Περιγραφή Μαθήματος

Α΄Μέρος: Άλγεβρα - Β΄μέρος: Γεωμετρία και Τριγωνομετρία.
Στην Άλγεβρα μαθαίνουμε να χειριζόμαστε αλγεβρικές παραστάσεις, να υπολογίζουμε την αριθμητική τους τιμή και καταλαβαίνουμε τη χρησιμότητά τους μέσα από τις ταυτότητες και την παραγοντοποίηση. Μαθαίνουμε επίσης να λύνουμε εξισώσεις δευτέρου βαθμού καθώς και συστήματα δύο εξισώσεων με δύο αγνώστους.
Στη Γεωμετρία ασχολούμαστε με την ισότητα και την ομοιότητα σχημάτων μελετώντας αυτές τις έννοιες στα τρίγωνα. Στην Τριγωνομετρία επεκτείνουμε τις γνώσεις που αποκτήσαμε στη Β΄Γυμνασίου στην αμβλεία , τη μηδενική και την ευθεία γωνία και μαθαίνουμε βασικές ταυτότητες και νόμους της τριγωνομετρίας.
Για να επιτευχθούν οι στόχοι του μαθήματος, εκτός από τη δική σας προσπάθεια χρειάζεται και η αρμονική συνεργασία μεταξύ μας.
Πατήστε για να δείτε το ΜΑΘΗΜΑ 1
Πατήστε για να δείτε το ΜΑΘΗΜΑ 2
Πατήστε για να δείτε το ΜΑΘΗΜΑ 3
Κατεβάστε στον υπολογιστή/κινητό/τάμπλετ σας το δωρεάν λογισμικό Geogebra. Θα το χρησιμοποιούμε και στην τάξη. Αυτό θα σας εξοικειώσει με τις λειτουργίες του και θα το έχετε πάντα δίπλα σας σε όλη τη διάρκεια της σχολικής σας ζωής αλλά και αργότερα. Χρησιμεύει και στην Άλγεβρα και στη Γεωμετρία (όπως λέει και το όνομά του).
Πατήστε για να δείτε το ΜΑΘΗΜΑ 4 (Γεωμετρία)
Πατήστε για να δείτε το ΜΑΘΗΜΑ 5
Πατήστε για να δείτε το ΜΑΘΗΜΑ 6
Πατήστε για να δείτε το ΜΑΘΗΜΑ 7 (ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ)
Πατήστε για να δείτε το ΜΑΘΗΜΑ 8
Πατήστε για να δείτε το ΜΑΘΗΜΑ 9
ΤηνΤρίτη 8/10 2024 θα γίνει προειδοποιημένο τεστ στα τελευταία 10 λεπτά της ώρας στις αριθμητικές παραστάσεις, δυνάμεις, τετραγωνικές ρίζες και από γεωμετρία τα είδη των τριγώνων, καθώς και τα κύρια και τα δευτερεύοντα στοιχεία ενός τριγώνου. Είχε ανακοινωθεί εδώ και αρκετό καιρό ότι θα γίνει αυτό το τεστ την ερχόμενη εβδομάδα. Μελετήστε από το eclass όλα τα σχετικά μαθήματα καθώς και όσα γράψαμε στο τετράδιό μας.
Ολοκληρώνουμε στην τάξη τις ασκήσεις του ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 9 και λύνουμε απορίες σχετικά με την ύλη του 10λεπτου τεστ της Τρίτης 8/10/2024.
Πατήστε για να δείτε το ΜΑΘΗΜΑ 13 (Γεωμετρία)
Πατήστε για να δείτε το ΜΑΘΗΜΑ 14
Πατήστε για να δείτε το ΜΑΘΗΜΑ 15
Πατήστε για να δείτε το ΜΑΘΗΜΑ 16 (ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ)
Πατήστε για να δείτε το ΜΑΘΗΜΑ 17
Ολοκληρώνουμε τις ασκήσεις του μαθήματος 17.
Ολοκληρώνουμε στην τάξη τις ασκήσεις της σελ. 32.
Πατήστε για να δείτε το ΜΑΘΗΜΑ 20
Ολοκληρώνουμε τις ασκήσεις 1,2,3,4 σελ. 132, κάνουμε και το σχήμα κάθε άσκησης στο τετράδιό μας μαζί με τη λύση της.
Πατήστε για να δείτε το ΜΑΘΗΜΑ 22
Πατήστε για να δείτε το ΜΑΘΗΜΑ 23
Λύνουμε στην τάξη ασκήσεις από τις σελίδες 132-133 στην ισότητα τριγώνων και σχεδιάζουμε τα σχήματα κάποιων από αυτές στα τετράδιά μας.
