Μάθημα : Πληροφορική Α΄Γυμνασίου
Κωδικός : 4620010198
4620010198 - ΒΑΪΑ ΨΥΡΡΗ
Περιγραφή Μαθήματος

Αγαπημένοι μαθητές,
Καλώς ορίσατε στη πλατφόρμα για το μάθημα της Πληροφορικής της Α΄Γυμνασίου
Στο παρακάτω link θα βρείτε το σχολικό μας βιβλίο
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2759/Pliroforiki_A-B-G-Gymnasiou_html-empl/
Με εκτίμηση η καθηγήτρια σας Βανέσσα Ε.Ψυρρή
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2759/Pliroforiki_A-B-G-Gymnasiou_html-empl/
Στις μέρες μας καθημερινά ακούμε να γίνεται λόγος για Νέες Τεχνολογίες, για τη Λεωφόρο των Πληροφοριών και για μια νέα επιστήμη την Πληροφορική. Συχνά η κοινωνία μας χαρακτηρίζεται ως Κοινωνία της Πληροφορίας.
- Τι είναι οι πληροφορίες στις οποίες βασιζόμαστε, για να παίρνουμε αποφάσεις ή για να οργανώνουμε καλύτερα τις δραστηριότητές μας;
- Τι μελετά η επιστήμη της Πληροφορικής;
- Γιατί ο υπολογιστής χαρακτηρίζεται ως ψηφιακή μηχανή;
- Τι σχέση έχει ο υπολογιστής με όλα όσα αναφέραμε;
Στο Κεφάλαιο αυτό θα ασχοληθούμε με έννοιες όπως οι παραπάνω, για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε καλύτερα τον συναρπαστικό κόσμο της Πληροφορικής.
Δραστηριότητα 1
Ο Γιώργος πήρε τον έλεγχο προόδου του για το 1ο τετράμηνο. Αφού έκανε τους σχετικές μαθηματικές πράξεις υπολόγισε πως ο μέσος όρος των βαθμών του είναι 17,5.
Ποια είναι τα δεδομένα, ποια η επεξεργασία και ποια η πληροφορία;
Δραστηριότητα 2
Θέλετε να αγοράσετε ένα περιοδικό και ένα αναψυκτικό από το περίπτερο. Έχετε €10 στο πορτοφόλι σας. Φτάνοντας στο περίπτερο, διαπιστώνετε ότι το περιοδικό κοστίζει €2 και το αναψυκτικό €0.50. Η αγορά ολοκληρώνεται και επιστρέφετε στο σπίτι σας.
Συμπληρώστε τον πίνακα με βάση τα παραπάνω:
Δεδομένα |
Επεξεργασία |
Πληροφορία |
Δραστηριότητα 3
ΑΠΑΝΤΗΣΤΕ ΜΕ ΣΩΣΤΟ Ή ΛΑΘΟΣ
|
Προτάσεις Σωστού - Λάθους |
Σ ή Λ |
1 |
Μία πληροφορία μπορεί να συσχετιστεί με νέα δεδομένα για να παράγει νέες πληροφορίες |
|
2 |
Οι πληροφορίες είναι αποτέλεσμα της επεξεργασίας των δεδομένων |
|
3 |
Ένα από τα αντικείμενα της πληροφορικής είναι η σημασία και η χρησιμότητα των πληροφοριών στις ανθρώπινες δραστηριότητες |
|
4 |
Οι υπολογιστές μας παρέχουν τη δυνατότητα να αποθηκεύουμε μεγάλες ποσότητες δεδομένων ή πληροφοριών και να τις αναζητούμε σε μικρό χρόνο. |
|
5 |
Τα δεδομένα έχουν πάντα τη μορφή αριθμών |
|
6 |
Η επεξεργασία δεδομένων περιλαμβάνει πάντα αριθμητικές πράξεις |
|
Βασικές Έννοιες της Πληροφορικής - Ασκήσεις
Άσκηση 1
Το σχολείο μας αποφάσισε να πραγματοποιήσει μια εκδρομή. Στην εκδρομή θα λάβουν μέρος 440 μαθητές και 10 καθηγητές. Κάθε λεωφορείο μπορεί να μεταφέρει 50 επιβάτες. Πόσα λεωφορεία θα χρειαστούν για την εκδρομή του σχολείου μας;
Συμπληρώστε τον πίνακα:
Δεδομένα | Επεξεργασία | Πληροφορία |
Άσκηση 2
Να αναφέρετε ένα παράδειγμα δεδομένων και ένα παράδειγμα πληροφοριών από την καθημερινή σας ζωή.
