Μάθημα : ΙΣΤΟΡΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ α΄ μέρος: ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Κωδικός : EL480199
-
Θεματικές Ενότητες
-
ΠΑΙΖΕΙ... ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ;
-
ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΥΛΗ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ: ΡΩΜΗ!!
-
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ - ΠΟΛΙΣ ΠΟΛΕΩΝ!
-
Ντοκυμανταίρ για το Βυζάντιο
-
1η ἑνότητα: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ - ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΣ - ΔΙΑΔΟΧΟΙ - ΚΡΙΣΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ
-
2η ενότητα: ΗΡΑΚΛΕΙΟΣ
-
3η ενότητα: ΙΣΛΑΜ - ΑΡΑΒΕΣ
-
4η ενότητα: Η ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ
-
5η ενότητα: ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
-
6η ενότητα: ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΩΝ ΦΡΑΓΚΩΝ
-
7η ενότητα: ΕΚΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΣΛΑΒΩΝ - ΒΟΥΛΓΑΡΩΝ - ΡΩΣΩΝ
-
8η ενότητα: ΔΥΝΑΤΟΙ ΚΑΙ ΠΑΡΟΙΚΟΙ
-
9η ενότητα: Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ
-
10η ενότητα: ΦΕΟΥΔΑΡΧΙΑ
-
11η ενότητα: Εσωτερική κρίση, εξωτερικοί κίνδυνοι - ΜΑΧΗ ΣΤΟ ΜΑΤΖΙΚΕΡΤ 1071 μ.Χ.
-
12η ενότητα: ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΕΣ
-
13η ενότητα: ΛΑΤΙΝΙΚΑ - ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΡΑΤΗ
-
14η ενότητα: ΟΘΩΜΑΝΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ - ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
-
15η ενότητα: ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΤΕΧΝΗ
-
16η ενότητα: ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
-
17η ενότητα: ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ
-
18η ενότητα: ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ
-
19η ενότητα: ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
-
20η ενότητα: ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
-
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΙ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΕΣ
-
ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
-
ΠΑΙΖΕΙ... ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ;
4η ενότητα: Η ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ
Εδώ θα βρείτε:
α) Παρουσίαση powerpoint
β) Χρονογραμμή, φύλλα εργασίας και Σταυρόλεξο σε αρχεία WORD
γ) Μία άσκηση για την Εικονομαχία
δ) Δύο εργασίες (μία με τα επιχειρήματα εικονομάχων - εικονολατρών και μία δημιουργικής γραφής)
ε) Παιχνίδια on line
στ) Βίντεο από Discovery για την Εικονομαχία
Διαβάστε προσεκτικά 3 πηγές:
α) επιστολή του Λέοντα Γ΄ στον Πάπα Γρηγόριο Β΄ - πηγή του βιβλίου σας στη σελ. 20
β) Το διάταγμα της εικονομαχικής Συνόδου της Ιέρειας 754 -πηγή του βιβλίου σας στη σελ. 92
γ) Οι αποφάσεις και ο λεγόμενος "όρος" της Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου - πηγή του βιβλίου σας στη σελ. 92
και στη συνέχεια γράψτε τα επιχειρήματα των ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΩΝ και των ΕΙΚΟΝΟΛΑΤΡΩΝ.
Μπορείτε να γράψετε την εργασία σας σε word (το καλύτερο) ή να τη γράψετε στο τετράδιό σας, να τη σκανάρετε με το cam scanner, να τη μετατρέψετε σε pdf και να το επισυνάψετε εδώ.
Φαντάσου, λέει, πως μπήκες στη χρονοκάψουλα και σε βγάζει στην Κωνσταντινούπολη την περίοδο της Εικονομαχίας!
Παρακολουθείς από κοντά το περιστατικό της αφαίρεσης της εικόνας του Χριστού από τη Χαλκή Πύλη των Ανακτόρων, βλέπεις όλη την αναστάτωση που γίνεται εκείνη την περίοδο στη βυζαντινή αυτοκρατορία.
Γράφεις λοιπόν ένα από τα ακόλουθα:
α) Έναν έντονο - θεατρικό διάλογο ανάμεσα σε έναν εικονομάχο και έναν εικονολάτρη. Προσπάθησε να τον κάνεις όσο γίνεται πιο ζωντανό. Χρησιμοποίησε εικόνες, ήχους, κινήσεις που κάνουν οι διαλεγόμενοι π.χ. αν πιάνονται στα χέρια, αν τρέχουν, αν... αν...
β) μία ομιλία του Λέοντα στους συμβούλους του την παραμονή της αφαίρεσης της εικόνας του Χριστού από τη Χαλκή Πύλη των ανακτόρων το 726 μ.Χ.
γ) το ημερολόγιο ενός εικονολάτρη.
Μπορείς να πληκτρολογήσεις την εργασία σου στο WORD ή να τη γράψεις στο τετράδιό σου και να την σκανάρεις με CAM SCANNER να την αποθηκεύσεις ως PDF και να την ανεβάσεις εδώ.
ΚΑΛΗ ΕΜΠΝΕΥΣΗ!
Οι καλύτερες εργασίες παίρνουν φυσικά ΑΣΤΕΡΑΚΙΑ και θα τοιχοκολληθούν (πρώτα ο Θεός) στην τάξη!
Παιχνίδι χρονικῆς ταξινόμησης.
Μπορεῖς νά βάλεις τά γεγονότα μέ τή σωστή χρονική σειρά;
ΜΕΤΡΙΟ.
Για να δεις τη χρονογραμμή πρέπει να πατήσεις το κουτάκι αριστερά.
Για να παίξεις το παιχνίδι της αιτιότητας (εντάξει είναι λίγο ζαλούρα, αλλά πολύ βοηθητικό για την κατανόηση των αιτίων) πρέπει να κάνεις κλικ στο κουτί αριστερά, κάτω από εκεί που γράφει ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΗΣ ΑΙΤΙΟΤΗΤΑΣ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ. Ουσιαστικά πρέπει να ξεχωρίσεις τα δεδομένα που σου δίνονται αριστερά σε τρία είδη: ΑΙΤΙΑ - ΓΕΓΟΝΟΣ - ΣΥΝΕΠΕΙΑ και στη δεξιά στήλη να δικαιολογήσεις την επιλογή σου.
Καλό για την ανάπτυξη κριτικής σκέψης! Μπορείς να το κάνεις!
Αν παίξεις αυτό το παιχνιδάκι... βγάλε φωτογραφία το στιγμιότυπο οθόνης και στείλε το ως μήνυμα εδώ στο eclass.