Πατήστε για να δείτε το ΜΑΘΗΜΑ 27
Αυτόν τον καιρό σε κάθε μάθημα γεωμετρίας προχωράμε στις λύσεις των ασκήσεων σελ. 194-196
Στα περισσότερα τμήματα έχουμε ήδη λύσει και γράψει στο τετράδιό μας τις ασκήσεις 1,2,3,4,5,6. Θα συνεχίσουμε με τις ασκήσεις 8,,9,10,11,12
Οι λύσεις των ασκήσεων σελ. 194-196 που θα λύσουμε συνολικά στην τάξη θα αναρτηθούν όταν τις ολοκληρώσουμε στην τάξη.
Μην ξεχνάτε να έχετε πάντα μαζί σας γεωμετρικά όργανα.
Στο διαγώνισμα του Α΄τετραμήνου η ύλη είναι η εξής:
ΘΕΩΡΙΑ
1. Τι είναι ταυτότητα; σελ. 42 κίτρινο πλαίσιο.
2. Τι είναι παραγοντοποίηση; Σελ. 53 κίτρινο πλαίσιο
3. Τις ταυτότητες σελ. 43-44 χωρίς την παράγραφο (ε).
4. Τις μεθόδους παραγοντοποίησης α,γ,ε σελ.54-57.
5. Ερωτήσεις κατανόησης σελ. 47-48 και 59-60 όσες κάναμε.
6. Τα τρία κριτήρια ισότητας τριγώνων σελ. 188-189 τα κίτρινα πλαίσια
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: 1,2,5,6,11 σελ. 49-50
ΑΣΚΗΣΕΙΣ 1,8,15 σελ. 60-62
ΑΣΚΗΣΕΙΣ 2,3,4,10,11 σελ. 194-195
ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
Μελετάτε από το τετράδιο όσα έχουμε γράψει σχετικά με θεωρία - απορίες και όσες ασκήσεις έχουμε λύσει.
Δείτε την πιο πάνω ύλη και μελετήστε όσα αναφέρονται.
Ως προς τις ασκήσεις που προαναφέρονται προσπαθήστε να τις λύσετε σε ένα πρόχειρο και στο τέλος επαληθεύστε ότι δεν έχετε λάθη ή απορίες. Σε περίπτωση που έχετε απορίες τις σημειώνετε και τις φέρνετε στο σχολείο. Σε περίπτωση που δείτε κάποιο λάθος και ξέρετε το λάθος σας, προσπαθήστε να την λύσετε μια τελευταία φορά χωρίς λάθος.
Στη θεωρία μπορεί να ζητηθεί να διατυπώσετε κάτι πχ Τι είναι ταυτότητα, τι ειναι παραγοντοποίηση, τα τρια κριτήρια ισότητας τριγώνων αλλά μπορει να υπάρχουν και ερωτήματα συμπλήρωσης, αντιστοίχισης, Σωστό - Λάθος κλπ.
Καλή προετοιμασία και καλες γιορτές !
Καλή χρονιά σε όλους !
Στα προσεχή μαθήματα κάνουμε επανάληψη για το διαγώνισμα της Τρίτης 14/1/2025. Έχουν αφαιρεθεί κάποια πράγματα από την ύλη του διαγωνίσματος και η ύλη είναι η εξής:
ΘΕΩΡΙΑ
- Τι είναι ταυτότητα; σελ. 42 κίτρινο πλαίσιο.
- Τι είναι παραγοντοποίηση; Σελ. 53 κίτρινο πλαίσιο
- Τις ταυτότητες σελ. 43-44 χωρίς την παράγραφο (ε).
- Τις μεθόδους παραγοντοποίησης α,γ,ε σελ.54-57.
- Ερωτήσεις κατανόησης σελ. 47-48 και 59-60 όσες κάναμε.
- Τα τρία κριτήρια ισότητας τριγώνων σελ. 188-189 τα κίτρινα πλαίσια
ΑΣΚΗΣΕΙΣ: 1,2,5,6,11 σελ. 49-50
ΑΣΚΗΣΕΙΣ 1,8,15 σελ. 60-62
ΑΣΚΗΣΕΙΣ 2,3,4,10,11 σελ. 194-195
Για να παραγοντοποιήσουμε μια αλγεβρική παράστασή συχνά απαιτείται να χρησιμοποιήσουμε δύο ή περισσότερες διαφορετικές μεθόδους στη σειρά. Αυτό συμβαίνει στις επόμενες ασκήσεις.
Πατήστε για ΜΑΘΗΜΑ 38
Σημαντικό: Για να βρούμε ΕΚΠ και ΜΚΔ ακέραιων αλγεβρικών παραστάσεων πρέπει πρώτα να παραγοντοποιήσουμε τις παραστάσεις αν δεν είναι ήδη παραγοντοποιημένες.
