Μάθημα : Φυσική Στ Δημοτικού
Κωδικός : 9520204215
-
Θεματικές Ενότητες
Ενότητα 7 - ΦΕ1: Η αναπνοή
Διδακτικοί Στόχοι
Γενικός Στόχος Φύλλου Εργασίας
Οι μαθητές να κατανοήσουν τη δομή και τη λειτουργία του αναπνευστικού συστήματος.
Ειδικότεροι Στόχοι
• Οι μαθητές να διαπιστώσουν πειραματικά ότι οι κινήσεις του θώρακα και της κοιλιάς σχετίζονται με την αναπνοή.
• Οι μαθητές να διαπιστώσουν πειραματικά ότι ο όγκος του αέρα που εισπνέει κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός.
• Οι μαθητές να αναγνωρίσουν σε σχεδιάγραμμα τα όργανα του αναπνευστικού συστήματος.
• Οι μαθητές να περιγράψουν τη λειτουργία της αναπνοής αναφερόμενοι στην «ανταλλαγή αερίων με το περιβάλλον».
Μέθοδος Διδασκαλίας: Ανεστραμμένη Τάξη
Πριν την τάξη
Ξεκινάμε στο σπίτι κάνοντας μία εισαγωγή στο καινούργιο μάθημα. Εδώ σας δίνω τέσσερα βίντεο μέσα από τα οποία μπορείτε να αντλήσετε πληροφορίες για το αναπνευστικό σύστημα του ανθρώπου Βίντεο 1, Βίντεο 2 και Βίντεο 3. Παράλληλα μπορείτε να αντλήσετε πληροφορίες από το εμπλουτισμένο βιβλίο του μαθητή και από μία σχετική ιστοσελίδα. Οποιαδήποτε απορία έχετε ή ο,τιδήποτε θέλετε να συζητήσουμε για το μάθημά μας μπορείτε να το σημειώσετε στον χώρο συζητήσεων που έχω δημιουργήσει κάτω από το κείμενο.
Στην τάξη
Στην τάξη συζητάμε όσα είδαμε και διαβάσαμε στο σπίτι και λύνουμε απορίες που έχουν προκύψει. Επίσης κάνουμε ανά ομάδα τα πειράματα και σημειώνουμε τις παρατηρήσεις και τα συμπεράσματα στο αντίστοιχο φύλλο εργασίας του τετραδίου εργασιών στις σελίδες 106-109. Επιπλέον κάνουμε μία διαδραστική δραστηριότητα εμπέδωσης.
Μετά την τάξη
Επιστρέφοντας στο σπίτι προχωράμε σε μια αυτοαξιολόγηση των γνώσεων που αποκτήσαμε. Έτσι, μπορείτε να λύσετε ένα Σταυρόλεξο και να απαντήσετε σε σε ένα Quiz Εκατομμυριούχος 1 (χωρίς χρόνο) ή Εκατομμυριούχος 2 (με χρόνο). Στη συνέχεια λύνετε τις "εργασίες για το σπίτι" που υπάρχουν στη σελίδα 109 του τετραδίου εργασιών. Τέλος απαντάτε στο τεστ που σας δίνω παρακάτω, στο οποίο υπάρχουν ερωτήσεις τόσο για το κυκλοφορικό σύστημα (το έχουμε ήδη κάνει), όσο και για το αναπνευστικό σύστημα (το κάνουμε τώρα).
Παρακάτω θα βρείτε δύο επιπλέον αρχεία.
Σας τα δίνω για όποιον ενδιαφέρεται να μάθει κάτι παραπάνω.
Το πρώτο είναι μια παρουσίαση, στην οποία περιγράφονται τα συμπτώματα που έχει κάποιος, όταν έχει κάποιο αναπνευστικό νόσημα.
Το δεύτερο είναι ένα βίντεο με το αναπνευστικό σύστημα στα Αγγλικά, το οποίο έχει πιο δύσκολη ορολογία, από τα άλλα βίντεο, τα οποία σας έχω προτείνει να μελετήσετε, αλλά φαίνεται καλύτερα η πορεία του αέρα μέσα στα διαφορετικά όργανα του αναπνευστικού συστήματος.
Ερωτήσεις Κλειστού Τύπου
5 ερωτήσεις
Χρόνος: 10 λεπτά
Επιτρεπόμενες επαναλήψεις: 5
Ο μεγαλύτερος βαθμός περνιέται αυτόματα στο βαθμολόγιο
Να συγκεντρώσετε πληροφορίες για το αναπνευστικό σύστημα των ψαριών (να γράψετε μία παράγραφο) και να το συγκρίνετε με το ανθρώπινο αναπνευστικό σύστημα (να γράψετε μία παράγραφο).
Να ανεβάσετε και τις δύο παραγράφους σε αρχείο word.