Άσκηση 3
Χαρακτηρίστε τις παρακάτω προτάσεις ως σωστές ή λάθος βάζοντας στα αντίστοιχα κελιά Σ ή Λ.
1.Στον υπολογιστή εισάγουμε δεδομένα και παίρνουμε πληροφορίες | |
2.Η Πληροφορική ασχολείται με την κατασκευή υπολογιστών | |
3.Ο υπολογιστής επεξεργάζεται δεδομένα ταχύτερα από τον άνθρωπο |
Άσκηση 4
Τι είναι ο Υπολογιστής;
Άσκηση 5
Τι ονομάζουμε πρόγραμμα;
Βασικές έννοιες-φύλλο εργασίας
Στις μέρες μας καθημερινά ακούμε να γίνεται λόγος για Νέες Τεχνολογίες, για τη Λεωφόρο των Πληροφοριών και για μια νέα επιστήμη την Πληροφορική. Συχνά η κοινωνία μας χαρακτηρίζεται ως Κοινωνία της Πληροφορίας.
- Με ποιο τρόπο εισάγουμε δεδομένα στον υπολογιστή;
- Με ποιους τρόπους μπορούμε να πάρουμε τα επεξεργασμένα δεδομένα;
- Που αποθηκεύουμε τα δεδομένα και τις πληροφορίες;
- Από ποια μέρη αποτελείται ο υπολογιστής;
- Όλοι οι υπολογιστές έχουν την ίδια μορφή;
ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ Το υλικό του υπολογιστή
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Ο υπολογιστής μας βοηθάει σε όλο και περισσότερες δραστηριότητες της καθημερινής μας ζωής. Πολλοί άνθρωποι αφιερώνουν αρκετές ώρες κάθε μέρα μπροστά στον υπολογιστή, για να ολοκληρώσουν μια εργασία τους ή για να ψυχαγωγηθούν.
- Ποιες επιπτώσεις μπορεί να έχει η πολύωρη χρήση του υπολογιστή στην υγεία μας;
- Πώς πρέπει να διαμορφώσουμε το περιβάλλον εργασίας μας, ώστε να γίνει αυτή πιο ευχάριστη και ξεκούραστη;
- Πώς θα μπορούσαμε να ρυθμίσουμε κατάλληλα την οθόνη μας, ώστε να γίνει ευκολότερη η εργασία μας στον υπολογιστή;
Αρχές της Εργονομίας
Η Εργονομία μελετά τις μεθόδους με τις οποίες σχεδιάζονται οι διάφορες συσκευές, τα εργαλεία και οτιδήποτε άλλο χρησιμοποιεί ο άνθρωπος καθώς και τη διάταξη και τοποθέτηση τους στο χώρο εργασίας, ώστε να αποβούν ευχάριστα και αποδοτικά γι’ αυτόν, χωρίς όμως να βλάψουν την υγεία του.
Επομένως, η Εργονομία ασχολείται με τον τρόπο με τον οποίο ο άνθρωπος βρίσκεται σε αρμονία με το περιβάλλον του καθώς και με τα αντικείμενα με τα οποία έρχεται σε καθημερινή επαφή. Είναι σημαντικό να βελτιώνουμε το περιβάλλον εργασίας μας, για να μπορούμε να προστατεύουμε την υγεία μας και να εργαζόμαστε πιο αποδοτικά.
Η ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΟΤΑΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ Η/Υ-βίντεο
ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ Η/Υ-βίντεο
Όταν ανοίγουμε τον υπολογιστή, ένα σύνολο από διάφορα τμήματα του Υλικού (Hardware) συνεργάζονται μεταξύ τους, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει. Παρατηρούμε τα φωτάκια της Κεντρικής Μονάδας να αναβοσβήνουν, ακούμε το σκληρό δίσκο να κάνει θόρυβο, η οθόνη αρχίζει να ανταποκρίνεται και μας εμφανίζει την επιφάνεια εργασίας, ενώ το ποντίκι και το πληκτρολόγιο μετά από λίγο είναι έτοιμα να λειτουργήσουν.
