2-4,8

Α2, Σχολικό σελ.49 ασκ. 5-6 , σελ. 51 ασκ. 2-4

Τι έβαλα την Πέμπτη 13/3;

A2 Σχολικό, Σελ 49. ασκ. 2-3, 5, 7, σελ 51. ασκ.2-4

Τι έβαλα την Παρασκευή 14/3;

A1 Σχολικό, Σελ 49. ασκ. 8-9 , Σελ.51. ασκ 8-9 

Τι έβαλα την Τρίτη 18/3 για την άλλη βδομάδα;

A2 Σχολικό, Σελ 46. ασκ. 3,4,6 , Σελ.51. ασκ 8-9 

Τι έβαλα την Παρασκευή 21/3 ;

Α1 Κατασκευή Τριγώνου με πλευρές 4,5,7 cm και 2 προβλήματάκια

Α2  2 προβλήματάκια

Τι έβαλα την Παρασκευή 28/3?

Α1 α) Κατασκευάστε γωνία 120° και την διχοτόμο της

β) Κατασκευάστε ευθύγραμμο τμήμα ΒΓ = 5 cm και το μέσον του

Τι έβαλα την Πέμπτη 3/4?

A1 Κατασκευάστε τρίγωνο ΑΒΓ με:

α) γωνία Α = 60 μοίρες, γωνία Β = 50 μοίρες, ΑΒ = 4 cm

β) γωνία Α = 120 μοίρες, ΑΒ =  cm , ΑΓ = 5 cm

Σχετικό φυλλάδιο, για όποιο παιδί δεν θυμάται: Κατασκευές Τριγώνων.

 

Μ Ε Τ Α   Τ Ο   Π Α Σ Χ Α

Τι έβαλα την Τρίτη 29/4?

Α1+Α2 προβλήματα σε ανάλογα κι αντιστρόφως ανάλογα ποσά για Δευτέρα (σχετική θεωρία)

Α1+Α2 παραστάσεις με κλάσματα για Τετάρτη

Τι έβαλα την Παρασκευή 9/5?

Α1+Α2 παραστάσεις επανάληψης για Τετάρτη

μοιρασα ένα φυλλάδιο με προτεινόμενα θέματα άλγεβρας για τις τελικές εξετάσεις, για οποιο παιδί θέλει να κάνει επανάληψη, μια μερα την σελιδα 3-4 απο δυο φορές, και την άλλη μερα τις σελιδες 12

Τι έβαλα την Πέμπτη 15/5 για την Τετάρτη?

Α2  10 άλυτες στα ποσοστά (ολες εκτός από 6 και 12) απο το φυλλάδιο ποσοστά, έχει και λυμένες να διαβάσετε

Α1 12 άλυτες στα ποσοστά (ολες ε απο το φυλλάδιο ποσοστά, έχει και λυμένες να διαβάσετε

Τι θέματα έγραψε το Α1 την Παρασκευή 16/5 στα ποσοστά?

Εδώ δείτε μια ενδεικτική ομάδα.

Τι έβαλα την Τρίτη 20/5 για την Πέμπτη;

Τα θέματα διαγωνίσματος στα ποσοστά ενός φίλου από σχολείο της Θεσσαλονίκης.

Μοίρασα την ύλη των εξετάσεων και ένα φυλλάδιο με σχόλια στα ποσοστά.

Τι μοίρασα την Πέμπτη:

θεωρία Γεωμετρίας, όλους τους ορισμούς δίχως σχήματα

Τι μοίρασα την Τρίτη;

Ενδεικτικά θέματα εξετάσεων, για να εξοικειωθετιε στην μορφή που θα έχουν. [προσοχή διορθώθηκε η Θεωρία 2 (α)]

Προτεινόμενα θέματα εξετάσεων γεωμετρίας, για να δείτε διαφοφετικά ερωτήματα θεωρίας και ασκήσεων σεην ύλη μας. [προσοχή διορθώθηκαν η Θεωρία 1 (α) και η άσκηση 3 (ε)]

 

Έκανα μια νέα ανάρτηση για να οργανώσετε την επανάληψή σας, εδώ.

 

ΟΜΟΡΦΗ ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ.

 

ΥΓ = Υστερόγραφο 

ΥΓ1, Σχετικά με τα προβλήματα διαγωνισμών

Δεν πρέπει να απογοητεύεται κάποιο παιδί, όταν δεν καταφέρνει να λυσει τις ασκήσεις στο φυλλάδιο "πρόβληματα διαγωνισμών".  Τα  συγκεκριμένα πρόβληματα τα έχω επιλέξει, ώστε είτε τα λύσει κάποιο παιδί είτε όχι αλλά προσπαθήσει,  να τα κάνει πιο έξυπνα. Όταν με το καλό, τα λύσουμε στην τάξη, θα δείτε πόσες διαφορετικές ιδέες περιέχουν και πως όλα λύνονται με την ύλη που ήδη ξέρετε, δίχως εξισώσεις. Σημασία έχει μερικές φορές το ταξίδι, η διαδρομή και όχι ο προορισμός.

Αν ζητάτε βοήθεια από τους γονείς σας, πιο πολυ πιστεύω στα προβλήματα διαγωνισμών θα σας ωφελήσει να κουβεντιάζετε μαζί τους, τι εχετε καταλάβει εσείς από το πρόβλημα, και να συζητάτε μαζί τους τις σκέψεις σας, και ενδεχομένως να σας καθοδηγούν, παρά να σας το λύνουν οι γονείς και να σας εξηγούν μετά την λύση που εκείνοι σκέφτηκαν.  Τα προβλήματα που δεν ειναι διαγωνισμών, νομίζω είναι πιο προσιτά, πιο εύκολα και δεν χρειάζεστε βοήθεια.

ΥΓ2 . Σχετικά με τις ασκήσεις για το σπίτι (homework)

Μια μέρα άκουσα οτι ένα παιδί ξενύχτησε μέχρι τις 2 για να μου φέρει την επομένη μέρα τις ασκήσεις. Κακώς ξενύχτησε, με την δική μου λογική. Μάλλον μερικά πράγματα δεν σας τα έχω ξεκαθαρίσει.  Σας έχω πει οτι αν δεν προλάβετε να φέρετε τις ασκήσεις στο επόμενο μάθημα, φέρτε το 1-2 μαθήματα μετά. Δεν είναι δεσμευτική η προθεσμία και όποτε βρείτε χρόνο. Δεν ξέρω πόσο φορτωμένο πρόγραμμα έχετε στα άλλα μαθήματα ή σε δραστηριότητες και δεν θέλω να ξενυχτάτε για το δικό μου μάθημα. Πιστεύω οτι μπορείτε να βρείτε χρόνο, μια από τις επόμενες μέρες για να ασχοληθείτε με όσες ασκήσεις σας βάζω ή στην χειρότερη περίπτωση, αν δηλαδή δεν βρίσκετε μέσα στην βδομάδα χρόνο, να ασχολείστε το ΣΚ.