Πατήστε για το ΜΑΘΗΜΑ 39
1.Λόγος ευθύγραμμων τμημάτων (σελ. 200)
2.Ανάλογα ευθύγραμμα τμήματα - αναλογία(σελ. 201)
3.Ιδιότητες των αναλογιών σελ. 201
4.Τα πολύ σημαντικά αποτελέσματα των εραρμογών 2,3 σελ. 202
5.Ερωτήσεις κατανόησης 1,3,4,5 σελ. 203-204
6.Άσκηση 8 σελ. 209
7.Θεώρημα Θαλή σελ. 206 να μπορείτε να το διατυπώνετε
8.Εφαρμογή 1 σελ. 207
9.Ερωτήσεις κατανόησης σελ. 208
10. Ασκήσεις 1,2,3,4,7 σελ. 209
Πέμπτη 27/2/2025
Αγαπητοί μαθητές έχω ήδη αναρτήσει στα έγγραφα μια εργασία Γ ταξης. Θα πρέπει να λύσετε τις ασκήσεις σε κόλλες Α4 με το ονοματεπώνυμό σας και να την παραδώσετε τη Δευτέρα 10/3. Όσα παιδιά δείτε ότι δυσκολεύεστε αυτό οφείλεται σε ελλειπή μελέτη την εποχή που μαθαίναμε τα προηγούμενα. Επομένως αυτά τα παιεδιά θα πρέπει να κάνετε επανάληψη τα αντίστοιχα κεφάλαια. Επιτρέπεται να κάνετε λάθη τα οποία θα συζητήσουμε, δεν επιτρέπεται να μην κάνετε καμία προσπάθεια. Φτιάξτε ένα πλάνο να λύνετε 3-4 ασκήσεις την ημέρα.
Θα εκτυπώσω την εργασία μόνο για όσα παιδιά μου πουν ότι έχουν κάποιο πρόβλημα. Μπορείτε να δείτε την εργασία στα έγγραφα ή πατώντας εδώ
Δ. Ρηνιού
Πατήστε εδώ για τις λύσεις ΜΑΘΗΜΑ 43
Ύλη διαγωνίσματος Β΄ τετραμήνου – Μαθηματικά Γ΄ Γυμνασίου
- Μέθοδος παραγοντοποίησης (β) σελ. 54-55 και ασκήσεις 4,5,7 σελ. 61
- Σελ. 68-69 μέχρι και τα παραδείγματα 1,2 και ασκήσεις 1,2 σελ. 70
- Παραδείγματα 1,2 σελ. 72 και ασκήσεις 1,2,3 σελ. 74
- Παραδείγματα 1,2 σελ. 76 και ασκήσεις 1,2,3,4 σελ. 77
- Παράδειγμα 1 σελ. 79 και ασκήσεις 1,2,4 σελ. 80-81
- Παραδείγματα 1,2 σελ. 92 και ασκήσεις 1,2,3 σελ. 93
- Παραδείγματα 1,2,3 σελ. 95 και ασκήσεις 2,4,6 σελ. 97
- Ως θεωρία να γνωρίζετε το κίτρινο πλαίσιο κάτω κάτω στη σελ. 94
Για όλα τα παραπάνω έχουμε γράψει σημαντικά πράγματα στο τετράδιό μας και μπορείτε να διαβάσετε τις αντίστοιχες σελίδες του σχολικού σας βιβλίου.
Πατήστε για το ΜΑΘΗΜΑ 46
Πατήστε για το ΜΑΘΗΜΑ 47
Πατήστε για την Εξεταστέα ύλη Μαθηματικών Γ΄Γυμνασίου 2024-25
Για να μελετήσετε πιο μεθοδικά:
1. Μελετήστε το επαναληπτικό για το Ά τετράμηνο και το επαναληπτικό για το Β΄Τετράμηνο που θα τα βρειτε στα πιο πάνω μαθήματα εδώ στο e-cclass.
2. Μελετήστε εδώ στο e-class τα δυο τελευταια μαθηματα που είναι το ένα για τα γραμμικά συστήματα και το άλλο για την Τριγωνομετρία.
3. Μελετήστε το τετράδιό σας όπου γράφουμε χρήσιμες παρατηρήσεις.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ !
Όπως έχω ανακοινώσει και στην τάξη, μπορείτε να συνδεθείτε την Κυριακή 25/΄5/2025 στις 11:00 - 12:30 μέσω webex για απορίες στον σύνδεσμο:
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...-
Κυριακή 25 Μαΐου 2025 - 11:27 π.μ.
-
Σάββατο 24 Μαΐου 2025 - 6:21 π.μ.
-
Τρίτη 8 Απριλίου 2025 - 10:44 μ.μ.