- Πώς μπορούν όλα αυτά τα εξαρτήματα να εκτελούν συγκεκριμένες εργασίες με το πάτημα ενός κουμπιού;
- Πώς δημιουργείται στην οθόνη του υπολογιστή μας ένα περιβάλλον με εικόνες και χρώματα, που μας επιτρέπει να δουλέψουμε;
- Πώς συνεργάζονται τα εξαρτήματα του υπολογιστή μεταξύ τους, για να επεξεργαστούν τα δεδομένα που εισάγουμε στον υπολογιστή;
Στο Κεφάλαιο αυτό θα έχουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε περισσότερα για τη λειτουργία του υπολογιστή και να απαντήσουμε στα παραπάνω ερωτήματα.
άσκηση φωτοδενδρο κατηγορίες λογισμικού
Κάθε φορά που ανοίγουμε τον υπολογιστή, το Λειτουργικό Σύστημα φορτώνεται στη μνήμη του. Η ενέργεια αυτή είναι απαραίτητη, ώστε να μπορούμε να δίνουμε εντολές στον υπολογιστή και αυτός να τις εκτελεί.
- Πόσο εύκολο είναι να δίνουμε εντολές στον υπολογιστή;
- Ποιες συσκευές εισόδου μας επιτρέπουν να δίνουμε εντολές;
- Πώς μπορούμε να «ανοίξουμε» ένα πρόγραμμα;
- Τι εννοούμε, όταν λέμε ότι ένα πρόγραμμα εμφανίζεται στην οθόνη μέσα σε ένα «παράθυρο»;
- Σε τι μας διευκολύνει η επιφάνεια εργασίας που παρουσιάζεται στην οθόνη μόλις ανοίξουμε τον υπολογιστή μας;
Στο Κεφάλαιο αυτό θα γνωρίσουμε περισσότερα για το περιβάλλον επικοινωνίας μεταξύ του υπολογιστή και του χρήστη, που μας παρέχει το Λειτουργικό Σύστημα.
Στο Κεφάλαιο αυτό θα γνωρίσουμε πώς μπορούμε να δουλεύουμε με μεγαλύτερη ασφάλεια, προστατεύοντας τον υπολογιστή και τις εργασίες μας από πιθανούς κίνδυνους.
Φανταστείτε ότι σας ανατέθηκε να γράψετε ένα σημαντικό άρθρο για την εφημερίδα του σχολείου σας. Έχοντας μια πραγματικά πρωτότυπη ιδέα, συλλέγετε πληροφορίες με τη βοήθεια των φίλων σας και δίνοντας τον καλύτερο σας εαυτό, γράφετε ένα πολύ καλό άρθρο. Πριν την τελική δημοσίευση, ανακαλύπτετε με έκπληξη ότι το άρθρο σας κυκλοφορεί σε όλα τα σχολεία μέσω Διαδικτύου με το όνομα κάποιας άλλης ομάδας. Πιθανόν κάποιος, χωρίς τη θέλησή σας, «δανείστηκε» το άρθρο σας «εισβάλλοντας» στον υπολογιστή σας.
- Πώς νομίζετε ότι θα αισθανθείτε, αν συμβεί κάτι τέτοιο;
- Νομίζετε ότι με τέτοια ενέργεια είναι σωστή;
Μεταξύ των προγραμμάτων που υπάρχουν στον υπολογιστή μας βρίσκεται συνήθως και κάποιο πρόγραμμα για ζωγραφική και δημιουργία σχεδίων. Το πρόγραμμα αυτό, που ανήκει στη κατηγορία του Λογισμικού Εφαρμογών, μας προσφέρει διάφορα εργαλεία με τα οποία μπορούμε να φτιάξουμε τις δικές μας ζωγραφιές και τα δικά μας γραμμικά σχέδια. Στη συνέχεια θα έχουμε τη ευκαιρία χρησιμοποιώντας ένα πρόγραμμα ζωγραφικής να διερευνήσουμε:
- Πόσο εύκολα μπορούμε να δημιουργήσουμε μια ζωγραφιά με το πρόγραμμα της Ζωγραφικής.
- Πώς μπορούμε να δημιουργούμε πολλά αντίγραφα της ίδιας εικόνας.
- Πώς αποθηκεύουμε και εκτυπώνουμε τις ζωγραφιές μας.
- Πόσο εύκολο είναι να εργαστούμε πάλι με μια εικόνα που έχουμε αποθηκεύσει στον υπολογιστή.
Μία από τις πιο διαδεδομένες εφαρμογές στους υπολογιστές είναι η Επεξεργασία Κειμένου. Με ένα πρόγραμμα Επεξεργασίας Κειμένου μπορούμε να γράφουμε κείμενα με ελκυστική εμφάνιση, ώστε να είναι ευανάγνωστα.
- Γιατί όμως προτιμάμε να γράφουμε ένα κείμενο σε ένα πρόγραμμα Επεξεργασίας Κειμένου του υπολογιστή;
- Τι σημαίνει μορφοποίηση κειμένου;
- Μπορούμε να εισαγάγουμε εικόνες σε ένα κείμενο;
- Πόσο εύκολο είναι να εργαστούμε πάλι με μια εικόνα που έχουμε αποθηκεύσει στον υπολογιστή.
Στο Κεφάλαιο αυτό θα μάθουμε τις σημαντικότερες λειτουργίες που είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε, ώστε να χρησιμοποιούμε με άνεση ένα πρόγραμμα Επεξεργασίας Κειμένου. Η αναγκαιότητα ενός προγράμματος επεξεργασίας κειμένου
Ο Επεξεργαστής Κειμένου (Word Processor) μας παρέχει πολλές δυνατότητες: μπορούμε να προσθέτουμε ή να αφαιρούμε ένα κομμάτι του κειμένου, να αλλάζουμε τη διάταξη των παραγράφων, να κάνουμε αυτόματο ορθογραφικό έλεγχο, να εισάγουμε εικόνες ή φωτογραφίες μας, να εκτυπώνουμε τα κείμενα μας και πολλά άλλα ακόμα. Μερικά προγράμματα Επεξεργασίας Κειμένου είναι το Microsoft Word, Word Perfect καθώς και αυτά που βρίσκονται στα πακέτα Star Office, Open Office, Easy Office κ.ά.
Η εργασία θα παραδοθεί εώς και τις 10 Μαίου με mail στο vaiapsyrri@sch.gr και θέμα το "εργασία τετραμήνου πληροφορικής_Ονοματεπώνυμο"
η εργασία αναφέρεται στην επεξεργασία κειμένου σε word με τη δημιουργία πίνακα
Παρακάτω σας ανεβάζω οδηγίες για τη δημιουργία
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1: Δημιουργήστε και μορφοποιήστε τους παρακάτω πίνακες:
Παρατηρήσεις:
- Η Γραμματοσειρά των περιεχομένων των πινάκων είναι Arial Μέγεθος
- Τα πλάτη των στηλών του πρώτου πίνακα είναι: 1η: 1,5 cm, 2η 5 cm, 3η – 6η 1 cm, 7η 5
- Τα πλάτη των στηλών του δεύτερου πίνακα είναι: 1η: 1 cm, 2η 9 cm
- Το εξωτερικό περίγραμμα είναι πλάτους 5 pt και των εσωτερικών περιγραμμάτων 1
ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ 2021—2022 ΤΕΛΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
Θέση |
Ομάδα |
Αγώνες |
Νίκες |
Ισοπαλίες |
Ήττες |
Βαθμοί |
1 |
Ολυμπιακός Π. |
30 |
21 |
7 |
2 |
70 |
2 |
ΑΕΚ |
30 |
22 |
2 |
6 |
68 |
3 |
Παναθηναϊκός |
30 |
20 |
6 |
4 |
66 |
4 |
Άρης Θ. |
30 |
14 |
8 |
8 |
50 |
5 |
Πανιώνιος |
30 |
13 |
6 |
11 |
45 |
6 |
Λάρισα |
30 |
11 |
12 |
7 |
45 |
7 |
Αστέρας Τρίπολης |
30 |
11 |
11 |
8 |
44 |
8 |
Ξάνθη |
30 |
10 |
6 |
14 |
36 |
9 |
ΠΑΟΚ |
30 |
10 |
5 |
15 |
35 |
10 |
Ηρακλής Θ. |
30 |
8 |
11 |
11 |
35 |
11 |
Λεβαδειακός |
30 |
10 |
3 |
17 |
33 |
12 |
ΟΦΗ |
30 |
9 |
5 |
16 |
32 |
13 |
Εργοτέλης |
30 |
7 |
9 |
14 |
30 |
14 |
Ατρόμητος Αθ. |
30 |
8 |
5 |
17 |
29 |
15 |
Βέροια |
30 |
5 |
8 |
17 |
23 |
16 |
Απόλλων Καλαμαριάς |
30 |
5 |
8 |
17 |
22 |
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
|
Πρωταθλητής - Τσάμπιονς Λιγκ 3ος προκρ. γύρος |
|
Αγώνες κατάταξης (πλέι-οφ). |
|
Υποβιβασμός στη Β' Εθνική |
ΨΥΡΡΗ Ε.ΒΑΝΕΣΣΑ
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -